سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از یک میلیون و ۵۴۶ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه تعداد واجدین شرایط رای دادن در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را در استان یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۴۱۳ نفر اعلام کرد.

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،صادق خدادادی مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه با بیان اینکه افراد ۱۸ ساله می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، گفت : بر این اساس تمام متولدین دوم اسفند ۱۳۸۰ و ماقبل آن می‌توانند در این دوره انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: با این احتساب، در استان در مجموع یک میلیون و ۵۴۶ هزارو ۴۱۳ نفر می‌توانند در این دوره انتخابات شرکت کنند.

خدادادی گفت: از مجموع رای دهندگان در این دوره انتخابات در استان، ۵۸ هزار و ۸۲۰ نفر رای اولی هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه با بیان اینکه همراه داشتن شناسنامه و نیز شماره ملی برای رای دادن در انتخابات ضروری است، گفت: در حال حاضر از یک میلیون و ۶۰۹ هزار نفر جمعیت استان که بالای سن ۱۵ سال هستند، برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر کارت هوشمند صادر و تحویل شده است.

او افزود: برای ۲۲۰ هزار نفر دیگر که درخواست داده‌اند هنوز کارت صادر نشده، اما به آن‌ها رسید کارت ملی داده شده که می‌توانند با همان رسید و همان شماره ملی در انتخابات شرکت کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه از افزایش زمان فعالیت ادارات ثبت احوال استان در آستانه برگزاری انتخابات خبر داد و افزود: روز پنجشنبه (اول اسفند) تا ساعت ۱۶ و در روز جمعه تا پایان مهلت قانونی انتخابات ادارات ثبت احوال استان جهت خدمات دهی به رای دهندگان فعال هستند.

او گفت: با افزایش زمان فعالیت ادارات ثبت احوال در این دو روز تلاش داریم هیچ رای دهنده‌ای احیانا به خاطر نداشتن شناسنامه یا شماره ملی دچار مشکل نشود و بتواند به کاندیدای مدنظر خود رای دهد .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.