سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

ویراژ «رهام» خودرو سدان ملی، از سال ۹۹ در جاده‌های کشور

پس از اعلام خبر توقف تولید پراید، شرکت خودروسازی سایپا، خودروهای «رهام» و تیبا را جایگزین آن اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  مدتی پیش رضا رحمانی وزیر صنعت خبر توقف تولید پراید را اعلام کرد. پس از آن، توقف تولید برخی از مدل‌های پراید از دی ماه امسال آغاز شد که به گفته مدیرعامل شرکت خودرو سازی سایپا با کاهش مرحله به مرحله تولید مدل‌های دیگر، تولید پراید در تیر سال آینده ٩٩ به طور کامل متوقف می‌شود.

پس از اعلام خبر توقف تولید، این شرکت خودروساز، خودروهای «رهام» و تیبا را جایگزین پراید اعلام کرد. از آنجایی که تیبا از گذشته وارد بازار شده، کنجکاوی‌ها برایش کمتر بود اما برای «رهام»  سؤال های زیادی وجود دارد.

«رهام» محصول جدید گروه خودروسازی سایپاست که مشخصات فنی آن هنوز نهایی نشده است. این خودرو در ابتدا قرار بود با پیشرانه برلیانس وارد بازار شود، اما در پی تحریم‌های اخیر صنعت خودروسازی کشور، احتمال استفاده از موتور تیبا برای این خودرو وجود دارد.

تولید انبوه این خودرو از سال آینده آغاز خواهد شد و شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرده است طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تولید ۱۲ هزار دستگاه از این محصول را برای سال ۹۹ خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: اولین مدل پراید، دی ماه از رده تولید خارج خواهد شد


به گفته این شرکت خودروسازی قرار است تیراژ تولید «رهام» در سال ۱۴۰۱ به صد هزار دستگاه برسد، اما در تولید این خودرو مشکلاتی هم وجود دارد.

تولید خودرو «رهام» نیازمند سرمایه گذاری سنگینی است که باید دولت تسهیلات مناسب برای تولید این محصول در نظر بگیرد. به طور قطع تولید پراید در سال ۹۹ متوقف خواهد شد که احتمال دارد در قدم اول خودرو‌های جایگزین پراید با ظرفیت پایین تری تولید شوند.

یکی از مسائل مطرح شده در تولید خودرو «رهام» توان موتوری، بهینه بودن و امنیت آن است چرا که در شرایط کنونی و سهمیه بندی بنزین و گرانی آن انتظار می‌رود خودروسازان بر روی تولید موتور‌های بهینه و دوگانه سوز با مصرف سوخت پایین تمرکز کنند.

نکته مهم در تولید این خودرو موتور و قدرت موتوری آن است که برخی منابع اعلام کرده اند پیشرانه توربوی خانواده X۲۰۰ (پیشرانه ۱٫۵ لیتری ۸ سوپاپ) بر روی این خودروی ملی نصب می‌شود.

بر اساس شواهد موجود، پیشرانه‌های مختلفی از بازه ۸۷  تا ۱۵۰ اسب بخار برای «رهام» در نظر گرفته شده و تا به امروز، نمونه نهایی برای این محصول معرفی نشده است.

به گفته کارشناسان ، این خودرو ملی به عنوان جدیدترین سدان ملی می‌تواند در ۶ تیپ مختلف به بازار عرضه شود، اما مهمترین مسئله، تولید قطعات مورد نیاز آن و داخلی سازی آنها است.

طبق گفته ها، «رهام» از نمونه ساده ٥ دنده تا اتومات وارد باز خواهد شد که در نمونه ساده آن سیستم پخش CD با درگاه USB، بلوتوث، دو کیسه هوا، صندلی شش حالته دستی راننده، تریم داخلی پارچه ای، سیستم تهویه دستی، کامپیوتر سفر، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، رینگ فولادی ۱۵ اینچی، ترمز ABS، EBD و BA وجود خواهد داشت.

