سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تشریح اقدامات انجام شده در راهپیمایی ۲۲ بهمن از زبان پلیس

سرهنگ رازقی درباره اقدامات راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در راهپیمایی ۲۲ بهمن توضیحاتی داد.

سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: یکی از وظایف ما در مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی، هماهنگی مراسمات و موارد خاصی مانند روز ۲۲ بهمن است.

او بیان کرد: در این زمان در شهر تهران به صورت خاصی تقاضای سفر برای نقطه‌ای خاص افزایش پیدا می‌کند و باید به صورت ویژه‌ای مدیریت ترافیک انجام شود که این مدیریت در مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور انجام می‌شود.

سرهنگ رازقی با بیان اینکه برای روز ۲۲ بهمن ما از قبل مراسم، طرح‌های انتظامی و ترافیکی داشتیم افزود: معابری که می‌بایستی مسدود می‌شد را دقیق مشخص کردیم و اطلاع رسانی کاملی در این حوزه صورت گرفت تا شهروندان نکات لازم را بدانند.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بیان کرد: مسیر‌های جایگزین و مسیر‌هایی که برای تردد عموم و افرادی که به صورت گذری قصد عبور داشتند، دقیقا مشخص شده بود.

او ادامه داد: ما در این مرکز، معابر را به صورت دقیق رصد می‌کنیم و قبل از این که وضعیت ترافیکی در محدوده‌ها سنگین شود، اقدام به برقراری محدودیت‌های ترافیکی خواهیم کرد.

سرهنگ رازقی ادامه داد: تعداد زیادی از شهروندان قصد راهپیمایی داشتند و نباید تداخلی بین خودرو‌ها و شهروندان به وجود می‌آمد، به همین دلیل ناگزیر بودیم از حلقه‌های عقب‌تر، محدودیت ترافیکی اعمال کنیم.

او افزود: از ساعت ۷:۳۰ صبح روز گذشته، در طول خیابان آزادی از میدان انقلاب محدودیت‌هایی اعمال کردیم و حین ورود مراجعین، از روی پل بزرگراه امام علی (ع) مجبور به مسدود شدن خیابان شدیم.

سرهنگ رازقی با بیان اینکه محدودیت‌ها تا پایان مراسم ادامه داشت، گفت: پس از پایان سخنرانی و متفرق شدن شهروندان، با توجه به رصدی که به عمل آمد، حلقه به حلقه محدودیت‌ها برداشته شد.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بیان کرد: خوشبختانه روز گذشته، تقریبا حادثه‌ای نداشتیم و با کمترین انسداد و حجم ترافیک مراسم به اتمام رسید.

همچنین سرهنگ مجید رنجبر سرتیم مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص انجام ماموریت یوم الله ۲۲ بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تمهیدات مربوطه از یک هفته قبل مراسم، برابر با تدابیر ریاست پلیس راهور تهران بزرگ جلسات توجیهی و هماهنگی برگزار شد.

او با بیان اینکه اجرای طرح از ۲۴ ساعت قبل مراسم شروع شد، افزود: در شمال به جنوب اتوبان جناح از خیابان دانش، محدودیت‌ها به صورت کامل اجرا و ورود خودرو‌ها از میدان آزادی به خیابان مسدود شد.

سرهنگ رنجبر ادامه داد: غرب به شرق جاده مخصوص، از دوربرگردان فرودگاه، وسایل نقلیه به لاین کندرو و در نهایت به سمت بزرگراه آیت الله سعیدی جنوب هدایت می‌شدند. همچنین در جنوب به شمال اتوبان آیت الله سعیدی نیز، از محدوده زیر گذر شرقی و ضلع جنوبی، خودرویی وارد رینگ داخل نمی‌شد و خودرو‌ها به سمت آزادی شرق یا جناح شمال منتقل می‌شدند.

سرتیم مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: از ساعت ۲۳ شب ۲۱بهمن ماه، در طول محور خیابان آزادی و انقلاب، تمام مسیر‌هایی مربوط به راهپیمایی را به صورت کامل، با این ۱۲ جرثقیل پاکسازی کامل کردیم.

سرهنگ رنجبر گفت: اگر خودرویی به صورت سد معبر در محور پارک یا رها شده بود، با استفاده از سیستم شماره گذاری با مالک تماس گرفته می‌شد تا وسیله نقلیه خود را به محلی دیگر منتقل کند، در غیر این صورت بدون وارد کردن خسارتی، خودرو‌ها به خیابان‌های فرعی و اطراف آزادی و انقلاب منتقل می‌شدند.

او با بیان اینکه پاکسازی از ساعت ۱۱ شب تا ۶ صبح ادامه داشت، گفت: از ساعت ۶ صبح ۲۲ بهمن محدودیت‌هایمان به طور کامل با استفاده از امکاناتی که داشتیم انجام شد، تا شاهد خودرو و موتور سیکلت در سطح مسیر راهپیمایی نباشیم.

سرهنگ رنجبر با بیان اینکه حدود ۱۰۰دستگاه خودرو به کمک این ۱۲ جرثقیل جابجا شد، افزود: ما از طریق سیتم Gps و موقعیت یاب گشتی هایمان، به صورت لحظه به لحظه بررسی‌هایی را داشتیم تا خلا یا نفوذی نباشد.

او گفت: نهایتا تا ساعت ۱۵ بعد از ظهر، تردد‌ها در سطح شهر به صورت عادی بازگشت‌.

در ادامه سروان بهزاد خلیلی مسئول سامانه‌های مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به برگزاری مراسم یوم الله ۲۲ بهمن در شهر تهران و همچنین مسیر‌های تردد راهپیمایی و محدودیت‌ها که در سطح محدوده خیابان‌های آزادی و سایر محور‌ها داشتیم، با هماهنگی‌هایی که با مسیریاب‌های داخلی‌مان صورت گرفت، توانستیم محدودیت‌ها و مسدودیت‌های ترافیکی را به این اپلیکیشن‌ها اعلام کنیم.

او افزود: این اپلیکیشن‌ها در نقشه‌ها و برنامه‌های خود، موضوعات را به اجرا گذاشتن و با توجه به اینکه برخی شهروندان قصد سفر یا عزیمت به سایر نقاط شهر را داشتند، با استفاده از این مسیر یاب و اطلاع رسانی‌های صورت گرفته، کوتاه‌ترین مسیر را به شهروندان ارائه می‌دادند.

سروان خلیلی بیان کرد: پس از پایان مراسم نیز، محدودیت‌ها و مسدودیت‌ها برداشته شد و معابر به روال عادی بازگشتند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.