سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی ۶ اسکان اضطراری در خوزستان/آبگرفتگی در پنجمین روز همچنان جولان می دهد

در پی بارش های اخیر در شهرهای مختلف خوزستان به ویژه آبادان و اهواز بسیاری از مناطق این دو شهرستان متاثر از سیلاب ناشی از آن شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، بارش باران سه ساعته عصر دوشنبه و ادامه آن در روزهای بعد خیابان‌ها و معابر اهواز را زیر آب برد.

واحدهای مسکونی کوت عبدالله و کوی علوی و شهرک دانشگاه اهواز همچنان از آب و فاضلاب تخلیه نشده است.

برخی مناطق شهر اهواز بخصوص کوی علوی دچار آبگرفتگی و پس زدگی فاضلاب است.

در این بین با بحرانی شدن وضعیت فاضلاب اهواز، فاضلاب به خانه‌ها نفوذ کرد، مدارس و دانشگاه‌ها در ۱۳ شهر و ادارات شهرهای اهواز، آبادان و کارون در روزهای گذشته تعطیل شدند.

هم اکنون آبگرفتگی در معابر و خیابان‌های اهواز در حالی جولان می‌دهد که شهردار اهواز دیشب در خبر ۲۱ از خارج کردن آب از سطح شهر در مدت زمان ۲۴ ساعت خبر داده بود.

تاخیر در پرواز‌های فرودگاه اهواز بدلیل وقوع پدیده مه

وقوع پدیده مِه سبب تاخیر در ۱۱ پرواز ورودی و خروجی صبح جمعه فرودگاه اهواز شد.

براساس اعلام مرکز اطلاعات پرواز فرودگاه بین‌المللی اهواز، پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایر به شماره ۴۳۲ در ساعت ۷:۱۰ دقیقه به مقصد شیراز، پرواز ساعت ۸:۳۰ دقیقه هواپیمایی کارون به مقصد اصفهان به شماره ۲۶۲۳، پرواز ساعت ۹ صبح ایران ایرتور با شماره ۹۸۹ به مقصد تهران، پرواز ساعت ۹:۵۰ هواپیمایی وارش با شماره ۵۸۵۳ به مقصد تهران، پرواز ساعت ۱۰هواپیمایی زاگرس به شماره ۴۰۰۰ به مقصد تهران، پرواز شماره ۴۱۰ ایران ایر به مقصد تهران در ساعت ۱۰:۵۰، پرواز شماره ۴۰۱۶ زاگرش در ساعت ۱۰:۵۰ به مقصد تهران، پرواز هواپیمایی کارون در ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه به شماره ۲۶۳۳ به مقصد رشت با تاخیر انجام می‌شوند.

آخرین وضعیت سیلاب استان‌های هرمزگان و خوزستان

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت:در پی بارندگی‌ها و طغیان رودخانه سنگی در شهرستان رودان استان هرمزگان، یک پسربچه به علت بی‌احتیاطی جان خود را از دست داده و همچنین طغیان این رودخانه موجب مسدود شدن راه ۱۰ روستا شده است.

با اقدامات صورت‌گرفته، آبگرفتگی در مناطق بحرانی اهواز مانند باقر شهر و کوی ۲۲ بهمن برطرف شده،‌ ولی آبگرفتگی شدید در شهرک دانشگاه و در مناطقی از غرب و شرق شهرستان کارون همچنان ادامه دارد.

دستگاه‌های مختلف از جمله هلال احمر، بسیج، سپاه،‌ ارتش و دیگر دستگاه‌های خدماتی در این دو استان حضور دارند و نسبت به اقدامات لازم، انجام وظیفه می‌کنند.

واحد های مسکونی کوت عبدالله و کوی علوی و شهرک دانشگاه اهواز همچنان از آب و فاضلاب تخلیه نشده است.

برخی مناطق شهر اهواز بخصوص کوی علوی دچار آبگرفتگی و پس زدگی فاضلاب است.

برپایی ۶ اسکان اضطراری در خوزستان

 علی خدادادی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: تا کنون ۶ اردوگاه اسکان اضطراری در شهر‌های خوزستان برای افراد متاثر از بارش‌های اخیر استان خوزستان برپا شد که از این تعداد سه اردوگاه در اهواز، ۲ اردوگاه در آبادان و یک اردوگاه در کارون برپا شده است.


خدادادی افزود: در این اردوگاه‌ها یک هزار و ۳۹ نفر اسکان اضطراری شده اند.

او با اشاره به اینکه تاکنون امدادگران جمعیت هلال احمر به ۲ هزار و ۲۳۱ خانوار امداد رسانی کردند ادامه داد: در این مدت یک هزار و ۱۲۵ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ماهانه، ۲ هزار و ۷۹۲ کیلوگرم نایلون پوششی، سه هزار و ۱۰ تخته پتو، یک هزار و ۴۴۹ تخته موکت و ۵۰ هزار قرص نان بین اهالی مناطق و خانوار‌های متاثر از آبگرفتگی منازل توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: همچنین هم اکنون ۴۷ تیم امداد و نجات این جمعیت متشکل از ۲۶۰ نجات گر مشغول ارائه خدمات هستند.

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.