«رهام» در تیپ ٢ امکاناتی مانند سنسور پارک عقب، چراغ روشنایی روز، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین عقب، سیستم کنترل پایداری را داراست.

تیپ ٣ این خودرو اتوماتیک و به جعبه دنده ۶ سرعته AT مجهز شده است. این نمونه از «رهام» مشابه  تیپ ۱ این خودروی سدان است و تنها با جعبه دنده اتوماتیک عرضه می‌شود.

تیپ ۴ این خودرو هم اتوماتیک است و با امکاناتی مشابه تیپ ۲ دنده‌ای عرضه می‌شود. در تمام تیپ‌های اتوماتیک رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی جایگزین رینگ‌های ۱۵ اینچی فولادی شده است.

٢ نمونه اصلی «رهام» اتوماتیک به تیپ ۵ و ۶ اختصاص پیدا می‌کند. تیپ ۵ این خودرو به شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای مجهز است و سنسور باد لاستیک، کروز کنترل، آینه تاشو برقی، سیستم تهویه اتوماتیک، سانروف و سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی نیز در این نسخه اتوماتیک دیده می‌شود.

در فول‌ترین نمونه این خودرو، نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی جایگزین نمایشگر ۷ اینچی شده و رادار نقطه کور، تریم داخلی چرم، صندلی برقی راننده و چند ویژگی جزئی دیگر به خودرو اضافه شده است.

