سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز لیگ شطرنج همدان

 فصل جدید لیگ برتر شطرنج همدان از امروز با رقابت ۵۴ تیم باشگاهی و دستجات این استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، امیرعرفان هاشمی رئیس هیات شطرنج همدان در مراسم آغازین این مسابقات گفت: حضور ۵۴ تیم در این رقابت‌ها به نسبت دوره‌های گذشته بی نظیر بوده است.

او  افزود: استقبال تیم‌ها از این رقابت‌ها نشان می‌دهد که شطرنج از جایگاه بسیار مطلوبی در استان برخوردار است.

رئیس هیات شطرنج همدان بیان کرد: شناسایی استعداد‌های نخبه و ارتقا سطح کیفی رقابت شطرنجبازان از مهمترین اهداف در برگزاری این رقابت‌ها است.

هاشمی اظهار داشت: هیات شطرنج استان همدان در راستای ارتقای سطح کیفی شطرنج استان و ترغیب و تشویق ادارات، سازمان ها، کارخانجات و همچنین آمادگی بازیکنان، اقدام به برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی باشگاهی در قالب لیگ استانی کرده است.

او یادآور شد: شطرنجبازان نخبه و دارای رتبه‌های برتر ملی و بین المللی در قالب این تیم‌ها در لیگ شطرنج همدان حضور دارند.

براساس تصمیم کمیته اجرایی مسابقات، به نفرات اول تا سوم میز‌های شش گانه مدال و حکم قهرمانی اهدا و به نفر اول میز‌های شش گانه نیز هرکدام یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اعطا می‌شود.

تمامی قوانین فیده و بخشنامه‌های فدراسیون شطرنج کشور در این رقابت‌ها اجرایی خواهد شد و هر تیم متشکل از ۶ بازیکن است که بر روی چهار میز اصلی و ۲ میز ذخیره به رقابت می‌پردازند.

بیست و پنجمین دوره لیگ برتر شطرنج همدان با فرمت زمانی ۹۰ دقیقه به اضافه ۳۰ثانیه، در ۱۱ دور به روش سوئیسی و به داوری آقای مهدی سلیم به میزبانی خانه شطرنج شروع شد.

این رقابت‌ها با شرکت بیش از ۲۰۰ شطرنجباز تا ۲۹ آذرماه امسال ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/د.ا

آغاز رقابت ۵۴ تیم در لیگ شطرنج همدان

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.