سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرامیداشت روز داوطلبین سلامت

به مناسبت چهاردهم آذرماه روز جهانی داوطلب همایش داوطلبان سلامت برگزار شد.

جعفر جندقی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، گفت: شعار امسال روز داوطلبین سلامت، هرخانه یک پایگاه سلامت و سلامت برای همه توسط همه، نامگذاری شده است.

او افزود: طرح پایلوت هر خانه یک پایگاه سلامت در استان سمنان همگام با دو استان قزوین و کاشان آغاز شده است و در حال حاضر در سطح استان ۱۷۰۰ نفر داوطلبین سلامت فعال هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان سمنان بیان کرد: در شهرستان سمنان با محدوده پوشش سه مرکز جامع سلامت و ۱۵ هزار خانوار در نظر داریم که تا سال آینده پانزده هزار سفیر سلامت داشته باشیم. داوطلبین سلامت رابط بین مراقبین سلامت و سفیر سلامت هستند.

جعفر جندقی ادامه داد: سفیر سلامت در هر خانواده باید حداقل دارای هشت کلاس سواد، بالای هجده سال سن و فردی دارای نفوذ در خانواده باشد. سفیران سلامت آموزش‌های لازم در حوزه سلامت و رفتار بهداشتی در خانواده را کسب می‌نمایند و تمامی وقایع مربوط به سلامت را به پایگاه‌های بهداشت منتقل می‌نمایند.

او عنوان کرد: برنامه اصلی ما جذب سفیران سلامت است. در حال حاضر بیست و یک بسته آموزشی در زمینه پیشگیری، درمان اولیه و توانبخشی آماده شده است که بین سفیران سلامت توزیع می‌گردد.

انتهای پیام / م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.