سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افرادی صندلی‌های رشته پزشکی را اشغال کرده‌اند که استحقاق آن را ندارند/ دستگاه قضا با این موضوع برخورد کنند


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خواستار برخورد قوه قضائیه با پدیده صندلی فروشی شد.


جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: در جلسه امروز، نحوه پذیرش دانشجویان گروه پزشکی از دو سال پیش تاکنون مورد بحث قرار گرفت.

او افزود: لازم است که ۳۰ درصد از سهمیه رشته‌های علوم پزشکی به متقاضیان رشته‌های پزشکی در مناطق محروم اختصاص یابد، اما این افراد تنها از ۱۵ درصد سهمیه برخوردار می‌شوند و حقشان ضایع می‌شود که باید به این موضوع رسیدگی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق گزارش سازمان بازرسی و مرکز پژوهش‌های مجلس ۲۳۶ نفر با رتبه‌های پایین از رشته‌های مانند دامپزشکی به رشته‌های داروسازی انتقال یافته‌اند و بدیهی است که اکثر آنها از رانت استفاده کرده‌اند و استحقاق تحصیل در این رشته را ندارند.

کوچکی‌نژاد بیان کرد: لازم به ذکر است که ۱۳۶ نفر دیگر نیز علیرغم عدم کسب رتبه صندلی دانشگاه‌ها را اشغال کرده‌اند و نکته اصلی جالب‌تر این است که پیش از این رتبه‌های کمتر ۷ هزار در رشته‌های پزشکی قبول می‌شدند، اما اکنون مشاهده می‌شود برخی افراد با رتبه ۷۰ هزار هم به رشته‌های پزشکی راه می‌یابند.

او تصریح کرد: این تخلفات از سال ۹۵ تاکنون رخ داده است، اما رئیس فعلی دانشگاد آزاد اسلامی از زمان انتصاب خود برخورد کرده است و درخواست داریم قوه قضائیه نیز با متخلفان برخورد کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
کلا سهمیه از همه نوعش را بردارید وبه این حرف وحدیثها پایان دهید هر کس بهترین نمره را ازهر جای ایران عزیز اورد برود ودرسش را بخواند