سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی صنعت برق کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

صنعت برق ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهکار است

رجبی مشهدی گفت: بدهی‌های وزارت نیرو به بخش خصوصی و بانک‌ها حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بدهی صنعت برق وزارت نیرو گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور صنعت برق در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برد و بدهی‌های وزارت نیرو به بخش خصوصی و بانک‌ها حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است و این مشکلات اثرات خود را بر صنعت برق و بنگاه‌های اقتصادی می‌گذارد که نخستین تأثیر آن را می‌توان در رکود این بخش مشاهده کرد.

او ادامه داد: سال گذشته چیزی بالغ برسه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان توانستیم با شرکت‌های تولید کننده برق و بانک‌ها تسویه کنیم.

سخنگوی صنعت برق کشور افزود: سال گذشته پس از نوسانات شدید نرخ ارز، یک هزار قرار داد بخش خصوصی، در قسمت توزیع و انتقال برق متوقف شد و به دلیل افزایش قیمت تمام شده و عدم تعدیل قرارداد‌ها، امکان ادامه قرارداد از سوی بنگاه‌های اقتصادی وجود ندارد و کشور با حجم زیادی از قرارداد‌های متوقف شده مواجه بود که به رکود بیشتر در این صنعت دامن  زد.


بیشتر بخوانید: حذف قبوض کاغذی تا پایان مهر ماه/ ۲۰ درصد هزینه قبض برق مشترکان کم مصرف کاهش می‌یابد


رجبی مشهدی با اشاره به راهکارهای اصلاح ساختار اقتصادی صنعت برق، بیان کرد: اصلاح نظام قیمت گذاری برق به منظور ایجاد تعادل و توازن در جریان درآمد و هزینه های آن از طریق افزایش قیمت برق با شیب تدریجی از جمله کارهای  اساسی متناسب با شرایط اقتصادی کشور است.

انتهای پیام/

بدهی وزارت نیرو چقدر است؟

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، برق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.