سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با آغاز فصل زمستان؛

کاهوی قیروکارزین روانه بازار شد

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با اشاره به کاشت بیش از ۷۰۰ هکتار کاهو در منطقه مبارک آباد این شهرستان، گفت: برداشت این محصول از ابتدای دی ماه آغاز و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی همتی افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۳۰ هزار تن از این محصول سبزی به بازار سراسر کشور روانه و سبزی سفره‌ها را تامین کند.

به گفته او، به دلیل عدم وجود میدان میوه و تره بار در این شهرستان محصول به میادین شهر‌های همجوار رفته و از آنجا به تمامی نقاط کشور از جمله تهران، اصفهان، شیراز و برخی از کشور‌های همسایه ارسال می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: شرایط اقلیمی و آب و خاک قیروکارزین موجب شده است که کاشت محصولات برگی خصوصا کاهو در فصول پائیز و زمستان در فضای آزاد از رونق ویژه‌ای برخوردار باشد.

همتی بیان کرد: مزارع زود کاشت کاهو پس از برداشت نوبرانه و مبارزه با علف هرز مزرعه امکان کاشت دوباره کاهو را دارند که موجب افزایش تولید و بهره وری بیشتر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با تاکید بر اینکه کاهو یک زراعت وجینی است، اظهار کرد: این موضوع موجب مصرف کمتر سموم علف کش و تولید محصول سالم‌تر شده که خانوار‌ها می‌تواند با اطمینان بیشتر در سبد کالای مصرفی خود قرار دهند.

در قیروکارزین انواع ارقام کاهو مانند زرقانی، جهرمی و اهوازی کاشته می‌شود که به مدت ۸۵ تا۹۰روز پس از کاشت به وزن مناسب برداشت رسیده و ویژگی‌های خاصی مثل شیرینی، آبداری، روغنی بودن و رنگ برگ‌ها موجب شهرت این محصول شده است.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.