سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام:

سالانه ۶۰۰ تا ۶۵۰ مورد ابتلا به سرطان در ایلام ثبت می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان ایلام گفت:سالانه بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ مورد ابتلا به سرطان و ۳۰۰ مورد مرگ ناشی از سرطان در ایلام ثبت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛راضی ناصری فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان ایلام با بیان اینکه میانگین ابتلا به سرطان حدود یک درصد جمعیت استان است، گفت: سالانه بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ مورد ابتلا به سرطان و ۳۰۰ مورد مرگ ناشی از سرطان در ایلام ثبت می‌شود.

 ناصری فر اظهار کرد: شایع‌ترین انواع سرطان در کل جمعیت استان شامل سرطان پستان، معده، پوست، کلورکتال یا روده بزرگ و مری است.

او یادآور شد: سرطان‌های پستان، روده بزرگ، پوست، مری و معده در بین زنان و سرطان‌های معده، پروستات، پوست، روده بزرگ و مری نیز در بین مردان به ترتیب دارای بیشترین شیوع هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: از سال ۹۶ غربالگری سرطان پستان برای تمامی زنان بالای ۳۰ سراسر استان ایلام و غربالگری سرطان روده بزرگ برای تمامی مردان و زنان بالای ۵۰ تا ۶۹ شهرستان ایلام انجام می‌شود.

 ناصری فر با بیان اینکه این غربالگری به صورت رایگان در تمامی مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود، افزود: بر اساس برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از امسال همزمان با سراسر کشور غربالگری سرطان سرویکس (دهانه رحم) نیز برای زنان ایلامی انجام می‌شود.

او تاکید کرد: برخی از انواع سرطان‌های شایع از جمله سرطان پستان، دهانه رحم و روده بزرگ قابل پیشگیری هستند و در صورت تشخیص زودهنگام حدود ۸۰ تا ۹۰ مرگ و میر ناشی از آن‌ها کاهش می‌یابد به همین دلیل در برنامه غربالگری وزارت بهداشت قرار گرفته اند.

ناصری فر در خصوص واکسن سرطان دهانه رحم نیز یادآور شد: واکسن این سرطان وجود دارد، اما بسیار گرانقیمت است و تنها توسط بخش خصوصی ارائه می‌شود، اما در برنامه سراسری غربالگری سرطان دهانه رحم قرار است این واکسن برای گروه‌های پرخطر و افراد دارای علائم تزریق شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه تشخیص بیماری سرطان در مراحل ابتدایی باعث می‌شود نتیجه درمان مطلوب‌تر و میزان عود بیماری کم باشد، اضافه کرد: باید راه‌های ساده تشخیص سرطان خصوصا سرطان سینه در مناطق محروم و کم برخوردار به مردم آموزش داده شود.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.