طبق بررسی‌های انجام شده تمام نمونه‌های این سدان ملی با جعبه فرمان کمکی برقی به بازار عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۴
در انتظار بررسی: ۲
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
حیف که ما ایرانیها اتحاد نداریم اگه همه دست به دست هم یک دونه ازاین آشغالهارو نمیخریدیم اونوقت میدید چی میشد ،البته به مدت طولانی ،کمر این دوتا شرکت درپیتو ،میشکوندیم ،حقوق کارگرها رو هم از پول نفت میدادن ،ولی مفتخور ها جیباشون از پول مردم پر نمیشد
امید
۰۶:۱۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
بلطف دولت تدبیروامید دبگر امیدی برای خرید خودرو نیس
الا برکت الله..
امیرمحمد
۲۲:۰۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
قیمت کنترل کنند خودرو جدید نیاز نیست همون پیکان قدیم هم باشه قبوله !!!!
مردم ندارن که پراید سوار میشن
این با این تفاسیر ۸۰-۹۰ تومنه که قشر زیادی از جامعه توان خرید ندارند
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
شرکت های خارجی که خصوصی است اگر اینقدر فروش داشته باشند برای توسعه نیازی به کمک دولت یا وام ندارند . شما با درامدهای سایپا چکار می کتید که برای توسعه نیاز به کمک دولت دارید ؟ از پرداخت سودهای بیجا به مدیران و پرسنل خود کم کنید و به فکر تولید باشید. ضمنا یک گزارش به مردم بدهید تا بفهمیم با سودهای سایپا چه کرده اید
احمد
۱۸:۳۲ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
یادش بخیر
قرار بود ال نود هم جایگزین پیکان باشه
اینم همون داستانه
علی بابا
۱۷:۵۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
خیلی خوبه ......بهمون لبخند میزنه ...میگه اگه تونستی بیا بخر
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
رهام قراره جایگزین پراید بشه؟ قیمتش کمی بالا نیست!
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
یعنی قراره اینو در خوشبینانه ترین حالت بده ۷۰ میلیون ،مگه داریم ؟ مگه میشه
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
یعنی فقط اسم پراید رو عوض کردن
سبحان
۱۶:۵۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
یعنی اگه بنزم تولیدکنن،میگین همون پرایده فقط چراغاشوعوض کردن.
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
دم مهندسان ایرانی گرم
حمید
۱۱:۴۲ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
درب سایپا و ایران خودرو رو ببندن . خودرو دست دوم از خارج وارد کنن . خیلی بهتره با دویست میلیونی که پول اینبی کیفیت ها داخلی و چینی می‌خوان میشه بنز و بی ام و سوار شد .
علی فضلی
۱۱:۳۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
فقط بلدید برای تلگرام و فضایی مجازی فیلتر بذارید یکمی هم وقت کردید این قیمتهای هجومی ماشین ها و وسایل رو فیلتر کنید تا اینقدر بالا نره .. به والا باید توی اون دنیا جواب بدید.من و حتی مردمی که حقشون رو میخورید از شما ها راضی نیستند .تک تک شماها باید سر پل صراط رضایت بگیرید . که اونه موقعه هیتش من نوعی علامت
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
تولید خودرو «رهام» نیازمند سرمایه گذاری سنگینی است که باید دولت تسهیلات مناسب برای تولید این محصول در نظر بگیرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟این یعنی چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شما می خواید سود کنید باز می خواید از دولت تعرفه و ارز بگیرید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی فضلی
۱۱:۲۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
اگر وارادت ماشین های خارجی آزاد می شد دیگه این شرکتهای سایپا و ایران خودرو که از رده خارج شده توی جهان هستند.دور برنمی داشتند که آشغال های رو که به مردم تحویل میدن رو با قیمت بالا بفروشند.یه دکمه اضافه میکنند میگن آپشن اضافه شد. این شرکتهای دولتی هستند ربطی به تحریم ندارند
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
حیف پژو 405 نیست ول کنی این اسباب بازی‌ها را سواربشی والله فکرکنم ی روزی 405 بشه عتیقه تواین خودروهای داخلی ازهمون بهتره
