سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قصد فرانسه برای تصرف آمازون، بزرگترین تهدید آینده برزیل

در اسنادی که به تازگی فاش شده، یک مقام برزیلی فرانسه را به دلیل احتمال تصرف آمازون، بزرگترین تهدید ۲۰ سال آینده کشورش خوانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، یک مقام نظامی برزیل، فرانسه را تهدید بزرگی برای این کشور دانست. به نظر می‌رسد این مسئله برگرفته از  هدف فرانسه برای بین‌المللی کردن آمازون باشد.

به نوشته فرانس ۲۴، از ماه اوت (مرداد) ‌که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، و ژائیر بولسانرو، رئیس جمهور برزیل، درگیر کشمکش‌های دیپلماتیک شده‌اند، فرانسه ذهن مقام‌های نظامی برزیل را به خود مشغول کرده است.

روز جمعه روزنامه برتر سائو پائولو در مقاله‌ای، اسنادی نظامی از برزیل فاش کرد که در آن یک مقام نظامی این کشور فرانسه را به دلیل تصرف احتمالی آمازون بزرگترین تهدید ۲۰ سال آینده این کشور خوانده است.

این سند ۴۵ صفحه‌ایی تحت عنوان «سناریو دفاع ۲۰۴۰» بر اساس مصاحبه‌های صورت گرفته با بیش از ۵۰۰ افسر بلند مرتبه ارتش کشور برزیل و پاسخ آنها به سوالاتی درباره پیش‌بینی‌ها و نگرانی‌هایشان در ۲۰سال آینده است.

لحظاتی بعد از انتشار این اسناد، سفارت فرانسه در برازیلیا در توییتی کنایه ‌آمیز «به تصورات بی حدو مرز نویسندگان این اسناد درود فرستاد.»

گرچه فرانسه با این اسناد به طور کنایه آمیزی برخورد کرده، به نظر می‌رسد هدف این سند نظامی تعریف دوباره سیاست‌های خارجی برزیل بوده و می‌تواند فصل جدیدی از اختلافات میان این کشور و فرانسه را رقم بزند. 

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
دنيا بايد با ماهواره وجب به وجب آمازون رو زير نظر بگيره و هر وقت برزيليا شروع به تعرض كردن با تمام قوا به دولت برزيل كمك كنن بيرونشون كنه