سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخت گشایی زن رمال با دادن طلا به اجنه/ متهمه توسط پلیس آگاهی دستگیر شد+ عکس

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری زن رمال با ۳ میلیارد کلاهبرداری خبر داد و گفت: متهم مدعی بود با دادن طلای مال باختگان به اجنه بخت گشایی می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه خیراله دولتخواه رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت گفت: اول خرداد ماه سال جاری فردی به کلانتری شهرک ولیعصر مراجعه کرد و گفت: زن میانسالی با مراجعه به مغازه من سراغ یکی از همسایه‌ها را گرفت و وقتی علت حضورش را پرسیدم، گفت که رمال است و برای بخت گشایی آمده است، کنجکاو شدم تا نحوه کارش را ببینم و از او خواستم به منزل ما نیز بیاید و او هم پذیرفت.

این مقام انتظامی بیان کرد: شاکی در ادامه گفت که رمال بعد از گذشت مدتی به منزل ما هم آمد و در منزل آلات و ادوات رمالی اش را به ما نشان داد و مشغول کار شد و بعد از چند دقیقه صدایی شنیدیم و او گفت که اجنه برای ادامه فرآیند بخت گشایی طلا می‌خواهند و اگر طلا در منزل داری بیاور و من هم که باورم شده بود، ادعاهایش درست است چند قطعه طلا برایش آوردم و او هم پس از اتمام کار طلا‌ها را به همراه خودش برد.

این مقام انتظامی عنوان کرد: با ثبت شکایت اولیه در کلانتری پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در همان ابتدای تحقیقات پلیسی، ۲ شاکی دیگر به پایگاه پنجم مراجعه و شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند.

وی بیان داشت: با دستور قضائی دستگیری زن رمال در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. در تحقیقات میدانی مشخص شد متهم زنی ۴۸ ساله و دارای یک مورد سابقه دستگیری منجر به صلح و سازش در کلانتری بوده و فاقد اعتیاد، بی سواد و ساکن تبریز است.


بیشتر بخوانید: کلاهبرداری از شهروندان با ترفند رمالی در فضای مجازی


این مقام انتظامی عنوان کرد: در ادامه تحقيقات پلیسی، محل سكونت وي در شهر تبريز شناسايي شد، متهم در روز شنبه دوم آذر ماه در مخفیگاهش دستگیر و به همراه همسرش به تهران انتقال یافت.

دولتخواه افزود: متهم اظهار داشت که هر چند وقت یک بار به تهران می‌آمدم و با چرب زبانی اعتماد افراد را برای انجام رمالی جلب می‌کردم و پس از انجام یک رشته اقدامات فریبنده و نمایشی موفق به اغفال مشتریان شده و آنان را در شرایط ذهنی قرار می‌دادم که با میل خود طلا‌ها و اشیاء قیمتی شان را برای بخت گشایی در اختیارم قرار دهند.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تاکنون ۳ شاکی از این زن شکایت کرده اند و ارزش ریالی طلا‌هایی که متهم از دریافت کرده ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی تصریح کرد: متهم با دستور بازپرس شعبه ۳ دادسرای ناحیه ۱۸ تهران به منظور شناسایی سایر شاکیان و انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت است.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی در پایان به شهروندان توصیه کرد: از اعتماد به افراد کلاهبردار که از ساده لوحی و زودباوری مخاطبان خود استفاده می‌کنند، خودداری کنید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.