سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل دادگستری فارس:

وکلا با ورود به پرونده‌های خانوادگی، سازش ایجاد کنند

رئیس کل دادگستری فارس با تاکید بر ایجاد صلح سازش در پرونده ها با ورود وکلا، گفت: آمار طلاق در استان فارس و شیراز بالاست و نیاز به کاهش دعاوی خانواده در کلانشهر شیراز داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی در همایش نقش مرکز وکلاء و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در ارتباط با کرامت انسانی و حقوق عامه در طرح تحول این قوه در شیراز به طرح تحول در قوه قضاییه طی شش ماهه اخیر اشاره کرد و گفت: دشمن در یک مقطع درصدد ناامید کردن مردم با جلوه دادن ناکارامدی نظام بود.

او با بیان اینکه عملکرد ریاست قوه قضاییه و معاونین این قوه طی ماههای اخیر رضایتمندی در جامعه ایجاد کرده است، افزود: تحولات این نهاد به‌گونه‌ای است که تیتر نخست مطبوعات فارس در بعضی روزها، به سیاست‌های ریاست قوه قضاییه اختصاص پیدا کرده است.

رئیس کل دادگستری فارس با تاکید بر اینکه همگام با سراسر کشور فساد ستیزی، اطاله دادرسی، احیای حقوق عامه، کاهش پرونده‌های ورودی و افزایش صلح و سازش در پرونده‌ها در این استان نیز در دستور کار قرار گرفته، بیان کرد: ابتدای انتصاب ریاست جدید دادگستری این استان، حدود ۴ هزار و ۵۰۰ پرونده وجود داشت که با تاخیر در رسیدگی مواجه شده بودند که دو هزار مورد آن را رسیدگی و به خاتمه رساندیم.

موسوی ادامه داد: دستگاه قضایی فارس با افزایش ١١ درصدی در ایجاد صلح و سازش پروندههای موجود در شوراهای حل اختلاف استان طی ماه های گذشته مواجه بوده است.

او با طرح مجدد این موضوع که دادگستری فارس همگام با قوه قضاییه در حال تحول است، از مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در فارس، خواستار امر نظارت را جدی بگیرند و در صورت تخلف کارشناس و وکیل با او برخورد شود.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین خواستار نظارت و ساماندهی وکلاء و کارشناسانی شد که برای امور وکالت و کارشناسی در شهرهای گرمسیری جذب شده‌اند اما در دیگر شهرها مشغول به فعالیت هستند.

موسوی از وکلاء و کارشناسان رسمی قوه قضاییه خواست تا آموزش را جدی بگیرند و اظهار کرد: اگر کسی در حقوق ادعای باسوادی کند، در واقع ابتدای راه سواد حقوقی قرار دارد.

او همچنین بر جدی گرفتن موضوع معاضدت توسط وکلاء تاکید کرد و خواستار شرکت بیشتر این قشر حقوقی در این امر شد.

رئیس کل دادگستری فارس با تاکید بر ایجاد صلح سازش در پرونده ها با ورود وکلا، گفت: آمار طلاق در استان فارس و شیراز بالاست و نیاز به کاهش دعاوی خانواده در کلانشهر شیراز داریم.

موسوی همچنین ضمن تبریک ولادت خاتم الانبیاء نیز عنوان کرد که وحدت شیعه و سنی در فارس مثال زدنی است.
انتهای پیام/م

همایش نقش مرکز وکلاء و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.