سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گراهام: ورود ارتش ترکیه به کوبانی کابوسی واقعی خواهد بود

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی ضمن خبر دادن از ارائه قریب‌الوقوع طرح تحریم آنکارا در سنای آمریکا، ورود ارتش متجاوز ترکیه به شهر کوبانی سوریه را کابوس خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی، در گفت‌وگو با خبرنگار این شبکه اعلام کرد عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه اقدامی تنش‌زا محسوب می‌شود که روابط واشنگتن با آنکارا را نابود می‌کند.

او افزود: عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه اقدامی تنش‌زا به شمار می‌رود که روابط بین ما و ترکیه را نابود خواهد کرد. ترکیه نگرانی‌ها و مطالبات امنیتی مشروعی در مورد مرز‌های خود دارد و این مطالبات می‌تواند بدون نابود کردن سوریه و متحدان کرد ما که به ما در شکست داعش کمک کردند، محقق شود. من روز پنج‌شنبه آینده پیش‌نویش طرحی تحریمی علیه ترکیه را به سنا ارائه خواهم داد. من از اقدام دولت در اعمال تحریم‌ها علیه ترکیه به دلیل حمله نظامی به سوریه قدردانی می‌کنم.

این سناتور اضافه کرد: «من اندکی پیش با ژنرال مظلوم، یکی از فرماندهان گروه‌های کُرد سوریه، صحبت کردم. او از پیشروی نیرو‌های ترکیه به سوی کوبانی خیلی نگران بود. من با روز گذشته با رئیس جمهور ترامپ هم صحبت کردم و او به من گفت اردوغان به او گفته است به عدم تشدید تنش‌ها در شمال سوریه پایبند است. نیرو‌های ارتش ترکیه در مناطق اطراف کوبانی به حرکت درآمده‌اند و اگر وارد این شهر شوند یک کابوس واقعی خواهد بود. من و بیشتر اعضای کنگره اخیرا بیانیه‌ای صادر کرده‌ایم که در آن اردوغان مسئول هر گونه جنایتی است که در کوبانی اتفاق بیافتد.»

انتهای پیام/

برچسب ها: کنگره آمریکا ، ترکیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.