سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۴ پایگاه سنجش بینایی در زنجان فعال است

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان از آغاز طرح سنجش بینایی ویژه کودکان ۶-۳ سال در ۵۴ پایگاه سنجش بینایی دائمی و غیر دائمی در سطح شهرزنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سید رزاق منافی مدیر بهزیستی شهرستان زنجان گفت: این پایگاه‌ها شامل مهد‌های کودک، پیش دبستانی‌ها و مراکز بهداشت می‌باشند که در سال جاری این طرح در روستا‌ها به علت شرایط جوی از شهریور ماه آغاز و ودر ۲۱۰ روستا اجرا گردید و تعداد ۶ هزار کودک برای تشخیص تنبلی چشم معاینه گردیده و تعداد ۳۴۲ کودک برای معاینه‌های تشخیصی به اپتومتریست ارجاع گردیده اند.

او در ادامه افزود: طرح پیشگیری از تنبلی چشم از اول آبان ماه در سطح شهرزنجان درحال اجرا است که والدین می‌توانند با در دست داشتن شناسنامه کودک به پایگاه‌های سنجش بینایی دائمی و غیر دائمی مراجعه نمایند. همچنین کلیه کودکان ۳ سال و بزرگتر که در سال‌های گذشته غربال گردیده اند باید مجددا مورد معاینه قرار گیرند.

مدیر بهزیستی شهرستان بیان کرد: درسال گذشته بیش از ۲۰ هزار کودک در شهرستان زنجان معاینه گردیده و تعداد یک هزار و ۳۹ کودک مشکوک شناسایی وبه مراکز تخصصی‌تر ارجاع گردیده اند
 
او بیان کرد : پیش بینی شده در سال جاری تا پایان طرح نزدیک به ۲۲ هزار کودک معاینه وغربال شوند.
 
انتهای پیام/ن
 
 

اجرای طرح سنجش بینایی ویژه کودکان در زنجان

برچسب ها: بهزیستی ، علوم پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.