سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل صدا و سیمای فارس:

سواد رسانه‌ای در دستور کار قرار گیرد

مدیرکل صدا و سیمای فارس گفت: آموزش رسانه و سواد رسانه‌ای کار مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید تقی سهرابی مدیرکل صدا و سیمای فارس در نخستین جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد دهه فجر استان فارس اظهار کرد: موضوع دهه فجر و دادن اطلاعات و عملکرد‌های دقیق انقلاب به مردم که هم اکنون دسترسی آن‌ها به اطلاعات بیشتر شده (و اکنون باید اطلاعات درست و دقیق به آن‌ها داده شود) در دستور کار قرار دارد و یکی از کار‌ها آموزش رسانه است.

او ادامه داد: باید تلاش کرد فرهنگ رسانه ای شدن به مخاطبان آموزش داده شود و مردم هر خبر غیرموثق را از رسانه‌هایی که اصالت درستی ندارند و غیرموثق هستند، نپذیرند.

سید تقی سهرابی تصریح کرد: در دو حوزه برنامه های ویژه دهه فجر و انتخابات در حوزه های صدا، سیما، خبر و فضای مجازی برنامه ریزی هایی انجام شده است.

مدیرکل صدا و سیمای استان فارس اضافه کرد: تهیه گزارش‌های خبری، مستند‌های خبری، پوشش خبری افتتاح‌های دهه فجر، دعوت از مدیران اجرایی استان فارس و پوشش خبری راهپیمایی ۲۲ بهمن از جمله اقدامات در حوزه خبر است که در این برهه برنامه ریزی شده است.

او افزود: برنامه های ترکیبی صبحگاهی، میزگرد، در شهر، پخش زنده راهپیمایی، مستندهای خبری، مستندهای تامینی، ویژه برنامه های تامینی، برنامه های تامینی، برنامه های تفریحی، میان برنامه ها، ویژه برنامه های ۲۲ بهمن، بوی بهار، کلام رهبری و کلام امام از بنامه های حوزه سیما در دهه فجر و انتخابات است.

سید تقی سهرابی بیان کرد: در حوزه موسیقی، موسیقی سنتی، پاپ و عکس نگاره، در حوزه پژوهش نیز در رابطه با انقلاب پژوهش در خور شایسته ای انجام شده است و هر دستگاه و سازمانی که عملکردی داشته باشد صدا و سیمای فارس آمادگی انعکاس آن ها را دارد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس با اشاره به اینکه برنامه های صدا و سیمای فارس در تمام دنیا قابل رصد و دریافت است، ادامه داد: هر سازمان و دستگاه می تواند عملکرد های خود در چهل ساله انقلاب را برای انعکاس در قالب تیزر و برنامه های کوتاه در اختیار صدا و سیما قرار دهد و ما این امکان را برای سازمان ها فراهم کرده ایم.

سید تقی سهرابی تصریح کرد: صدا و سیمای فارس  آمادگی پوشش و پخش برنامه های امیدآفرین و جشنواره و جشن گونه را دارد و همه خبرنگاران صدا و سیما در خدمت مردم هستند.

او گفت: مدیر موفق کسی است که تعامل و توجه بیشتری به رسانه ها دارد که این نشاندهنده هوش بیشتر او است.

مدیرکل صدا و سیمای فارس  اضافه کرد: تلاش شود با هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بخشی از فضای سطح شهر در اختیار کمیته اطلاع رسانی قرار گیرد، ادارات حداقل با نصب یک بنر دهه فجر را گرامی دارند و شهرداری های شهرهای مختلف فضای شهر را متفاوت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دهه فجر ، صدا و سیما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.