سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۴۶ درصدی داوطلبان نمایندگی مجلس / ثبت نام ۲۲۴ داوطلب در استان قزوین

رییس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان نسبت به دوره قبل بیش از ۴۶ درصد افزایش یافته است.

منوچهرحبیبی رییس ستاد انتخابات استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، افزود: از دهم تا شانزدهم آذر ۲۲۴ نفر در استان برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که ۴۶ و ۴ دهم درصد بیشتر از دوره گذشته است.

حبیبی اضافه کرد: در این مدت ۱۳۴ نفر در قزوین، ۵۱ نفر در بویین زهرا و آوج و ۳۹ نفر در تاکستان ثبت نام کردند.

او گفت: ۱۹۸ نفر از داوطلبان مرد و ۲۶ نفر زن هستند و جوان‌ترین داوطلب هم با ۳۰ سال یک بانو است و مسن‌ترین داوطلب هم ۷۴ سال سن دارد.

به گفته رییس ستاد انتخابات استان، مدرک تحصیلی ۱۸۵ نفر از داوطلبان فوق لیسانس و معادل آن، ۳۲ نفر دکترا و ۷ نفر حوزوی است.

حبیبی افزود: ۸ نفر از داوطلبان نماینده فعلی و ادوار مجلس، ۲۶ نفر استاد دانشگاه، ۴۲ نفر فرهنگی، ۱۰ نفر پزشک و ۶۶ نفر کارمند هستند.

*آغاز روند بررسی صلاحیت داوطلبان از امروز

رییس ستاد انتخابات استان همچنین با اشاره به آغاز روند بررسی صلاحیت داوطلبان از امروز گفت: هیات‌های اجرایی بمدت ۱۰ روز بررسی صلاحیت داوطلبان را انجام می‌دهند و در روز ۱۷ آذر نتایج به داوطلبان اعلام خواهد شد.

حبیبی افزود: افرادی که به روند صلاحیت خود اعتراض داشته باشند ۴ روز فرصت خواهند داشت تا اعتراض خود را به هیات‌های نظارت شورای نگهبان تحویل دهند.

انتهای پیام/.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.