سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح هر روستا یک محصول، هر خانه یک کارخانه درخراسان جنوبی

طرح هر روستا یک محصول، هر خانه یک کارخانه در ۸ روستای خراسان جنوبی در حال اجراست.

زنگنه مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید استان خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: طرح هر روستا یک محصول در راستای سیاست‌های دولت برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و مناطق کم برخوردار در استان اجرا می‌شود.

او افزود: این طرح روستا‌هایی را که خدمات و محصولات منحصر به فرد در حوزه صنایع دستی، گردشگری، خدمات صنایع تبدیلی، محصولات کشاورزی و فراوری محصولات دامی دارند، شناسایی کرده و مورد حمایت قرار می‌دهد.

زنگنه تصریح کرد: در مرحله اول، ۱۰ روستا در استان هدف گذاری شد که ۵ روستای محمد آباد، فلک، خونیک، تجن، اندریک شناسایی شدند و از سال ۹۵ طرح هر روستا یک محصول در آن‌ها اجرا می‌شود.

مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید استان ادامه داد: نزدیک ۵ میلیارد تومان تسهیلات برای ۵ روستا در نظر گرفته شده که ۳ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۶۰ نفر پرداخت شده است و حدود ۱۶۰ طرح مورد حمایت قرار گرفته است.

او اظهار کرد: امسال هم سه روستای خور، بمرود و سه قلعه شناسایی شده و در حوزه تراش سنگ‌های قیمتی به عنوان «روستای یک محصول» توانمند می‌شوند.

زنگنه گفت: از میان روستاییان متقاضی دریافت تسهیلات که دارای مهارت هستند ۵۰ نفر تا سقف ۵۰ میلیون تومان مورد حمایت تسهیلات قرض الحسنه قرار می‌گیرند.

انتهای پیام / ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.