سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست خبری مطرح شد؛

تشریح ۱۰ گام اساسی رادیو قرآن برای ارتقای برنامه ها/ ایزدی:۱۲ برنامه جدید را اطلاع رسانی می کنیم

مجتبی ایزدی مدیر رادیو قرآن در نشست خبری عملکرد این رادیو و برنامه های آینده را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی ایزدی مدیر رادیو قرآن در نشست خبری پیرامون عملکرد رادیو قرآن گفت: رادیو قرآن به دستور مقام معظم رهبری تاسیس شد. اولین مدیر او مصطفی صدر زاده بود که در ۱۵ سال تلاش کرد تا برنامه های رادیو قرآن را اجرایی کند البته افراد دیگری هم در مدیریت رادیو قرآن تلاش کردند تا رادیو قرآن مسیر ترقی را طی کند.

وی ادامه داد:از ۱۹ خرداد که در رادیو قرآن حضور پیدا کردم، بعد از تجزیه و تحلیل محیط با نخبگان قرآنی مشورت داشتیم و در حوزه‌های زیر ساختی محتوایی و ستادی برنامه‌هایی را پایه ریزی کردیم و ۱۰ اقدام اصلی در ۵ ماه گذشته داشتیم.

 مدیر رادیو قرآن پیرامون ۱۰ اقدام رادیو قرآن توضیح داد: اولین اقدام ما طراحی و اجرای بانک میان برنامه‌های شبکه بود. ۲هزار میان برنامه آماده ورود به سامانه هستند و انتظار داریم تا پایان سال، پنج هزار میان برنامه طراحی و ارائه کنیم. از تکرار تولیدات هم جلو گیری کرده و برای امتداد، پیام آن را در فضای مجازی منتشر می‌کنیم.

مدیر رادیو قرِآن توضیح داد: اقدام دوم ما راه اندازی رادیو ترتیل بود. روزانه ۲۱ جزء از موج ۹۵.۵ پخش می‌شود که این کار در راستای تربیت ۱۰ میلیون حافظ انجام می‌شود.

وی با تاکید بر تغییرات در جدول پخش برنامه‌ها ادامه داد:ما برای بررسی جدول پخش به نظر سنجی نیاز داشتیم که با طراحی ۸ سوال از گروه‌های مختلف پرسیدیم و نتایج را دریافت و اعمال کردیم.

ایزدی گفت: افزایش ضرب آهنگ برنامه‌ها،کوتاه کردن مدت برنامه‌ها، افزایش میان برنامه‌ها و بهبود وضعیت پخش تلاوت‌ها و ادعیه و انعکاس رویداد‌ها از کار‌هایی بود که انجام شد.

وی افزود: اقدام چهارم ارتقاء وضعیت تعامل با جامعه قرآنی بود؛ طرح کرسی تلاوت ملی را ارائه دادیم که فرصت خوب و مناسبی برای دیده شدن استعداد‌های قرآنی شهرستان‌ها است.

ایزدی عنوان کرد: اقدام پنجم راه اندازی برنامه زنده «والعصر» بود. این یک برنامه مخاطب محور عصر گاهی است که در آن کار اطلاع رسانی نیز انجام می‌شود. این برنامه هر روز به مدت ۴۵ دقیقه پخش می‌شود، برنامه «محله تلاوت» اقدام ششم ما است. در این برنامه تلاوت‌های ناب به گوش شنوندگان می‌رسد و اقدام هفتم هم برنامه محتوا محور «ذکر اول» است که نامش از سوره جمعه گرفته شده و فرصت ارزشمندی است که از ۹۰۰ نماز جمعه‌ای که در سراسر کشور برگزار می‌شود، استفاده می کنیم.

وی افزود: اقدام هشتم نهضت تولید میان برنامه در رادیو قرآن است. تا کنون بیش از ۱۰ میان برنامه جدید طراحی شده و در مسیر تولید قرار گرفته است. قرار تلاوت های مجلسی همراه با ترجمه نمایش‌های کوتاه قرآنی، قرائت نامه و رحل نور از جمله آن‌ها است. اقدام نهم تدوین مرحله اول تغییرات در رادیو تلاوت است که برای این رادیو، سه مرحله تغییرات شامل تغییرات اجرایی، محتوایی و اضافه شدن گوینده را در برنامه داریم.

مدیر رادیو قرآن بیان کرد: اقدام دهم ما تشکیل شورای قرآن و معارف معاونت صدا است. این شورا ۴ عضو حقیقی شامل آقایان پیش نمازی، بکایی ،سعیدیان، حجت الاسلام طاهر رضی و دو عضو حقوقی دارد.

ایزدی با بیان اینکه ۵ جلسه تشکیل شده و برای برنامه در مناسبت‌های مختلف برنامه ریزی و سیاست گذاری می‌شود، گفت:۱۲ برنامه جدید در رادیو قرآن داریم که در آینده اطلاع رسانی می‌کنیم.

مدیر رادیو قرآن درباره ادامه طرح‌های فراگیر این شبکه رادیویی گفت: طرح فراگیر ۱۴۵۲ طراحی است که با قوت کار خود را آغاز کرد و به خوبی رشد کرد اما این طرح دچار افت شده و نیاز به اصلاحاتی دارد. ما در این راستا طرح جدیدی را نگارش کرده‌ایم و قصد داریم آن را به شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه بدهیم.

ایزدی پیرامون اجرای طرح کاروان قرآنی گفت: حرکت کاروان قرآنی به نقاط محروم کشور اتفاق خوبی بود که سال گذشته با همت استاد احمد ابوالقاسمی راه‌اندازی شد و قصد داریم امسال هم این کار را با کمک و همت این استاد قرآن کریم ادامه بدهیم، البته طرح کاروان قرآنی با طرح تلاوت ملی متفاوت است زیرا طرح تلاوت ملی ویژه ظرفیت‌های همان استان است که ما قصد داریم با برپایی محافلی قاریان مستعد استان را به همه مردم کشور معرفی کنیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: قرآن ، رادیو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.