مهرداد
۱۰:۱۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
همه تولیدات ماشین داخلی با این وضع اقتصادی مفت گرونه
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
ای داد وبیداد
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
قراره یه تيباي جديد ساخته شه
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
خدا بداد برسه موتور تیبا تو اکثر محصولات سایپا هست بدنه سنگینتر شده در محصولات غیر تیبا موتور همون یعنی فشار بیشتر رو موتور اصطحلاک بیشتر خودرو ومصرف بیشتر خودرو
رضا
۰۹:۱۵ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
قیمت خودروی دست دوم الکی رفته بالا مسولان کجان بیارن پایین
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
خیلی خوبه.عالیه
با این حساب که ربنگ و موتور و تودوزی و اینه ها و ایربگها...تغیر کرده احتمالا قیمتش میشه مجموع قیمت تیبا و برلیانس یعنی حدود ۲۰۰ میلیون....
بهداد
۰۸:۳۵ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
خودروی ملی جالبه
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
ماشین دست دوم خارجی حق ما مصرف کننده های طبقه متوسط به پایین جامعه ست
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
اینم روش جدید بالا بردن قیمت پراید
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
قراره جایگزین پراید بشه واقعا؟
ناشناس
۰۷:۵۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
هیوندا هرسال مدل ماشیناشو عوض میکنه کمپلت، اما اینجا بخاطر انحصار بازار خودرو فقط پلتفرم ها رو عوض میکنن با قیمت چندبرابر
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
اینجا بجای ماشین فقط اسمش رو عوض میکنن
ابی
۰۷:۲۸ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام بنظر من بهتره از موتور EF7 ایرانخودرو استفاده بشه بجای موتور ضعیف تیبا
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
از لحاظ قدرت میخوای موتور زانتیا باشه قدرتش‌ خیلی بیشتره موتور ال۹۰ هم خوبه
تنهاترین
۰۶:۴۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
جنس ایرانی = اشغال
ناشناس
۰۳:۳۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
منتظر رهام هستیم
Faraz
۰۳:۰۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
توی عکس در حد فراری هست ولی از نزدیک مطمئنم در حد تیباس
ناشناس
۰۱:۳۵ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
رهام بجای پراید؟؟؟؟
امید
۰۱:۲۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
اینکه یه چیزیه تو مایه همون به اصطلاح تیبا
ناشناس
۰۱:۱۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
این پروژه با موتور تیبا نتیجه اش یه خودروی کم توانه که قیمتش زیاده
ناشناس
۰۱:۰۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
کاش مسئولان فکری به حال قیمت کنند
ناشناس
۰۰:۴۸ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
قبل از تولید خودروی جدید خودروهای قبلی رو تحویل بدن
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
چطوری رهام 200 تومنی میشه جایگزین پراید؟!
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
خودروسازان از اونجایی که هر خودرو وبا هر قیمتی وهر کیفیتی دست مردم ودر هر زمانی تحویل بدن شکی نیست.
محسن نصیروند
۰۰:۰۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام.خودروی رهام وزنی تقریبا معادل پرشیا و پژو خواهد داشت و از موتور پراید و تیبای تقویتی بهره میبرد
قیمت خودرو باید به یک پنجم کاهش یابد تا کمی عادلانه شود.باتشکر
جعفر
۲۳:۵۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
یه ذره خلاقیت نداریم بخدا...
حیف اون پولایی که بابت طراحی این داده شده...
ترکیبی پررو از تیبا و ۲۰۶ صندوق دار و برلیانس...
دکترمحسن نصیروند
۲۳:۵۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام.رهام با موتور تیبا یا همان پراید سابق ولی گران،مثل این میماند که گنجشک را رنگ کرده و عوض قناری قالب مردم میکنند،قیمت خودرو باید به یک پنجم کاهش یابد تا عادلانه شود.کیفیت خودروها نیز باید بیشتر شود.
