سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۵ هزار و ۱۷۶ کندو زنبور عسل در استان سمنان وجود دارد

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ۴۵ هزار و ۱۷۶ کندو زنبور عسل در استان وجود دارد که براساس آزمایش‌های انجام شده عسل تولیدی استان سالم و فاقد هرگونه آلودگی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ۴۵ هزار و ۱۷۶ کندو زنبور عسل در استان وجود دارد که براساس آزمایش‌های انجام شده عسل تولیدی استان سالم و فاقد هرگونه آلودگی است.

او افزود: کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان سمنان ۲ بار در سال کلنی‌های زنبور عسل را مورد پایش قرار می‌دهند که براساس پایش‌های انجام شده بیماری گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ادامه داد: پایش کلنی‌های زنبور عسل یک‌بار در زمان کوچ بهاره و یک‌بار در زمان کوچ پاییزه انجام می‌شود و در نیمه نخست امسال ۹۷۰ کلنی در استان سمنان مورد بازدید قرار گرفته است.

حسینی ابراز داشت: از ابتدا تا شهریور ۹۸ از ۳۳ زنبورستان نمونه برداری انجام شد و بیماری خاصی گزارش نشده و عسل تولیدی در استان عسل سالم است.

او اضافه کرد: به منظور پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مربوط به کلنی‌های زنبور عسل دارو‌هایی مانند ضد انگل از سوی اداره کل دامپزشکی استان سمنان خریداری و به صورت رایگان مبارزه انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بیان کرد: استان سمنان فصل بهار قبل از شروع فصل گرما و در فصل پاییز قبل از شورع فصل سرما میزبان کلنی‌های زنبور‌های عسل است که از مناطق دیگر به این استان آورده می‌شود.

حسینی افزود: حمل و نقل کلنی‌های زنبور عسل در محور‌های مواصلاتی منوط به دریافت مجوز است و در ورودی‌های استان سمنان جا به جایی دام فقط براساس مجوز انجام می‌شود و در این زمینه نگرانی برای انتقال بیماری در بین کلنی‌های زنبور عسل وجود ندارد.

او گفت: صدور مجوز جابه‌جایی کندو‌های زنبور عسل منوط به سالم بودن کلنی از لحاظ بیماری است.

امسال، با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب، تولید عسل در این استان به حدود ۳۰۰ تن افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام / م

صدور مجوز جابه‌جایی کندو‌های زنبور عسل  در استان سمنان منوط به سالم بودن کلنی از لحاظ بیماری است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.