سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک درخت بلوط با ۲۰ سانتیمتر قطر چند ساله است؟

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک درخت بلوط حداقل ۵۰ سال طول می‌کشد تا به ثمر برسد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «گودرز باقری فرد»، افزود: جهت حفاظت، صیانت و بهره برداری از منابع طبیعی نیازمند نگاه فرابخشی هستیم چرا که اداره منابع طبیعی به تنهایی جوابگو نیست و باید حمایت و تقویت شود.

وی اظهارکرد: جنگل‌های حوزه زاگرس (بلوط) حفاظتی هستند و مهمترین مزیت این جنگل‌ها تولید آب، حفظ خاک و تعدیل آب و هواست.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ارزش و اثرات جنگل‌های زاگرس قابل حساب نیست چرا که در ذخایر منابع آبی و تعدیل درجه حرارت موثرند. مردم به صورت سنتی از میوه این جنگل‌ها استفاده می‌کنند جنگل نشینان نیز از چوب خشک آن‌ها بهره می‌برند.

باقری فرد تصریح کرد: قانون مجوزی برای تولید صنعتی چوب و میوه جنگل‌های حفاظتی بلوط نداده است، یک درخت بلوط حداقل ۵۰ سال طول می‌کشد تا به ثمر برسد بنابراین قانون اجازه استفاده تجاری و صنعتی از این جنگل‌ها را نداده است، چون زمان زیادی برای جایگزین شدن نیاز دارد.

وی ادامه داد: یک درخت بلوط با قطر ۱۸ تا ۲۰ سانتی‌متری حداقل ۱۰۰ سال عمر دارد بنابراین این درخت به راحتی قابل احیا نیست.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و ۴۲۶ هزار هکتار جنگل و مرتع وجود دارد که از این میزان ۴۰ هزار هکتار بیابان، ۷۷۴ هزار هکتار جنگل و ۵۵۲ هزار هکتار مرتع است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.