سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز سرشماری کل و بز در خرمنه سر طارم

رئیس نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان از آغاز سرشماری کل و بز در خرمنه سر طارم خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، رستمی رئیس نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان از آغاز سرشماری کل و بز در خرمنه‌سر طارمطرح سرشماری کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر شهرستان طارم خبر داد.

 او گفت: سرشماری از این گونه شاخص، آسیب‌پذیر و حفاظت شده در سطح جهان با شرکت ۳۰ نفر از کارشناسان و محیط‌بانان این اداره کل و دوستداران محیط زیست آغاز شده است و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

رستمی افزود: علاوه بر سرشماری کل و بز‌ها در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر شهرستان طارم در صورت مشاهده، سایر پستانداران شاخص همچون پلنگ، خرس، سیاه گوش، گرگ، کفتار و گراز، نیز مورد سرشماری قرار خواهد گرفت.

رئیس نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان افزود: منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم و قسمت‌هایی از منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش انگوران در شهرستان ماهنشان از زیستگاه‌های اصلی کل و بز است.

او افزود: پارسال ۶۷۵ راس، سال ۹۶ به تعداد ۵۵۶ راس و سال ۹۵ نیز ۲۸۰ راس کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر مشاهده و سرشماری شد.

به گفته رستمی منطقه شکار ممنوع خرمنه سر که از آبان سال ۸۱ جزو مناطق شکار ممنوع اعلام شد در شمال استان زنجان و دامنه جنوبی سلسله جبال البرز واقع شده و دامنه تغییرات ارتفاعی آن نیز از ۳۰۰ تا دو هزار و ۸۰۰ متر است.

او افزود: حیات وحش منطقه شامل کل و بز، خرس قهوه‌ای، پلنگ، سیاه گوش، گرگ، کفتار، گراز، کبک دری، کبک چیل، طرلان، دلیجه، شاه بوف، عقاب طلایی و انواع پاسری فرم‌ها و همچنین دارای گونه‌های گیاهی نظیر ارس، بلوط، گردو، بنه، ازگیل، زالزالک، سیاه تلو، افر ا، داغداغان، ولیک، آلبالو تلخه، بادام کوهی، راش و انواع گون است.

رئیس نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: زیستگاه اصلی کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم و قسمت‌هایی از منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش انگوران در شهرستان ماهنشان، قوچ و میش ارمنی در منطقه حفاظت شده انگوران و آهوان نیز در بخش‌های دشتی منطقه حفاظت شده سرخ آباد در شهرستان طارم و شکار ممنوع فیله خاصه در شهرستان‌های زنجان و طارم است.

انتهای پیام /ک 

برچسب ها: محیط زیست ، شکار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.