سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتخابات مجلس؛ حضوری پرشور برای ایرانی سربلند

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز همزمان با سراسر کشور در حوزه‌های انتخابیه استان کرمانشاه آغاز شده است.

به  گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،امروز ۱۳۴ نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه برای تصاحب ۸ کرسی نمایندگی مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

آراء مردم استان کرمانشاه به وسیله یک هزار و ۵۸۵ صندوق اخذ رای جمع آوری می‌شود که از این تعداد ۶۲۱ صندوق سیار و باقی ثابت هستند.

در استان کرمانشاه یک میلیون و ۵۴۶ هزار نفر واجد شرایط رای دهی هستند که واجدان شرایط این دوره نسبت به دور قبل، به میزان ۲ و چهار دهم درصد رشد داشته است.

به گفته مسئولان ستاد انتخابات استان کرمانشاه فرایند رأی گیری تا ساعت ۱۸ امروز ادامه دارد که در صورت ازدحام جمعیت این زمان قابل تمدید است.

از حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه ۳ نماینده، حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو ۱ نماینده، حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه وهرسین ۱ نماینده، حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی ۱ نماینده، حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپلذهاب و قصرشیرین ۱ نماینده و حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات ۱ نماینده راهی بهارستان میشوند .

یازدهمین دوره انتخابات بدون هیچ مشکل امنیتی درحال برگزاری است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بدون هیچ مشکل امنیتی در یک هزار و ۵۸۵ شعبه اخذ رای درحال برگزاری است.

علی اکبر جاویدان گفت : خوشبختانه همانگونه که پیش بینی می‌شد انتخابات بدون هیچ مشکل امنیتی در شعب اخذ رای جریان داشته است.

او با بیان اینکه نیرو‌های پلیس در همه شعب ثابت و سیار حضور داشته اند، گفت: همکاران ما حتی در دورافتاده‌ترین و صعب العبورترین مناطق نیز حضور یافتند تا از صندوق‌های اخذ رای و آراء مردم محافظت کنند.

سردار جاویدان گفت: در حالی که حدود ۱۴ ساعت از آغاز کار رای گیری در یک هزار و ۵۸۵ شعبه ثابت و سیار می‌گذرد خوشبختانه با حضور مقتدرانه پلیس هیچ ناامنی در این شعب ایجاد نشد تا مردم انقلابی استان در کمال آرامش رای خود را به صندوق بیندازند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در هر شعبه به تناسب جمعیت و موقعیت آن بین ۲ تا پنج مامور پلیس امنیت لازم را برای حضور پرشور مردم فراهم کردند.

او افزود: نیرو‌های پلیس تا پایان کار رای گیری و شمارش آرا در شعب باقی مانده و کار حراست از صندوق‌هایی که رای ارزشمند مردم در آن قرار دارد را برعهده می‌گیرد.

سردار جاویدان با قدردانی از حضور گسترده مردم پای صندوق‌های اخذ رای، گفت: این حضور پرشور و آگاهانه نقشه‌های دشمنان را نقش برآب و توطئه‌های آنان را خنثی کرد

درج هرگونه مطلب در خصوص میزان آرای کاندیدا‌ها پیش از اعلام رسمی آرا جرم است

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان روانسر گفت: درج هرگونه مطلب در خصوص میزان آرای کاندیدا‌ها در فضای مجازی و به ویژه در بستر تلگرام پیش از اعلام رسمی آرا جرم محسوب می‌شود.

نوید صحرایی افزود: این اقدام تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

او افزود: رسانه‌ها باید از انتشار آمار آرای صندوق‌ها تا زمان پایان رسمی شمارش خودداری کنند.

صحرایی افزود: رصد رسانه‌ای و فضای مجازی روانسر هم اکنون توسط ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی، پلیس امنیت شهرستان و دادستانی در حال انجام است

تمدید ساعت رای گیری

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه از تمدید زمان رای گیری در این استان خبر داد.

بهرام سلیمانی گفت : با توجه به استقبال مردم در ساعات پایانی رأی گیری فرایند انتخابات و اخذ رأی بر اساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور تا ساعت ۸ شب تمدید شد.

رأی گیری در استان کرمانشاه رأس ساعت ۸ صبح در یک هزار و ۵۸۵ صندوق ثابت و سیار اخذ رأی آغاز شد.

در این دوره انتخابات یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۴۱۳ نفر از مردم استان واجد شرایط رأی هستند و بر اساس اعلام صورت گرفته ۵۹ هزار نفر رأی اولی هستند

الکترونیکی شدن احراز هویت در این دوره از انتخابات

 رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان کرمانشاه،گفت: الکترونیکی شدن احراز هویت در این دوره از انتخابات باعث شده تا تخلف رای تکراری نداشته باشیم.

محمد ایمانی با اشاره به الکترونیکی شدن بخشی از فرآیند این دوره از انتخابات در کشور، گفت: ۲۳ فرآیند از مجموع ۲۵ فرآیند این دوره از انتخابات بصورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه بخش احراز هویت افراد یکی از مهمترین بخش‌هایی است که در این دوره بصورت الکترونیکی انجام می‌گیرد، این امر علاوه بر بالا بردن سرعت احراز هویت رای دهندگان، باعث می‌شود تا هیچگونه رای تکراری نداشته باشیم.

ایمانی افزود: هرچند شمارش و تجمیع آراء در این انتخابات بصورت دستی انجام می‌شود، اما ثبت آن به شکل الکترونیکی بوده و روی پایگاه وزارت کشور قرار می‌گیرد.

