سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضربه‌ای دیگر به توافق برگزیت جانسون وارد شد

رئیس مجلس عوام انگلیس درخواست دولت این کشور را برای رای‌گیری مجدد درباره توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، جان برکو، رئیس مجلس عوام انگلیس، با وارد کردن ضربه‌ای دیگر به طرح بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور، درخواست دولت را برای رای‌گیری مجدد درباره توافق برگزیت رد کرد.

او گفت: دولت نمی‌تواند از نمایندگان پارلمان بخواهد مجددا درباره توافق برگزیت رای دهند. 

 رئیس مجلس عوام انگلیس با بیان اینکه توافق دولت با اتحادیه اروپا از دو منظر بررسی شد افزود: از منظر مفاد لایحه و نیز شرایط جاری، به علت این که این لایحه دو روز پیش نیز بررسی شد ضرورتی برای طرح دوباره و رای گیری درباره آن وجود ندارد. مطابق قانون، دو بار نمی‌توان یک لایجه را به مجلس ارائه داد و این لایحه روز شنبه به همین صورت به مجلس ارائه شده بود و شرایط نیز در ۴۸ ساعت گذشته، تغییر نکرده است بنابراین، لایحه دولت این کشور، قابل طرح در مجلس نیست.

روز شنبه این هفته، لایحه بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس درباره چگونگی خروج این کشور از اتحادیه اروپا، موسوم به برگزیت، پس از ساعت‌ها بحث و بررسی، به علت تصویب طرح تمدید مهلت جدایی، به مرحله رای‌گیری نرسید.

نخست وزیر انگلیس بلافاصله پس از رای‌گیری روز شنبه اعلام کرد کماکان در ۳۱ اکتبر، کشورش را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد و بنابراین، امروز لایحه توافقش با اتحادیه اروپا را برای دومین بار، وی این باری به منظور رای‌گیری، به مجلس ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/

درخواست دولت جانسون برای رای‌گیری مجدد درباره توافق برگزیت رد شد

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.