سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمام تاریخی دمق ثبت ملی شد

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری رزن گفت: حمام تاریخی دمق ثبت ملی شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شهروز کهیایی اظهار کرد: این بنا در شهر دمق و در فاصله ۲۲ کیلومتری از رزن واقع شده و مساحت بنای این حمام ۴۰۰ متر مربع و مصالح به کار رفته در آن آجر، خشت، گل و ساروج است که در رختکن این حمام قسمت‌های مختلفی از جمله عروس‌نشین، شاه‌نشین، دخترنشین تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه این حمام بدون ستون بوده که بعد از اجرای پی و دیوار به صورت طاق ضربی درآمده است افزود: به گفته اهالی و بزرگان این بنا حدود ۲۵۰ سال قدمت دارد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری رزن یادآور شد: در سال ۱۳۸۹ مرمت حمام تاریخی، توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قسمت بیرونی بنا و پس از آن مرمت قسمت داخلی و بندکشی دیوار‌ها صورت گرفته است.

کهیایی در پایان اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون چهار اثر تاریخی حمام تاریخی درجزین، حمام تاریخی نظام‌آباد، مسجد امام رضا (بابانظر) و حمام تاریخی دمق در شهرستان‌های رزن و درگزین ثبت ملی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۲۹ اثر تاریخی در شهرستان رزن و درگزین شناسایی شده که از این تعداد ۷۴ مورد در فهرست آثار ملی ایران شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.