سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور

کاهش نرخ بیکاری مستلزم افزایش مهارت است

معاون وزیر و رئیس سازمان فنی وحرفه‌ای کشور لازمه کاهش نرخ بیکاری را افزایش مهارت عنوان کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،علی اوسط هاشمی معاون وزیر و رئیس سازمان فنی وحرفه‌ای کشوردر جلسه شورای اداری در اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان ضمن عرض تسلیت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: سردار شهید قاسم سلیمانی با خون خود نفس تازه‌ای به نظام و انقلاب داد و خون ایشان به دلیل زلالی نقش و پاکی نیت جریانی نو را در کشور رقم می‌زند و اسباب وحدت را فراه م کرد.

هاشمی افزود: هیچ مسئولی چنین سعادتی پیدا نکرده که قامتش به اندازه ملت باشد و قدرت خلق شده از این شهادت دیشب خودش را در ادبیات آقای ترامپ نشان داد.

او  با اشاره به حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع شهید سلیمانی تصریح کرد: این میزان از حضور نشان از ارزش و جایگاه ایشان در بین مردم دارد چراکه در اوج قدرت تواضع داشتن انسانیت است و هیچ کس قدرت سردار سلیمانی را کتمان نمیکند، ولی ایشان در اوج قدرت از ملت فاصله نگرفت و از قدرتش برای هیچ حذبی استفاده نکرد، ولی در برابر ظلم ایستادو برای دفاع از ملت تلاش کرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه بیان داشت: شرایط امروز جامعه با وجود تورم، بیکاری، فقر و ... شرایط خوبی نیست و این مهم به این دلیل است که فضیلت مهارت را نتوانستیم در جامعه جا بیاندازیم.

علی اوسط هاشمی ضمن تاکید بر قداست مهارت گفت: مهارت آموزی مقدس است، اما قداست آن درحال حاضر کم رنگ شده و مطالبه گری زمانی محقق خواهد شد که خود را اثبات کنیم و وقتی صحبت از مهارت به میان می‌آید وزن کار سنجیده می شود.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اذعان داشت: در طول چهل سال گذشته از انقلاب درحوزه مهارت به صورت تک بعدی کار کرده ایم و درکنار دانشگاه‌ها نتوانستیم وزنی بدست آوریم چرا که مهارت اگر قرار است خریدار داشته باشد لازمه آن بازنگری جدی در روش‌ها و آموزش‌ها و شناختن استعداد‌ها است.

هاشمی با تاکید بر ضروری دانستن شناخت استعداد‌های افرادی که به مهارت آموزی روی می‌آورند گفت: روان شناختی نسبت به نیاز‌های جامعه، جوان و نوجوان یک ضرورت است و افراد موفق در بازار کار به این مهم دست یافته اند ودر همین راستا فنی و حرفه‌ای به یک نقد درونی نیازمند است.

او  با اشاره به ضرورت ایجاد تغییر در خود اظهار داشت: باید استان خود را نشناسید و از مشاغل آمایش داشته باشید و بر اساس آن به مهارت قد و قامت دهید، پژوهش کنید و نتیجه هرپژوهش باید منتج یه نوآوری شود و تغییری را در پی داشته باشد.

هاشمی در پایان گفت: قابلیت‌های منطقه باید در راستای نیاز‌های بازار کار تعریف شود و نگاهمان را باید از کارگاه‌ها فراتر ببریم.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.