سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جدید میراث فرهنگی شهرستان اردبیل معرفی شد

محمد رضا شایقی به عنوان رئیس جدید اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل معرفی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان امروز در جلسه به اهمیت توجه و ارتقا مرکز استان، به عنوان کریدور تمامی شهرستان‌های شمال و جنوب استان اشاره کرد و گفت: در ۲ سال گذشته با تقویت اداره شهرستان اردبیل، سعی در تقسیم و هدایت مسافران و گردشگران به تمامی مقاصد سفر در سطح استان داشتیم که نتایج موفقی در بر داشت.

او  احیا دروازه عالی‌قاپو، مرمت و ساماندهی مجموعه تاریخی شیخ جبرائیل کلخوران، مرمت مجموعه بقعه شیخ صفی و ساماندهی صحن بزرگ قزل باشلار به عنوان پاتوق شهری را برخی از اقدامات اساسی در حوزه میراث فرهنگی قلمداد کرد.

فلاحی افزود: در احیا و مرمت مدرسه جعفری اسلامی، خانه های تاریخی، حمام ها و بازار نیز اقدامات گسترده‌ای انجام شده است.

او تصریح کرد: در حوزه گردشگری نیز اقدامات مهمی از قبیل احداث پل معلق تمام شیشه‌ای هیر که در بازه زمانی کمتر از ۱ سال انجام شد و سایر پروژه ها نیز به همین کیفیت در حال اجرا است.

فلاحی آغاز به کار هتل سارای و حسین در شهر اردبیل را یادآور شد و گفت: صدور مجوز برای احداث هتل ۵ستاره با برند بین المللی نیز در ساحل دریاچه شوابیل انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به اهمیت بافت تاریخی و بازار اردبیل اشاره کرد و افزود: توجه به نگه‌داری بافت تاریخی و لزوم توجه به فرهنگ، هنر و معماری گذشته ما، تشکیل واحد رسیدگی به مسائل بافت و بازار تاریخی را می‌طلبد.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.