سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم ۱۰ فدراسیون ورزشی را بیشتر نمی‌شناسند

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی گفت: باید برای تمامی رشته های ورزشی تبلیغات صورت گیرد تا مردم به رشته های جدید علاقه مند شوند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد علیپور رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی در جمع خبرنگاران درباره فعالیت‌های فدراسیون انجمن‌های ورزشی اظهار داشت: فدراسیون انجمن‌های ورزشی دارای ۱۷ انجمن، ۴۷ رشته ورزشی و حدود ۸۰ تیم ملی در رده‌های سنی گوناگون و در ۲ بخش بانوان و آقایان است. بزرگ‌ترین هدف ما کمک کردن به تیم‌های ملی برای حضور در رویداد‌های گوناگون و سهیم شدن در مدال‌آوری در رشته‌های مختلف است و تا کنون صاحب عناوین خوبی نیز شده‌ایم.

علیپور افزود: امسال ۱۴ اعزام داشته‌ایم و ۱۷۰ برنامه و جشنواره ورزشی اجرا کرده‌ایم که کار مشکلی است. ۵ رشته فدراسیون انجمن‌های ورزشی در المپیک و ۱۰ رشته جزو رشته‌های بازی‌های آسیایی است و سایر رشته‌ها نیز در مسابقات رسمی مانند مسابقات داخل سالن، ساحلی و رزمی فعال هستند.

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی با بیان اینکه بسیاری از رشته‌های زیرمجموعه این فدراسیون جدید هستند، ادامه داد: قدمت این رشته‌ها از ۲ تا ۱۵ سال است که آینده ورزشی کشور نیز در گروی رشد آن‌ها است، چون باید به رشته‌های جدید اهمیت دهیم تا در آینده بتوانیم در آن‌ها مدال‌آوری کنیم.

او با بیان اینکه استان اصفهان در رشته‌های گوناگون زیرمجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزشی بسیار فعال است، گفت: برنامه‌های خوبی در اصفهان اجرا شده و این استان به عنوان یک قطب به ورزش کشور بسیار کمک می‌کند.

علیپور درباره بودجه کم هر انجمن در این فدراسیون و عدم شناخت مردم از این رشته‌ها تصریح کرد: در زمینه تبلیغات در کشور ضعف وجود دارد، اما این موضوع در تمام دنیا هم وجود دارد و بیشتر فوتبال یا والیبال و بسکتبال دیده می‌شود. در ایران ۵۱ فدراسیون داریم، ولی فکر نمی‌کنم افراد عادی جامعه بتوانند ۱۰ فدراسیون را هم نام ببرند، چون مسابقات آن را نمی‌بیند. باید درباره تمام رشته‌ها به‌خصوص رشته‌های جدید تبلیغات صورت گیرد تا دیده شوند.

او بیان کرد: ورزش تنها بخشی است که هر چه بودجه به آن تزریق شود چندین برابر نتیجه می‌دهد و باعث افتخار و غرور می‌شود و مردم را به سوی ورزش همگانی و سلامت سوق می‌دهد، البته ورزش ایران همواره با کمبود بودجه دست به گریبان بوده است. به دنبال معرفی رشته‌های جدید هستیم، اما حتی اسپانسر‌ها هم این رشته‌ها را نمی‌شناسند، اما سال به سال وضعیت بهتری پیدا می‌کنیم و بیشتر شناخته می‌شویم و جمعیت ورزشکاران این فدراسیون هر سال ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی اضافه کرد: ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها برخلاف گذشته به هیئت انجمن‌های ورزشی به چشم چند هیئت نگاه می‌کنند و تغییر این دیدگاه در آینده تأثیر مثبت خود را نشان می‌دهد.

او درباره برنامه‌های استعدادیابی فدراسیون انجمن‌های ورزشی گفت: وزارت آموزش و پرورش روی رشته‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که در مسابقات و المپیاد‌های جهانی رسمی خودش شرکت می‌کنند که شامل ۵ تا ۷ رشته فدراسیون انجمن‌های ورزشی نیز می‌شود که در این زمینه با یکدیگر همکاری می‌کنیم و به دنبال سرمایه‌گذاری روی جوانان و نوجوانان هستیم.

علیپور درباره کسب کرسی‌های بین‌المللی توسط ایران افزود: در این زمینه خوب عمل شده و حدود ۳۵ عنوان در فدراسیون‌های آسیایی و جهانی داریم. از ابتدا به این امر اعتقاد داشتم، چون کسب این کرسی‌ها بسیار به ما کمک می‌کند.

او درباره تعداد ورزشکاران فدراسیون انجمن‌های ورزشی در کل کشور اظهار داشت: آمار‌ها تفاوت است برای مثال انجمن دارت عنوان می‌کند که بیش از ۱۰ میلیون نفر در ایران دارت بازی می‌کنند که ادعای نادرستی هم نیست، چون بیش از ۵۰۰ هزار نفر به صورت سازماندهی‌شده در مسابقات این رشته شرکت می‌کنند. همچنین ۲ تا ۳ میلیون نفر در کشور فوتبال‌دستی بازی می‌کنند. اما آمار کل ورزشکارانی که در مسابقات رسمی این فدراسیون شرکت می‌کنند حدود ۲۰ هزار نفر است.

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی درباره اینکه برخی فدراسیون‌های جهانی متمول مانند بیس‌بال، کریکت و سافت‌بال ادعا می‌کنند بودجه‌هایی به توسعه این رشته‌ها در ایران اختصاص داده و می‌دهند، افزود: همه چیز در این خصوص شفاف است، اما در وضعیت بانکی چند سال اخیر هیچ فدراسیون جهانی به ایران کمک نقدی نداشته است، ولی برای مثال در کریکت، سافت‌بال و بیس‌بال مربی به ایران فرستادند یا ورزشکاران ایرانی با هزینه آن‌ها در اردو‌های خارجی شرکت کرده و مهمان فدراسیون جهانی بوده‌اند.
درباره ساخت و ساز زمین‌ها اقدام خاصی صورت نگرفته و این موضوع خیلی خوب پیش نرفته است. مثلاً درباره کریکت قول‌هایی داده شده و زمینی در زاهدان به آن اختصاص دادیم، ولی با وجود بازدید‌های سالیانه، ادعا می‌کنند که اگر تحریم‌های بانکی وجود نداشت اتفاقات خوبی می‌افتاد. به همین دلیل تلاش می‌کنیم با آوردن مربیان خوب خارجی با هزینه فدراسیون جهانی و ... این نقصان را جبران کنیم.

انتهای پیام/م

 

هیچ فدراسیون جهانی به ایران کمک نقدی نکرده است

برچسب ها: اخبارورزشی ، والیبال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.