میلاد
۲۳:۴۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
من نمی‌دونم بنز و فورد هم منتظر سرمایه‌گذاری دولتشون می‌شینن هر یکی دو سال یه مدل جدید می‌دن تو بازار؟!!!
احمد
۲۳:۳۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
۱۰۰درصدمونتاژ
بهزاد
۲۳:۱۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
چقدر دلم تنگ شده است...ماشین میخام توان فکر بهش ندارم چ برسه خرید...شغل که ندارم ووووووو هزاران آرزویی ک باید با خود ب گور ببرم
Omidور
۰۵:۴۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
ورشکسته نه! یک ایرانی بدبخت باکشوری پراز گنج فراوان من هم یک ایرانی بدبختم .
ی ورشکسته بدبخت
۲۳:۱۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
دوستان عزیز همون طور ک پراید از ۶ میلیون شد ب ۵۹ میلیون و دنا از ۴۵ میلیون الان رسیده ب ۱۴۰ ۱۷۰و بقول رهام تیپ بندی دیگه آخر مدل دنا ۲۰۰ میلیون ماشین تیگو 5 ک ۸۵ تا ۹۰ بود الان شده ۳۰۰ میلیون شک نکنید این خودرو رهام از بالای ۲۰۰ م شروع میشه وقتی دارن میگن خودرو ملی یعنی ضعیف ترین قشر جامعه هم بتونه بخره با ی حقوق کارگری الان خرید ماشین های اشغال در پیت داخلی شده خواب حسرت اون زمان ماشین های خارجی ک با ۶۰ ملیون میشد سانتافه سوار شد و خرید ماشین خارجی شده یک رویا و حسرت محال الا برکت الله الا الا الا الا الا الا
بهزاد
۲۳:۱۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام.ولمون کن دلتون خوشه.پرتید حلبی روغن شده بالای پنجاه.خدا ب داد برسه.ایران خودرو داره هر قیمتی میخاد میده اونم ماشین های بی کیفیتشو
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
قیمت؟؟؟؟؟برابر سانتافه۲۰۱۷در اروپا میشه دیگه؟!
m
۲۳:۰۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
ی زمانی صعنت خودروسازی ایران ده برابر از کره پیشرفته تر بود اما امروز صدبرابر از همون کره عقبتریم
اخه پراید ک حتی موتورش هم ساخت خودمون هم
فکرنمیکنم باشه ماشینه ک اینقدر قیمتش رفته بالا
واقعا ما مردم ایران تقاص چی را داریم میدیم موتورسیکلتی ک تا دوسال پیش قیمتش بود دومیلیون الان شده ده میلیون اخه من ک الان ۳۴سالمه مجرد هم هستم وضع مالیم اصلا خوب نیست چطور میتونم اصلا ماشین حتی پراید اشغال را هم بخرم.
ایرج
۲۲:۵۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
اگه وزیر و یا وزرا و مسئولین سهامدار این شرکتها باشند، این خوددرو هم مثل بقیه خودرو ها.
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
اگه !!!
سهامدار چیه مالک
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
اینقدر تو این خودرو قرارداد و پورسانت برای مدیران هست که تا برسه دست ما آنهم با قطعات چینی به اندازه ماه واره بر سیمرغ در میاد چون هر مدیریتی تو این ماشین حداقل باید 5 میلیارد گیرش بیاد حالا بشمار چندتا مدیر خلاق تو این پروژه که برای جیب خودشان نه مردم کلنگ زدن داره
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
خدا به دادمون برسه،الان یک ماهه که نمی تونیم یه ماشین ثبت نام کنیم بعدایناهی الکی میگن ماشین جدید،تیپ جدید،مافیای خودرو خدالعنتت کنه،گناه ماچیه بایه بچه کوچیک نمی تونیم یه ماشین بگیریم که چی، که یه عده ازخدابی خبرمی خوان سودکلان ببرن،ازآه مظلوم بترسیدکه گریبانتون رومیگیره
سعید
۲۲:۲۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
دلشون خوش ماشین طراحی کردن،دس از سر شاسی ایکس۲۰۰ و موتور ۸۷ اسبی برنمیدارن،قرار بود این ماشین رو با موتور تیوفایو تولید کنن ولی ایرانخودرو قبول نکرد،یاد اون روزی افتادم که پیکان رو از رده خارج کردن ال نود رو بعنوان جایگزین پیکان معرفی کردن،الان هنوزم از موتور پیکان دارن استفاده میکنن ال نودم که دیگه تولید نمیشه بخاطر تحریم،اونیم که سرش بی کلاهه همیشه قشر ضعیف جامعه س
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
این هم مثل شعار های انتخاباتی نباشه خوبه
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام یکی از خودرو سازی ها سهمیه داده به نمایندگی ها و برخی کارمندان

