سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع مشکل کمبود انسولین در کاشان از هفته آینده

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت:با اختصاص سهمیه جدید داروی انسولین به داروخانه ها بخش زیادی از مشکل کمبود انسولین در کاشان از هفته آینده رفع می شود.

 به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن تقی زاده، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی که با دستورکار بررسی وضعیت آنفلوآنزا و شیوع آن در سالن جلسات ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد گفت: با توجه به تعداد بیماران دیابتی در کاشان و پیگیری‌های انجام شده در چند مرحله سهمیه شهرستان برای دارو انسولین افزایش پیدا کرده است که با اختصاص این سهمیه جدید بخش زیادی از این مشکل رفع می‌شود.

او، اختصاص کامل سهمیه انسولین برای زنان باردار را تأکید کرد و گفت: برای کنترل و نظارت بر توزیع انسولین، این دارو به صورت دوره‌ای به داروخانه‌های منتخب در سطح شهرستان اختصاص داده می‌شود.

به گفته او، بیماران می‌توانند برای جلوگیری از سردرگمی از طریق تماس با شماره ۱۹۰ و یا مراجعه به سایت معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی کاشان http://fdo.kaums.ac.ir، آدرس داروخانه‌هایی را که انسولین عرضه می‌کنند، دریافت کنند.


پرهیز از خود درمانی مبتلایان به آنفولانزا


دکتر رزاقی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در ادامه این نشست، تب، گلودرد و سرفه را به عنوان علایم بالینی ابتلا به آنفلوآنزا در انسان برشمرد و تصریح کرد: شهروندان با بروز این علائم باید حتما به پزشک مراجعه کنند.

او، با تاکید بر عدم خود درمانی افزود: خود درمانی و استفاده بی رویه دارو در افراد یکی از عوامل مقاومت به دارو است که می‌تواند مخاطرات تهدید کننده برای سلامت افراد و جامعه به همراه داشته باشد.

شایان ذکر است: جلسات شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان به صورت دو ماه یکبار و در صورت لزوم به صورت فوق العاده در محل ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی و به ریاست فرماندار ویژه شهرستان کاشان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حمید
۰۸:۲۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام و صبح بخیر
کدام مشکل حل شده چند روز است دنبال انسولین هستم به سازمان غذا و دارو کاشان زنگ می زنی خانم محترمی با تندی می فرماید هنوز توزیع نشد هروز زنگ بزن