سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعزام تیم واکنش سریع شبکه بهداشت به روستای سرآقاسید

طی تماس تلفنی مبنی بر وقوع احتمالی اپیدمی آنفولانزا، تیم واکنش سریع شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ به روستای سرآقاسید اعزام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حشمت الله منصوری سرپرست شبکه بهداشت و درمان کوهرنگ گفت: طی تماس تلفنی مسئول مرکز خدمات جامع سلامت خویه مبنی بر وقوع احتمالی اپیدمی آنفولانزا، مسئولین شبکه پس از هماهنگی با ریاست و واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان استان، نسبت به اعزام تیم واکنش سریع به منطقه اقدام نمودند.

او افزود: در این اعزام تیم واکنش سریع متشکل از پزشک عمومی، کارشناس مبارزه با بیماری‌ها و اپیدمیولوژیست به همراه دارو و وسایل نمونه گیری، واکنش آنفولانزا و وسایل حفاظت فردی و یک تیم مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شامل دو کارشناسان فوریت‌های پزشکی به همراه یک دستگاه آمبولانس و تجهیزات کامل در منطقه مستقر گردید.

منصوری اضافه کرد: این تیم پس از طی نمودن مسافتی طولانی در مسیر‌های صعب العبور و کوهستانی از استان اصفهان و شهر فریدون شهر و روستا‌های اقماری در بازه زمانی ۱۲ ساعته به مکان مورد نظر رسیدند.

او ادامه داد: از جمله اقدامات صورت گرفته به انجام غربالگری و درمان جمعیت‌های پر خطر به تعداد ۲۶۰ نفر و نمونه گیری از افراد با حال عمومی مشکوک به آنفولانزا با علائم تیپیک به تعداد پنج نمونه سوآپ گلو اشاره داشت.

منصوری گفت: آموزش در مراکز تجمعی از قبیل مدرسه به تعداد ۱۹۰ نفر، امامزاده و مسجد به تعداد ۶۰ نفر و توزیع پمفلت و بنر آموزشی در خصوص آنفولانزا در بین جمعیت تحت پوشش از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای کنترل و پیشگیری از آنفولانزا در این منطقه بود.

روستای سادات نشین و پلکانی «سرآقا سید» با طول عمر چند صد ساله و معماری بی‌نظیر، در دهستان میانکوه موگویی بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری و در فاصله حدود ۱۳۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.