حدود ۵ م میگیرن سهمیه رو میفروشن یا ثبت نام میکنند

پیگیری کنید حتما خودتون هم متوجه شدید
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
اگه آدم بودن اسم ماشینو رهام نمیزاشتن،الان چیکار کنیم بریم اسم بچمونو عوض کنیم یا بالاخره سایپا می‌فهمه که نباید اسم آدمو رو ماشین بزاره؟
جعفر
۲۱:۲۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
واقعا ابروی این کشور رو بردید خودرو سازان عزیز
برید از صنایع نانو و موشکی یاد بگیرید که با کمترین ظرفیت کجای جهان وایستادن
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
رها کن حیاکن این کیه
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
چه خودرو ملی هستش که موتور برلیانس انداختن روش و من ایرانی نمیتونم بخرم با قیمت دویست میلیون تومان . در گمرک آزاد کنین ماشین دسته دو خارجی بهتر از خودرو های منتاژ ایرانیه
بی غم
۲۰:۲۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
من که عکس این ماشین رو ذخیره کردم، ولی بهتون قول میدم که شکل دیگه ای رو توی جاده ها می بینیم .
تقی
۲۰:۲۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
بعد از ۴۰ سال پراید رو با ده خط تولید نمی توانید تحویل دهید اینو می خواهید تولید انبوه کنید خخخخ
پیشوا
۱۹:۵۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
آدم مونده توش.....
خودروهای دست دو که هیچ دست سه
خارجی هم سوار شی ارزش داره تا این
خودروهای داخلی....قیمتش بدرد خودشون
میخوره...قیمت واقعی خودرو برای خرید مردم
قشر پاییناز20میلیون باید باشه
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
خدا کنه قیمتش مثل سرعتش ویراژ نده!
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
خدایا دوباره باید رهام توی جاده تحمل کنیم که مردم رو مثل پراید به کشتن میده
رضا
۱۹:۳۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
آقای محترم جاده نداریم تولید میکنید از رده خارج نمیکنید ماشین گرون کردید دیگه مردم نمیتوانن ماشین رو از گردونه خارج کنن پراید مدل 72هنوز توی جادها تردد میکنه اول بفکر ماشینهای فرسوده باشید.
مهدی
۱۸:۵۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
خیلی زشت است.
بهر حال قداست که تولید داخلی با واردات رقابت نکند.
در مافیای جهانی خودرو حضورتان مبارک.
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
موتورM15 ضعیفه امیدوارم موتور به روزتری طراحی کنند
مالک
۱۸:۳۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
همون پراید رو نگهدارن قیمتشو بیارن پایین. ماشین جدید نمیخوایم. به زور میخوان بندازن به مردم.
اطلس
۱۸:۱۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
بی زحمت بگید این رهام در سال چقدر کشته میده
حمید
۱۸:۰۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
بازم یه چینی زشت مثل جوجه اردک زشت : دنا پلاس با قیمت ۱۰ برابر
رضا
۱۸:۰۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
والا اینی که من تو تصویر میبینم همون برلیانسه فقط سپرش رو دست کاری کردن در ضمن به نظر من بهتره که خودروسازهای ما توی چیزی که تخصص ندارن اسرار هم نداشته باشن و اون هم ساخت خودرو هست بهتره که پول و سرمایه مردم رو توی کار دیگه ای صرف کنن و خودرو رو با قیمت خیلی پایین تر و با کیفیت خیلی بالاتر وارد کنن البته اگه میخوان به مصرف کننده احترام بگذارند
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
چه کردید با ما جز به جیبتان به چیز دیگری فکر نمی‌کنید کره کجاوو ما کجا وای بر شما
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
اگه قرار باشه خداد ميليارد پول بديم دوباره يه تيبا جديد بزنيم نخواستيم اصلا همون پرايد قديمي بهتره
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
کی عرضه میشه؟
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
این دولتییا چراباگرونیها کمر مردم کم درآمدروشکسته تر میکنند.آخه ایران کشور ماهم هست چرایک خانه حتی بامتراژ کوچک هم سهم نداریم چراپراید باید انقدرگرون بشه .یه خودروی معمولیم نمیشه بااین اوضاع خرید.خسته شدیم.خداازباعثش نگذره.
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
کاربران عزیز حرفی نزنید که با همین ماشین "رهام "از روتون رد شم.
میثم
