سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون کل وزارت بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حمایت از ۶۰۰ طرح پژوهشی با اعتبار ۱۲ میلیارد تومانی

حریرچی گفت: وزارت بهداشت از ۶۰۰ طرح پژوهشی با اعتباری حدود ۱۲ میلیارد تومان حمایت می‌کند.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸ هزار عضو هیئت علمی در مراکز دولتی و ۲ هزار نفر در بخش‌های غیردولتی مسئول تربیت نیروی متخصص در سراسر کشور هستند و دانشجویان ما در ۲۵۰ بیمارستان آموزشی آموزش‌های لازم را برای کسب تجربه و ورود به مراکز بهداشتی – درمانی جهت ارائه خدمات به بیماران کسب می‌کنند.

معاون کل وزارت بهداشت تأکید کرد: در حال حاضر بیش از ۱۸۰ انجمن علمی در حوزه پزشکی در سراسر کشور داریم و ۹۰۰ رشته محل کاردانی و کارشناسی علوم پزشکی در سراسر ایران مستقر هستند و امروزه ۶۴ رشته محل دکترای عمومی و ۶۴۴ رشته محل کارشناسی ارشد علوم پزشکی همچنین ۳۹۵ رشته محل دکترای تخصصی و ۱۳۰ فوق تخصص و فلوشیپ در دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد.

حدود ۲۳ حیطه اولویت‌دار ملی در عرصه سلامت شناسایی شده است

او با اشاره به کسب مرجعیت علمی تأکید کرد: یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت ایجاد مرجعیت علمی در حوزه پزشکی است که در این زمینه در حدود ۲۳ حیطه اولویت‌دار ملی در عرصه سلامت شناسایی شده است و در این میان ظرفیت و پتانسیل هر یک از مراکز آموزشی و دانشگاهی در سراسر ایران بررسی و شناخته شده است.

حریرچی افزود: از دیگر اقدامات وزارت بهداشت واسپاری موضوعات اولویت‌دار ملی است که این کار متناسب با پتانسیل مناطق آمایشی و دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شود.

او بیان کرد: مرکز ملی راهبردی آموزش پزشکی در کشور راه‌اندازی شده است و در حال حاضر بیش از ۶۰۰ طرح پژوهشی با اعتباری حدود ۱۲ میلیارد تومان حمایت می‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: از دیگر کار‌های مهم وزارت بهداشت حمایت از مناطق آمایشی و دانشگاه‌های علوم پزشکی است و این برنامه تا کسب مرجعیت علمی در حیطه‌های اولویت‌دار انجام می‌شود.

حریرچی گفت: مجوز رشته مقاطع تحصیلی به مناطق آمایشی متناسب با مأموریت‌های حوزه آموزش اعطا شده است و ساختار دانشگاه‌های علوم پزشکی متناسب با نیاز‌های ملی و به موازی توسعه فناوری و حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل جدید مورد بازنگری قرار گرفته است.

او با اشاره به چابک‌سازی ساخته‌های دانشگاهی در جهت توسعه کارآفرینی و خلق ثروت اظهار کرد: با معاونت تحقیقات و فناوری تفاهم‌نامه‌ای با هدف توانمندسازی اعضای هیئت علمی در زمینه کارآفرینی انجام گرفته است و اجرای پودمان کارآفرینی و کسب و کار دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی مجازی طراحی شده است.


بیشتر بخوانید: تدوین بسته‌هایی در قالب تحول آموزش برای


معاون کل وزارت بهداشت یادآوری کرد: ۲۹ برنامه آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی بازنگری شده است و ۸ برنامه آموزشی تصویب و ۹ برنامه آموزشی ویژه دانشجویان خارجی نیز تأیید و به تصویب رسیده است.

حریرچی افزود: برای ارتقای آموزش‌های مردم تفاهم‌نامه‌ای با معاونت بهداشت با هدف استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی انجام گرفته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.