سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۱ هزار و ۴۱ واحد در زلزله گیلانغرب آسیب جزیی دیدند

فرماندار گیلانغرب گفت : در جریان زلزله در این شهرستان مرزی در مجموع ۱۱ هزار و ۴۱ واحد در زلزله آسیب جزیی دیدند که در ارزیابی‌ها این واحد‌ها تعمیری شناخته شدند .

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،کورورش محمودیان فرماندار گیلانغرب گفت : در جریان زلزله در این شهرستان مرزی در مجموع ۱۱ هزار و ۴۱ واحد در زلزله آسیب جزیی دیدند که در ارزیابی‌ها این واحد‌ها تعمیری شناخته شدند.

او گفت : مالکان واحد‌های تعمیری با مراجعه به بانک‌های عامل تسهیلات لازم را دریافت کردند و اکنون عملیات تمامی واحد‌های تعمیری انجام شده است.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت:در جریان زلزله آبانماه ۹۶ در این شهرستان تعداد چهار هزار و سه واحد مسکونی تخریب شد که از این تعداد ۱۸۶ واحد شهری و سه هزار و ۸۱۷ واحد روستایی است.

محمودیان افزود: طی مدت بازسازی مناطق زلزله زده با پیگیری و نظارت مستمر، خوشبختانه اهداف موردنظر محقق شد به گونه‌ای که تا این لحظه ساخت سه هزار و ۹۳۷ واحد مسکونی در این شهرستان به پایان رسیده است.

او افزود: از مجموع واحد‌های احداثی ۱۷۲ واحد شهری و سه هزار و ۷۶۵ واحد روستایی است.

او گفت: تنها ۶۶ واحد مسکونی شامل ۱۶ واحد شهری و ۵۰ واحد روستایی باقی مانده که احداث این واحد‌ها با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی اکنون در دست اقدام است.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: تمامی واحد‌های احداثی و تعمیری به بانک‌های عامل معرفی شده و تسهیلات لازم را برای ساخت وساز دریافت کرده اند و ۳۰ تا ۴۰ درصد تسهیلات ۶۶ واحد در دست ساخت باقی مانده که با توجه به مراحل ساخت به آن‌ها پرداخت نشده که آن هم به دلیل ضرورت رعایت پرداخت متناسب با پیشرفت کار است.

محمودیان افزود: در جریان زلزله غرب کرمانشاه در مجموع ۹۹ مدرسه در شهرستان گیلانغرب بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت شد که ۳۲ واحد باظرفیت ۱۰۰ کلاس درس تخریب شد که از این تعداد تاکنون با همت دولت و مشارکت خیران ساخت ۱۶ واحد آموزشی به پایان رسیده و این واحد‌ها به چرخه آموزشی بازگشته است.

او افزود: پیش بینی می‌شود تا دهه فجر امسال ۶ واحد آموزشی دیگر در گیلانغرب به بهره برداری برسد و مابقی نیز در حال انجام است که تعداد ۲ واحد هم جهت احداث نیازمند به همت خیران است.

او گفت: مدارس تعمیری نیز تعمیراتشان پایان یافته و اکنون دانش آموزان در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

فرماندار گیلانغرب گفت: در جریان زلزله ۱۹ خانه بهداشت روستایی خسارت دید که با تزریق اعتبارات و حمایت‌های دولت و اقدام‌های بسیار خوب صورت گرفته ۲ خانه بهداشت احداث و تعمیرات ۱۷ خانه بهداشت دیگر نیز پایان یافته است.

محمودیان گفت: در حوزه زیرساخت‌های بخش کشاورزی ۲ هزار و ۸۰۰ مورد پرونده خسارت داشتیم که تاکنون بیش از ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات به ۲ هزار و ۲۳۰ مورد از آن‌ها پرداخت شده است.

او افزود: همچنین بیش از یک میلیارد تومان کمک بلاعوض نیز به ۴۸۰ مورد از زیربخش‌های کشاورزی و دامی پرداخت شده است.

او گفت: در حوزه تسهیلات بانکی هم سود تسهیلات امهال شده شهروندان در همه بخش‌ها بوده که این امر محقق شد.

 

 

انتهای پیام/د

اتمام ساخت سه هزار و ۹۳۷ واحد احداثی

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.