۲۳:۴۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
هعییییی داداش ،در این مورد فقط باید گفت اینجا ایرانه
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
معلوم نیست این خودرو رو به چه کسانی پیش فروش میکنن واز چه طریقی کلا خود خودرو سازها دلالی میکنن.
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
قیمت پایه چقدر خواهد بود؟
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
کل موجودی خخخخ
محمد
۰۰:۴۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
در سه کلاس معمولی لوکس و سوپر لوکس و در مدل معمولی با رینگ 15 و دنده دستی بالای 160 میلیون!! لوکس و سوپر لوکس اتومات هستن و احتمالا بالای 200 میلیون
ناشناس
۰۷:۳۸ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
خدا رو شکر مسولین هستند حواسشون هست بهمون
رضا
۱۵:۵۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام قیمت رهام با یورو حساب کردن.تقریبا ۱۲ هزاریورو.یورو به قیمت الان میشه ۱۸۰میلیون.خدا به داد ما برسه
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
هر کار نکنند موتور حجیم شده پرایده روش
فقط باید پول رنگ و لعاب و حلبی و آپشن چینی بدی
۲۰۷ و دنا فول خیلی بهترن
نوروزی
۱۵:۴۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
علی برکت.....
محمد
۱۵:۳۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
خودوروی ملی کجا بوده اخه،ب خودرویی میگن ملی که صفر تا صد رو همون کشور انجام بده،نه ایران که همین پراید رو هم اگه چینو کره و بلژیک....نبودن نمیتونستن بسازد.
مسلم
۱۵:۲۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
خدایا یعنی میشه ما از شر دار و دسته مافیایی خودرو سازها رها بشیم. انشاالله
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
چرا از موتور پیکان استفاده نکردند؟؟
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
خخخخ.موتور پیکان مال ایرانخودروست
محمد قاسمی
۱۵:۰۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
وزن سمند موتور تیبای تقویت شده ی پراید
ایرانی
۱۴:۴۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
این خودروسازهای ماعجب رویی دارن بخدا هرزچندگاهی بقول خودشون یه محصول جدیدمیدن بیرون (البته عکسشو)بعدمیان پول مردم بیچاره روبه اسم پیش نویس خودرومیگیرن وباهاش ماشین های قبلی روکه به مردم قبلترقول داده بودن اونم به نرخ روزمیدن واین ثبت نامی های جدیدحالاحالاهابایدوایستن تانوبتشون بشه
خوزستان
۱۴:۴۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
لابد ۱۵۰میلیون به بالا قیمت میزارن که یه وقت ضرر نکنن
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
حداکثر ارزشش بیست میلیونه چرا جو می دی مافیا بنجل سازی بدون از بیست میلیون بیشتر نمی ارزه
و شما مردم اول خودم بدونم بیست میلیون هم بهش زیاده
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
به به چه شود با موتور تیبا در کالبد رهام از سال ۹۹
سال نو مبارک
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
جای تاسف موتر پراید یا موتور صد سال پیش
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
تیپ 1و2 کافی بود براش ولی برا قیمت بالاتر
احمدی
۱۴:۲۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
این خودرو که حالا حالا تو بازار نمیاد (سال دیگه که هیچ تا 5 سال دیگم جا داره!!) وقتی هم که تو بازار بیاد ، اولا تا سری اول دوم و... بخرن و عیب و ایرادهاشو ببینن وبگن رفع بشه خودش میشه چندین سال !!آخه خودشون (کارخانه ها)که عیب و ایرادی نمیبینن و چک نمیکنن.... میگذارن که مردم وقتی خریدن و سوار شدن و ... ایرادتش را پیدا کنن واطلاع بدن به همدیگه .. بلکه به گوش خودرو سازها برسه و اگه صلاح دیدن رفعش کنن .. البته اگه زه بغل هم داشته باشه که خودش میشه کلی آپشن و قیمتشم که دیگه جلو جلو واضحه !!!! گذشته از اینها !!!همون پراید را الان با یه کم زرق و برق دو سه برابر قیمت پراید روش قیمت میگذارن و خلق الله هم که جلو جلو ثبت نام میکنن و کردن که نکنه از دستشون بره !!
رضا
۱۴:۲۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
مافیا خودرو در ایران اگر اجازه خودنمایی به جوانان دانشمند و خوش فکر وسلیقه وتوانمند بدهند خواهید دید که جهانیان در حیرت طراحی وساخت خودروهای شکیل ایران خواهند بود
