سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آماده باش ۷۵۰ نیروی بهداشتی در سه شیفت کاری در اربعین

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از آماده باش ۷۵۰ نیروی بهداشتی در سه شیفت کاری در اربعین امسال خبر داد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،ابراهیم شکیبا رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از آماده باش ۷۵۰ نیروی بهداشتی در سه شیفت کاری در اربعین امسال خبر داد و گفت : این تعداد نیرو در موج بازگشت زوار نیز در آماده‌باش کامل هستند.

او با اشاره به فعالیت نیرو‌های بهداشتی از مدت‌ها پیش از شروع اربعین، گفت : از مدت‌ها پیش کارشناسان بخش‌های مختلف بهداشتی از جمله بهداشت محیط فعالیت‌های خود را در بحث بازرسی اماکن عمومی در زمینه آمادگی برای میزبانی زوار اربعین آغاز کردند.

او افزود: با شروع اربعین نیز نیرو‌ها در ورودی‌های استان از جمله در شهرستان‌های کنگاور، سنقر و هرسین و محور ورودی استان از سمت کامیاران مستقر شدند و آموزش‌های بهداشتی لازم به زوار ارائه شد.

شکیبا گفت: همچنین بخشی از نیرو‌ها کار آموزش زائران در پایانه خسروی را برعهده داشتند و تمام توصیه‌ها و نکات لازم برای رعایت موارد بهداشتی را به آن‌ها یادآور شدند.

او با اشاره به فعالیت ۷۵۰ نیروی بهداشتی در اربعین امسال، گفت: این تعداد نیرو در سه شیفت کاری فعالیت دارند و در حال حاضر و با شروع موج بازگشت زوار، نیرو‌ها در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

شکیبا ورود بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا از جمله "وبا" را نگرانی اصلی بهداشتی در موج بازگشت زوار عنوان کرد وافزود: خوشبختانه با آموزش‌های داده شده به زوار و با شروع موج بازگشت تاکنون موردی از بیماری وبا نداشته‌ایم.

او افزود: تنها موارد معدودی از اسهال و مسمومیت غذایی داشته‌ایم که با توجه به گرمای هوا در کشور عراق طبیعی است و خوشبختانه هیچ موردی از بیماری نگران کننده در زوار گزارش نشده است.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از استقرار دو پست قرنطینه در پایانه خسروی خبر داد وافزود: این دو مرکز با تمام تجهیزات راه اندازی شده و کار نمونه برداری در آن‌ها انجام می‌شود.

او افزود: تمام زوار در موج بازگشت تحت بررسی قرار گرفته و وضعیت زواری که بصورت کاروانی سفر کرده‌اند از سَرکاروان‌ها پرسیده می‌شود.

شکیبا افزود: یک مرکز مجهز آزمایشگاهی با وجود پزشک، ماما، دندانپزشک و ارائه داروی رایگان نیز در مرز خسروی فعال است و به زائران خدمات رسانی می‌کند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: در مجموع تا به امروز اربعین آرام و کنترل شده و سلامتی داشتیم و امیدواریم تمام زائران به سلامت به کشور بازگردند .

 

 

انتهای پیام/د

نیرو بهداشت در موج بازگشت زوار نیز در آماده‌باش کامل هستند

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.