سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

هیچ یک از محور‌های استانی کشور مسدود نیست

رودباری گفت: ۱۲ هزار و ۳۰۰ نیروی راهداری در حال آماده‌باش هستند و هیچ یک از محور‌ها با توجه به بارش برف و کولاک مسدود نیست.

مجید رودباری مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه از شب گذشته بارش برف، باران و کولاک در ۱۹ استان کشور آغاز شده است، گفت: در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین شاهد بارش برف شدید بودیم و سه استان دیگر هم از شب گذشته شاهد بارش باران و کولاک بوده است.

او با بیان اینکه تمامی عوامل راهداری از روز گذشته در تمامی محور‌های برف‌گیر کشور در حال آماده‌باش هستند، گفت: مرکز مدیریت راه‌های کشور و ادارات کل تمامی استان‌ها با توجه به پیش‌بینی بارش برف و کولاک در تمامی محور‌های اصلی و شریانی کشور آماده‌باش بودند.


بیشتر بخوانید: وضعیت محور‌های مواصلاتی در ۲۹ دی / انسداد برخی محورهای مواصلاتی کشور به دلیل بارش برف 


مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تأکید بر اینکه هم‌اکنون با توجه به وجود نیرو‌های راهداری و تجهیز ماشین‌آلات تمامی محور‌های اصلی، فرعی و شریانی کشور باز هستند، گفت: با توجه به بارش برف و کولاک خوشبختانه هیچ کدام از محور‌های اصلی و شریانی کشور به ویژه محور‌های شمالی مسدود نیست، اما رانندگان پیش از عزیمت به محور‌های برف‌گیر حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند.

رودباری با اشاره به اینکه ۱۲ هزار و ۳۰۰ نیروی راهداری و ۱۰ هزار ماشین‌آلات در کل استان‌های کشور حضور دارند، گفت: ۹۴۰ پایگاه راهداری زمستان و ۸۰۰ دستگاه دوربین‌های نظارتی هم‌اکنون در تمامی محور‌های کشور عملیات نظارت، کنترل و رصد فعالیت‌های نیرو‌های راهداری را انجام می‌دهند.

او تأکید کرد: تمامی ۹۴۰ پایگاه کشور مجهز به ارتباطات رادیویی هستند و با تماس‌های پیگیر از طریق مرکز مدیریت راه‌های کشور، تمامی محور‌های مسدود و یا برفی را اطلاع می‌دهند تا نیرو‌های راهداری به این مناطق اعزام شوند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای توضیح داد: ۸ هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین‌آلات هم‌اکنون در تمامی محور‌ها مجهز به GPS هستند و از طریق مرکز مدیریت استان موقعیت مکانی یکدیگر را رصد می‌کنند و با اطلاع به مدیران انجام عملیات را به یکدیگر اطلاع می‌دهند.

رودباری با اشاره به اینکه تمامی راهدارخانه‌های سراسر کشور هم‌زمان با آغاز طرح زمستانی مجهز به شن، نمک و دستگاه‌های نمک‌پاش شده‌اند، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰ هزار تن شن و نمک با توجه به بارش برف و کولاک اضافه شده است و خوشبختانه در حال حاضر هیچ کمبودی از لحاظ شن و نمک برای بازگشایی محور‌ها وجود ندارد.

او یادآور شد: به طور معمول راهدارخانه‌ها در چنین شرایطی تجهیزات مورد نیاز ۷۲ ساعت خود را ذخیره می‌کنند تا در صورت نیاز بتوانند از این مواد استفاده کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.