سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز به کارپلیس دوچرخه سوار در جاده سلامت ناژوان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت:با توجه به ممنوعیت تردد وسایل نقلیه در جاده‌های سلامت پلیس دوچرخه سوار در جاده سلامت ناژوان اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید رسول هاشمیان مدیر طرح ساماندهی ناژوان اصفهان افزود: با هماهنگی و دستور فرمانده انتظامی شهر اصفهان و با توجه به ممنوعیت تردد وسایل نقلیه در جاده‌های سلامت و لزوم ایجاد امنیت و نظم در این محور پلیس دوچرخه سوار در جاده سلامت ناژوان آغاز به کار کرد.

هاشمیان ادامه داد: این طرح از مصوبات نشست هم اندیشی فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان و مسئولان کلانتری‌های مرتبط با ناژوان بود که با همت این عزیزان به بهترین نحو در حال اجراست.

او در این رابطه افزود: این طرح در روز‌های جمعه و با هدف ارتقای امنیت جاده سلامت و اعتلای فرهنگ دوچرخه سواری در بین شهروندان اجرا می‌شود.

هاشمیان گفت: امیدواریم این اقدام پلیس ضمن الگو بودن برای مردم در استفاده از دوچرخه و کاهش آلودگی هوا، با جلوگیری از تردد موتورسواران به نظم و امنیت استفاده کنندگان در جاده سلامت کمک کند.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: در تمام دنیا فرهنگ دوچرخه‌سواری شهری، یک ابزار قدرتمند برای ساخت شهر‌های سالم و عدالت‌محور است، فرهنگی که علاوه بر برطرف کردن معضل بزرگ آلودگی و ترافیک، می‌تواند روحیه شادی و تفریح و ورزش را در شهر تقویت کند.

او با اشاره به به سابقه استفاده از دوچرخه در انجام مأموریت‌های پلیس در کشور‌های توسعه یافته و شهر‌های دیگر ایران گفت: در اروپا کشور‌هایی مثل آلمان و انگلیس پیشتاز راه اندازی طرح پلیس دوچرخه سوار بوده‌اند و در ایران نیز شهر‌های مشهد، قزوین و تهران در حال استفاده از این طرح هستند.

هاشمیان افزود: تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز در این باره نقش بی‌بدیلی دارند و باید با همیاری و همکاری ارگان‌های دولتی و اجرایی شهری به ارتقای فرهنگ استفاده از دوچرخه کمک نمایند.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان اصفهان با اشاره به مقدمات اجرایی احداث جاده سوم سلامت ناژوان گفت: به موتورسواران توصیه می‌کنیم برای حفظ امنیت خود و سایر شهروندان از ورود و تردد در جاده‌های سلامت که مسیر عبور پیاده رو و مسیر دوچرخه سواری است خودداری کنند و همچنین از دوچرخه سواران در جاده سلامت نیز خواستاریم تا با تردد از مسیر مخصوص خود و با استفاده از وسایل ایمنی مثل کلاه به حفظ آرامش سایر شهروندان در جاده سلامت کمک نمایند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.