سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرعت ابتلا به بیماری ویروس کرونا در حال کاهش است

متخصص بیماری‌های عفونی و تب‌دار در کرمانشاه گفت: الان نشانه‌هایی از کاهش ابتلا به بیماری ویروس کرونا وجود دارد هرچند مرگ و میر افزایش یافته است.

به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  علی‌رضا جهانبخش متخصص بیماری‌های عفونی و تب‌دار در کرمانشاه  گفت:دوره کمون این بیماری طولانی است و همین عامل انتقال و انتشار ویروس می‌شود، فرد قبل از اینکه بداند خود مبتلا است دیگران را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد و مبتلا می‌کند.

او  با بیان اینکه بیماری ویروس کرونا به سه‌گونه است، گفت: این بیمار یا به‌صورت بی‌علامت و یا به شکل خفیفی همانند آنفولانزا خود را نشان می‌دهد و یا به صورت نوع شدید همچون ذات‌الریه ارگان‌های دستگاه گوارش و تنفسی را درگیر می‌کند که به دنبال آن نارسایی تنفسی و نارسایی کلیوی و مرگ ایجاد می‌شود.

او  در رابطه با درمان ویروس کرونا، بیان کرد: اصولا در طب عفونی، میکروب‌ها، انگل‌ها و قارچ‌ها نسبت به ویروس‌ها درمان پذیرتر هستند، چرا که ویروس‌ها تنوع خیلی زیادی دارند و معدود ویروس‌ها قابل درمان هستند  درمان خاصی تا به امروز برای آن پیدا نشده است از ۲ داروی ویروسی معمول (آنفلونزا و اچ. ای. وی) استفاده می‌کنند، اما دارویی که برای این بیماری موثر باشد وجود ندارد، علی‌رغم تلاش‌ها بسیار هنوز موفق به ساخت واکسنی برای آن نشده‌اند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه فعلا مورد مثبت و ثابت شده‌ای در ایران گزارش نشده است، گفت: رصد‌ها همچنان ادامه دارد و ۲ مرکز در کشور برای شناسایی این ویروس معرفی شده که نمونه‌های مشکوک در آن جا با ابزار تشخیصی، بیشتر بررسی می‌شوند.

او  همچنین به آمادگی مراکز درمانی در کشور اشاره و بیان کرد: یک تئوری داریم که با گرم‌تر شدن هوا سیر بیماری ویروس کرونا متوقف شود، الان نشانه‌هایی از کاهش ابتلا وجود دارد هرچند مرگ و میر افزایش یافته است.

جهانبخش از مردم خواست مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها را محدود کنند، چون که عوارض و مقاومت میکروبی را سخت‌تر می‌کند و همچنین ضمن شست‌شوی مدام دست‌ها و رعایت توصیه‌های بهداشتی، از تغذیه سالم بدور از استرس، سبزیجات و آنتی‌اکسیدان مختلف سود ببرند تا سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.


انتهای  پیام/ز

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.