سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تا پایان آبان؛

مسمومیت بیش از ۲۶۰ نفر با گاز مونوکسید کربن در فارس

رئیس مرکز مدیریت اورژانس و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: ۲۶۲مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در استان فارس به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد جواد مرادیان از مسمومیت بیش از ۲۶۰ نفر با گاز مونوکسید کربن در استان خبر داد و گفت: این افراد از آغاز سال تا پایان آبان بر اثر استنشاق گاز منوکسید کربن در استان دچار مسمومیت شدند.

او افزود: ۱۱۸ مورد از این مسمومیت‌ها پس از اقدامات درمانی در محل درمان و ۱۳۵ نفر هم به مراکز درمانی استان منتقل شدند.

مرادیان اعلام کرد: این آمار به ترتیب نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۶ و ۱۲۲ درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز مدیریت اورژانس و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: در این مدت ۹ نفر بر اثر استنشاق گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

مرادیان با اشاره به سرد شدن هوا در اکثر مناطق استان فارس، گفت: علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شامل سردرد، تهوع، سرگیجه، سرفه، عدم تعادل و کاهش سطح هوشیاری است.

رئیس مرکز مدیریت اورژانس و فوریت‌های پزشکی فارس، از مردم خواست که از نصب آبگرمکن و بخاری گازی در اتاقی که در آن هوا جریان ندارد، خودداری و قبل از نصب آبگرمکن و بخاری حتما مسیر دودکش را بررسی کرده و از ایجاد پیچ و خم‌های زیاد در نصب دودکش، پرهیز کنند.

مرادیان، با بیان اینکه سرد بودن لوله بخاری علامت کارکرد ناصحیح بخاری است، تاکید کرد: در صورتی که شعله آبگرمکن و بخاری، آبی رنگ نباشد، باید آن را جدی گرفت.

او ادامه داد: برای فرد دچار گازگرفتگی، ابتدا باید پنجره‌ها را باز کرد و پس از شناسایی و قطع منبع نشت گاز، با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: اورژانس ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.