سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بچه هایی که نوای خرم را زنده نگه می دارند / آینده داران موسیقی ایران تجلیل شدند

آیین اختتامیه جشنواره نوای خرم در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین اختتامیه جشنواره نوای خرم شامگاه پنجشنبه 21 آذر در تالار وحدت برگزار شد. فستیوال نوای خرم به مدیریت بردیا صدرنوری و دبیری ناصر ایزدی برگزار شد. مجتبی حسینی معاونت هنری وزارت ارشاد، محمد الله یاری مدیر دفتر موسیقی، احمد صدری دبیر جشنواره آواها و نوای رضوی، افضلی مدیر بنیاد رودکی، لوریس چکناواریان آهنگساز از مهمانان حاضر مراسم بودند. بخش نخست مراسم معرفی تقدیر شوندگان نوای خرم بود.

مجسمه کوچک از مرحوم همایون خرم به عنوان یادگاری به تقدیر شوندگان اهدا شد.

از نکات جالب توجه، نظم در اجرای برنامه بود. با وجود تنوع مراسم اما ریتم برنامه مناسب و فعالیت ها سریع و بدون اتلاف وقت انجام می شد. از نکات قابل توجه حین برنامه تشویق پرشور برگزیدگان به دست خانواده آن ها بود. اتفاقی که هر ساله در این جشنواره دیده می شود. بسیاری حین اعلام برگزیدگان، با گوشی موبایلشان لحظات معرفی فرزند و دوستانشان را ثبت و ضبط می کردند.

بخش دوم برنامه پخش ویدیویی از روند جشنواره، تمرین، اجرا و داوری شرکت کنندگان بود.

اجرای قطعه "نیمه شبان" که به دست انوشیروان روحانی آهنگسازی شده بود، بخش بعدی برنامه بود. "نیمه شبان" جاودانه ای از همایون خرم است که با تک نوازی پیانو به دست آرمین ابرقویی 10 ساله، اجرا شد.

در ادامه قطعه "بازگشته" اثر ماندگار علی تجویدی اجرا شد. این قطعه با دو نوازی خواهر و برادر هنرمند، پریا (پیانو) و علی قنبری (تار) نواخته شد.
در ادامه رضا خرم (فرزند ارشد همایون خرم نماینده هیئت داوران) دقایقی صحبت کرد. وی گفت: در زمستان سال 91 پدر را از دست دادیم. همیشه فکر می کردم معنای این شعر حافظ را می فهمیدم که گفتند، "هر که او از هم‌زبانی شد جدا / بی زبان شد گرچه دارد صد نوا". زمانی که پدر از دنیا رفت آن زمان متوجه شدم که بیت حافظ چه معنایی دارد. خداوند دیدند آن زمان خیلی بی نوا شدم، دو ماه بعد دختری به نام نوا را به من دادند. پس از آن خداوند جشنواره نوای خرم را به من دادند. از خدا سپاسگذارم از روح پدر شاکرم که در طول جشنواره با ما بودند و حتی در بخش هایی به ما خط دادند. ما در این مدت از اسم پدر بهرمند شدیم. امیدوارم در ادامه از نور او بهره ببریم. از موسسه رادنواندیش برای زحمات فراوانش تشکر می کنم. از اهالی رسانه از رادیو و داوران جشنواره متشکرم. هنرمندان فراوانی به ما کمک کردند که از همه آن ها ممنونم. در نهایت از دوست خودم بردیا صدرنوری که بدون چشم داشتی این جشنواره را برگزار کرد، ممنونم.

خرم در ادامه از ماجرای آشنایی بردیا صدرنوری و مرحوم همایون خرم گفت.

خرم در پایان گفت: از صاحبان سرمایه می خواهم به این جشنواره کمک کنند به شرط اینکه پول را از مسیر درست کسب کنند و آزادگی را از جشنواره نگیرند. ادامه جشنواره با این چارچوب کار بسیار دشواری است. البته اعتقاد داریم که خدا ما را کمک می‌کنند.

اجرای قطعه "موج آتش" اثر ماندگار همایون خرم با دو نوازی محمد امین ابراهیمی (پیانو) و پرهام وفایی (ویالن) بخش بعدی برنامه بود.

در ادامه برگزیدگان ششمین دوره جشنواره نوای خرم معرفی و جوایز به آن ها اهدا شد.

تک نوازی ویالن به دست آیسان فتحی بخش بعدی برنامه بود. فتحی قطعه" به زندان" اثر ابوالحسن صبا را اجرا کرد.

در ادامه کلیپی از پشت صحنه جشنواره پخش شد و سپس پارسا دهقان قطعه "عاشق" اثر مرتضی محجوبی را خواند و کسری رفیعی با تک نوازی تار قطعه رسوای زمانه از همایون خرم را اجرا کرد.

پایان بخش برنامه عکس یادگاری عوامل نوای خرم و اجرای قطعه "غوغای ستارگان" از همایون خرم ارکستر 60 نفره بود. این گروه بزرگترین گروه شرکت کننده در جشنواره بودند.

به این ترتیب ششمین دوره جشنواره نوای خرم به پایان رسید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.