عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه محل مصرف این اوراق قرضه برای تقویت حمل و نقل عمومی و مترو تهران است، گفت: قانون دولت را متعهد کرده که ۵۰ درصد از اصل اوراق و سود آن را بپردازد و ۵۰ درصد دیگر هم بر عهده شهرداری است که متأسفانه بانک برای این ۹۲۰ میلیارد تومان وثیقه خواسته بود و علی رغم اینکه شهرداری هم وثایق قابل توجهی داده است، آنها در حال سوزاندن زمان هستند و این گذر زمان ما را نگران میکند و فکر میکنیم این ۹۲۰ میلیارد تومان میتواند ۱۰ ایستگاه مترو را آماده بهره برداری کند.
میرلوحی با تأکید بر اینکه دولت و بانک مرکزی باید پیگیری کنند که هر چه زودتر این ۹۲۰ میلیارد تومان رفع مسدودیت شود تا در اختیار مترو قرار گیرد، گفت: علاوه بر این موضوع تأمین مالی اتوبوسها را هم داریم و از ۱۹ هزار اتوبوسی که قرار بود تأمین شود، هیچ خبری نیست.
او با بیان اینکه وزارت نفت تضمین کرده ۳ هزار میلیارد تومان از محل تبصره بودجه منابعی را برای خرید اتوبوس در اختیار شهرداری قرار دهد، گفت: اگر بخواهیم با این پول اتوبوس شارژی بخریم، فقط قادر به خرید ۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس هستیم.
عضو شورای شهر تهران افزود: از سال ۹۰ هیچ اتوبوسی به ناوگان اتوبوسرانی اضافه نشده است در حالی که در شرایط فعلی تهران نیازمند ۹ هزار دستگاه اتوبوس است.
میرلوحی با بیان اینکه در حال حاضر ۵ هزار و ۳۰۰ اتوبوس بالای ۱۱ سال داریم، گفت: این وضعیت نشان میدهد که شرایط اتوبوسها به شدت بحرانی است، زیرا با این سنی که دارند میزان آلایندگی آنها هم بالاست.
او در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری که برای تردد خودروها معاینه فنی میدهد متأسفانه اتوبوسهای خودش از شرایط لازم فنی برخوردار نیستند.
انتهای پیام/