سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خودکفایی در ساخت بویه پلی اتیلنی به همت متخصصان بومی

نخستین بویه پلی اتیلنی اقیانوسی ساخت ایران در خلیج فارس به آب اندازی شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان، گفت: نخستین بویه پلی اتیلنی اقیانوسی در بندرشهیدرجایی به آب انداخته شد.

اله مراد عفیفی پور افزود: این نخستین بویه پلی اتیلنی اقیانوسی است که به همت متخصصان داخلی در کشور تولید و نصب شد.

او بااشاره به اینکه بویه‌های پلی اتیلنی پیشرفته‌ترین نوع بویه در جهان محسوب می‌شوند افزود: ساخت هر بویه بین ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار برای کشور صرفه جویی ارزی دارد و سبب اشتغال حدود ۴۰ نفر می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بویه اقیانوسی، با بهره گیری از فناوری قالب گیری دورانی و استفاده از مواد پلی اتیلن خام درجه یک محصول پتروشیمی‌های داخل کشور در مدت ۲ ماه تولید شده است.

بویه‌ها یا علایم شناور دریایی پیش از این از استرالیا و کشور‌های اروپایی وارد و در آبراهه‌های دریانوردی مناطق مختلف خلیج فارس و دریای عمان از جمله محدوده آب‌های تنگه هرمز نصب می‌شدند.
وی گفت:
عفیفی پور افزود: بویه شناور دریایی با همکاری مشترک دو شرکت فعال تولیدی و تجهیزات دریایی ساخته شده است.

او گفت: نخستین بویه اقیانوسی ساخت داخل برای تعادل، شناوری و ثبات رنگ در حوضچه بندر شهید رجایی بندرعباس به آب انداخته شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ابتدای سال آینده تولید بویه به تولید انبوه می‌رسد و در دسترس بنادر و سواحل منطقه خلیج فارس و سایر استان‌های ساحلی کشور قرار می‌گیرد.

بویه ها، علایم شناور دریایی هستند که مسیر‌های دریایی را برای تردد ایمن کشتی‌ها و شناور‌های عبوری در دریاها، کانال‌های دریانوردی و سایر آبراهه‌ها فراهم می‌کنند.
نبود.
این علایم مهم کمک ناوبری، احتمال بروز خطراتی در صنعت دریانوردی همچون تصادف، به گل نشستن و سایر آسیب‌ها برای شناور‌ها وجود دارد.


انتهای پیام/ر


ساخت نخستین بویه پلی اتیلنی در هرمزگان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.