سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه:

سپاه در کنار ماموریت‌های اصلی محرومیت‌زدایی را در دستور کار دارد

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه گفت: سپاه در کنار ماموریت‌های اصلی خود، محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری را در دستور کار دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سردار سید ضیاءالدین حزنی دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه در همایش تجلیل از فعالان عرصه‌های مختلف خدمات‌رسانی در استان بوشهر بیان کرد: اجرای طرح‌های آبرسانی، اشتغال‌زایی و ساخت خانه ویژه محرومان در اولویت برنامه‌های این نهاد قرار دارد.

او، با بیان اینکه طرح‌های محرومیت‌زدایی در سراسر کشور به ویژه در مناطق مرزی، دور افتاده، صعب‌العبور و حساس اجرا می‌شود، افزود: اولویت قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه در سال ۱۳۹۸ اجرای طرح‌های آبرسانی، اشتغال‌زایی و خانه سازی ویژه مددجویان و محرومان است.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه از اعزام قرارگاه جهادی و محرومیت‌زدایی دانشگاه افسری امام حسین (ع) به دهستان‌های محروم خبر داد و بیان کرد: در این زمینه قرارگاه جهادی و محرومیت‌زدایی دانشگاه افسری امام حسین (ع) در دهستان‌های محروم طرح‌های مهم عمرانی و مسکن مددجویان اجرا می‌کند.

حزنی عنوان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مسئول محرومیت‌زدایی نیست بلکه در کنار دولت در این زمینه گام برمی‌دارد و همزمان با همه ماموریت‌های واگذار شده که مهمترین آن‌ها تامین امنیت پایدار و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی است محرومیت‌زدایی، مردم‌داری و مردم‌دوستی را در دستور کار دارد.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه همچنین با بیان اینکه امروز اولویت اصلی ما مقابله با جنگ نرم است، بیان کرد: دشمن در قالب جنگ نرم در تلاش برای ایجاد تردید در ذهن مردم، رعب و وحشت و ایجاد دو دستگی است به همین علت مسئولان باید مراقب باشند و به وظایف خود در قبال افراد جامعه عمل کنند.

حزنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود، دو هزار و ۳۳۶ مسجد و حسینیه در استان بوشهر، گفت: با توجه به جمعیت یک میلیون و ۱۶۳هزار نفری، باید دو هزار و ۳۲۷ مسجد و حسینیه در این استان وجود داشته باشد که آمارها بیش از این است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

او ادامه داد: در استان بوشهر سه هزار و ۱۸۵ طرح عمرانی و ۱۴هزار و ۸۸ طرح دیگر با ۱۳۷میلیارد و ۵۵۱ میلیون تومان اعتبار مصوب و ۱۲۲ میلیارد و ۵۵۷ میلیون تومان اعتبار پرداخت شده، دردست اجراست.

سپاه ۲هزار و ۱۵۲ طرح محرومیت زدایی در بوشهر اجرا کرد

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر نیز گفت: تاکنون دو هزار و ۱۵۲ طرح با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار شامل مسجد، خانه عالم، غسالخانه، خانه مددجویی و حسینیه اجرا شده‌است.

سردار علی رزمجو با بیان اینکه پارسال ۶۴۸ واحد مسکونی با مشارکت سپاه امام صادق (ع) و کمیته امداد امام خمینی در استان ساخته شده‌است افزود: اکنون ۳۷۷ واحد مسکونی مددجویی در استان بوشهر در دست اجراست.

او ادامه داد:افزون بر این، ۱۳هزار و ۷۷۹ طرح غیرعمرانی با ۱۸ میلیارد تومان نیز در این استان اجرا شده‌ است و تلاش می‌شود همزمان با برگزاری دومین یادواره سرداران و ۲هزار شهید استان بوشهر هزار جهیزیه برای نوعروسان و تازه داماد‌های نیازمند این استان تامین شود.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) بیان کرد: قرار است قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران ۲۴ میلیارد تومان اعتبار در این بخش به بوشهر کمک کند.

او ادامه داد: اعزام ۲۰۰ تیم پزشکی و هفت هزار معاینه رایگان از جمله دیگر خدمات ارائه شده قرارگاه سازندگی استان بوشهر در مناطق محروم است.

رزمجو گفت: در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی نیز هزار و ۶۹۹ فقره تسهیلات به ارزش ۴۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شده‌است.

او بیان کرد: قرارگاه پیشرفت آبادانی نیز چهار میلیارد تومان در حوزه زیرساخت در مناطق صعب‌العبور و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بخش فرهنگی هزینه کرده‌است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهرگفت: غنی سازی اوقات فراغت جوانان به عنوان مهمترین سرمایه‌های این سرزمین از مهمترین رویکرد این سازمان است.

ذوالفقار عباسی فرد افزود: بهترین زمینه برای خودسازی، خودباوری و خوداتکایی اردو‌های جهادی است.

او همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی را با بسیج سازندگی برای اجرای طرح‌های سازندگی و محرومیت زدایی خواستار شد.

در این مراسم از فعالان محرومیت زدایی در استان بوشهر قدردانی شد.

انتهای پیام/ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.