سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ویروس کرونا در ژاپن قربانی گرفت

بنابر اعلام وزیر بهداشت ژاپن، ویروس کرونا در این کشور قربانی گرفته است.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،کاتسونوبو کاتو، وزیر بهداشت کشور ژاپن اظهار داشت: ویروس جدید کرونا با نام رسمی «کووید-۱۹» (19-Covid) اولین قربانی خود را ر کشورمان گرفته است.

وی افزود: او خانمی ۸۰ ساله و از اهالی شهرک «کاناگوا» در حومه توکیو بوده از اوایل ماه فوریه تاکنون در بیمارستان تحت مداوا قرار داشته است.

گفتنی است ویروس جدید کرونا (2019-nVoC) برای اولین بار ۱۲ دسامبر در شهر ووهان چین شناسایی شد. کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری ووهان در ۳۱ دسامبر، اعلام کرد که ۲۷ نفر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این "بیماری مرموز" مبتلا شده و این بازار بسته شده است. 
ویروس کرونا در بیشتر شهرهای چین مشاهده شد. دولت چین به منظور پیشگیری از گسترش آن حمل و نقل عمومی در 13 شهر را موقتا متوقف کرد.

علائم این ویروس ۸۰ درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. در حالی که اولین علائم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کنند. این ویروس از طریق مسافران به خارج از چین نیز سرایت و نگرانی‌هایی را در سراسر جهان ایجاد کرده‌ است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.