سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الفت‌پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اصلاح ساختار مجلس باید مورد توجه جدی قرار بگیرد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: معتقدم یکی از اساسی ترین موضوعاتی که مجلس آینده باید به آن بپردازد اصلاح ساختار خود مجلس است.

محمدعلی الفت پور فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اولویت‌های مجلس آینده گفت: معتقدم یکی از اساسی ترین موضوعاتی که مجلس آینده باید به آن بپردازد اصلاح ساختار خود مجلس است.

او ادامه داد: برای مثال مدل مساله یابی مجلس آینده قطعا با این مجلسی که در آن هستیم متفاوت خواهد بود و مدل دغدغه‌مندی و سیاست ورزی بین نمایندگان مجلس نیز باید متفاوت باشد؛ زیرا  سازوکارهای ارزیابی قوانین ما مشکل داشته و  هیچ فیدبکی از قوانین ، طرح ها و لوایحی که در مجلس تصویب می‌شود وجود ندارد.

الفت‌پور افزود: نیاز داریم که سازوکاری  بر نظارت و ارزیابی قوانین  و لایحه‌ها نوشته شود ؛ اینها نیاز به این دارد که ساختار مجلس به‌طورکلی  جدید شود و من امیدوارم فاغ از اینکه چه جریان و حزبی مجلس را در دست بگیرد آنچه که اتفاق می‌فتد این باشد که یک تحول جدی که از جنس گام دوم باشد در این مجلس رخ دهد .


بیشتر بخوانید: هنوز تایید صلاحیت‌ها قطعی نشده است


فعال اصولگرا گفت: امیدوارم اتفاقی که می‌فتد همان چیزی باشد که رهبری می‌خواستند، مبنی براینکه این چهل سال اول با چهل سال دوم یکی نباشد و قطعا این مجلس با مجلسی که بعدا تشکیل خواهد شد متفاوت بوده و مختصات آن با گام دوم سازگارتر خواهد بود.

او با اشاره به اظهارات اصولگرایان مبنی براینکه اصولگرایان حضور پررنگی در انتخابات دارند، افزود: من این موضوع را قبول ندارم که صرفا اصولگرایان در انتخابات حضور پررنگ دارند زیرا یک بخشی از آقایان در بدنه اصلاح طلبی در سطوح مختلف در انتخابات شرکت کردند و در کل کشور بیش از 5 هزار نفر نامزد داشته و در خود تهران هر چهار نفر اصلاح طلب برای یک کرسی در حال رقابت با یکدیگر هستند.

الفت پور بیان کرد: همین الان هم اصلاح طلبان بیش از هزار نفر نماینده درکل کشور دارند که این صرفا یک پروپاگاندایی است که آنها برپا کردند و به هر نحوی می‌خواهند این شکستی که احتمالا در مجلس نصیب  اصلاح‌طلبان خواهد شد را با ایجاد این حواشی کمرنگ کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.