جلیل
۲۱:۳۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
چه مغزهایی که از دست همین مافیا فرار کردن و اختراعات و ابداعاتشون رو بردن به سمت شرکت های خودرویی خارجی. چون اینجا دیده نمیشد زحمتهاشون
اکبر
۱۴:۱۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
پراید ارزانترین و ابتدایی ترین ماشین دنیا بود و هست ،، قیمتش بالای ۵۵ میلیون شده الان این خودروهایی که میخواهد جایگزین بشود،، به احتمال قوی قیمتش بالای ۷۰ میلیون میشه و با اطمینان کامل این شرکت خودرو سازی که این ماشین را تولید میکند با اضافه کردن
۱۰ تا ۲۰ % به آپشن های خودروهای قبل ۲۰ تا ۳۰ % به قیمت آن اضافه میکند،، و این به معنی ضرر بیشتر خریدار نه خودرو ساز
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
چرا به تیپ های مختلف تولید میشه و ذهن مخاطب و خریدار را درگیر آن میکنید، با یک تیپ و کلاس فول عرضه کنید
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
از ترکیب نام این خودرو می توان، مهار، ،را برای این ارابه بکار برد
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
اهرم هم میشه هامر هم میشه
ناشناس
۰۰:۵۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
کاش محصولات پیش ثبت نام شده رو اول تکمیل می کردند
اما بازم از نیروهای جوان کشور بابت پشتکار و سعی شان در ساخت خودروها ممنونیم
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
بدون شک بیکیفیتتر وناامنتر ازپراید ودرقیمت 5برابر پراید. برکت .........
حسن
۱۳:۵۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
جایگزین پراید یعنی خودرویی که قیمتش درحد قیمت پراید باشه نه بیشتر
هرچند الان قیمت پرایدم خیلی زیاد شده اما نسبت به سایر خودروهای داخلی قیمتش کمتره و فارغ از کیفیتش برای قشر ضعیف جامعه و اونایی که مسافرکشی میکنن مناسبه
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
البته قیمتی واقعی پراید نه قیمت کنونی که بیست برابر قیمت واقعی است
پراید حداکثر چهار تا پنج میلیون می ارزه
سپهدار نیکروی
۱۳:۴۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
با این تورم و گرانی کدام خودرو سهم فقرا و کارمندان و کارگران و بازنشسته گان خواهد بود .همین الانش هم ما حتی ژیان قدیمی رو هم نمی تونیم بخریم .
لطفا وزیر محترم صنعت فکری هم به خال طبقه متوسط و ضعیف کند.
این خودروها فقط برای گروههای مرفه میباشد.صددرصد قیمتش هم خیلی بال ست.
فلفل
۱۶:۳۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام اخوی. وزیر و سایر مسئولان دلسوز و نجیب به فکر شما و سایر کارگران و کارمندان بوده وهستند: دوچرخه سواری که ازلحاظ سلامتی هم مفید است.
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
خدا رحم کنه . . .
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
یه خودرو 37 میلیونی که با قیمت سرسام آور از رده خارج شده با چه خودرویی و با چه قیمتی جایگزین می شود!!!
امید
۱۳:۴۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
با آرزوی موفقیت وسلامتی برای خریداران خودروهای داخلی.
کدام خودرو ملی :سمند رو گروهی کره ای طراحی کردند . خانواده تیبا هم که معلوم شد کار چینی هاست .
موتور ملی RF7 را هم که بعداز مدتی گفتند طراحی شده توسط آلمان هست که فقط برای ایران می باشد.
وهزاران میلیارد تومان و صدها میلیون دلار صرف شده
Majid
۱۳:۳۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
خخخخخ اپشن هاشو عشقه سی دی درگاه یو اس بی و بلوتوث تازه کیسه هوا هم داره اوووف چی ساختند دمشون گرم فقط موندم این قراره چند نفر دیگه از ما رو به کشتن بده
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
خخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
خدا به دادمون برسه از الان 6 مدله عرضه میشه مطمئن باشید حداقل 12 تیپ خواهد داشت من این خودروساز بهتر از همه میشناسم مثل اینکه یادتون رفته پراید چند تیپ بود یکی فرمان هیدرولیک داشت تموم دیگه چیزی نداشت شده بود یه تیپ اون یکی ای بی اس داشت شده بود یه تیپ منتظر باشید
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
برای ایران با این قدمت تاریخ خودرو سازی، توجیه نداره
صادق
۱۳:۱۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
به چه قیمتی!؟!!!