او با تاکید براینکه صحت انتخابات با الکترونیکی شدن بخش‌هایی از آن بسیار بالا رفته، گفت: این سامانه طراحی داخلی است و هیچ گونه دسترسی از خارج از کشور به آن وجود ندارد.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان کرمانشاه در خصوص پایان شمارش آراء هم گفت: نتیجه آراء در شهرستان‌های استان به احتمال زیاد صبح فردا (شنبه) اعلام می‌شود، اما نتایج آراء حوزه انتخابیه کرمانشاه با توجه به تعداد بالای شرکت کنندگان ممکن است یک روز به طول بینجامد

ممنوعیت جابجایی افراد به منظور رای گیری

دادستان مرکز استان کرمانشاه در خصوص جابجایی افراد به منظور رای گیری هشدار داد.

صادقی گفت: وسایط نقلیه‌ای که مبادرت به جابجایی رای دهندگان از حوزه‌های انتخابیه به محل‌های دیگر می‌نمایند در مبادی ورودی شهر‌ها و بخش‌ها توسط پلیس شناسایی و توقیف می‌شوند.

او گفت: گروه‌های تحت نظارت دادسرا درحال سرکشی از صندوق‌های اخذ رای هستند با جرایم مشهود و هر اقدامی که سلامت انتخابات را مخدوش نماید بدون مماشات برخورد قاطع می‌شود، اما ممکن است بنا به اقتضایات خاص اقدام قضایی فوری در محل انجام نشود و تعقیب کیفری به زمان مناسب بعدی موکول شود

چالش جدی در شعب اخذ رأی نداشتیم

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: چالش جدی در شعب اخذ رأی استان نداشته ایم.

محمدابراهیم الهی تبار افزود: از زمان آغاز فرآیند رأی گیری تا کنون چالش جدی در شعب اخذ رأی نداشته‌ایم و فضای انتخابات سالم و آرام است.

او در مورد تخلفات صورت گرفته افزود: تنها در یکی از شهرستان‌ها چند نفر به دلیل خرید و فروش رأی دستگیر شدند و البته ما تمام تلاشمان می‌کنیم تا فضای امنی برای مشارکت مردم فراهم شود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: تجربه انتخابات گذشته نشان می‌دهد که بعد از موج اول صبح رأی دهندگان پس از چند ساعت موج بعدی در بعدازظهر‌ها آغاز می‌شود و بر همین مبنا انتظار داریم موج جمعیتی در ساعت پایانی را شاهد باشیم.

الهی تبار گفت: به هر حال انتخابات صحنه رقابت است و مسائل غیرواقعی هم در فضای مجازی و واقعی مطرح می‌شود که به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند، لذا از مردم خواهشمندیم که اطلاعات را از منابع رسمی پیگیری کنند.

او گفت: ممکن است آمار‌هایی هم منتشر شود در مورد برنده شدن برخی کاندیدا‌ها که در جهت ایجاد چالش در فضای عمومی استان است و این افراد که اقدام به ایجاد چنین چالش‌هایی می‌کنند باید توجه داشته باشند که اگر چالشی ایجاد شود اولین کسانی که باید پاسخگو باشند این افراد هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اشاره‌ای به روند شمارش آرا هم داشت و گفت: بعد از شمارش آرا در شعب، اطلاعات به بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها ارسال و جمع آوری می‌شود سپس شمارش آرا در اختیار حوزه‌های اصلی قرار می‌گیرد.

او افزود: حوزه‌های اصلی نتیجه آرا را جمع بندی کرده و برای شورای نگهبان ارسال کرده و یک نسخه هم در برای مردم منتشر می‌کنند و پس از آن چنانچه کاندیدی در مورد روند اخذ رأی شکایتی داشته باشد می‌تواند به هیأت‌های اجرایی ارسال کند.

الهی تبار در مورد انتخابات این دوره گفت: در بحث تعرفه‌های رأی خوشبختانه اقدامات حفاظتی و امنیتی لحاظ ظده و جعل آن‌ها تقریباً غیرممکن است، همچنین دستگاه‌های احراز هویت انجام شده نیز به گونه‌ای طراحی شده که از تخلفاتی که قانونگذار ذکر کرده جلوگیری می‌شود

حضور بازرسان ویژه در سطح استان کرمانشاه

رییس دفتر شورای نگهبان کرمانشاه از حضور بازرسان ویژه در سطح استان خبر داد و گفت: اگر گزارش خاصی از تخلفات به ما برسد حتما به موضوع رسیدگی می‌کنیم.

حجت الاسلام محسن مفید افزود: پس از پایان انتخابات اگر شکایاتی وجود داشته باشد باید به هیات‌های اجرایی انتخابات ارجاع شود و حتما به این شکایات رسیدگی می‌شود.

او افزود: در نهایت این شورای نگهبان است که باید صحت انتخابات و یا بطلان آن را در حوزه انتخابیه خاصی اعلام کند

دست‌اندرکاران انتخابات شنبه استراحت می کنند

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت : دست‌اندرکاران یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان می‌توانند روز شنبه استراحت کرده و در ادارات دولتی حاضر نشوند.

محمدابراهیم الهی تبار گفت: ۳۲ هزار نفر در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در بخش های مختلف کار برگزاری انتخابات در استان کرمانشاه را بر عهده دارند.

او افزود: دست اندرکاران برگزاری انتخابات که امروز تا دیر وقت مشغول برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند می‌توانند فردا استراحت کنند و غیبت آنها موجه محسوب می‌شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی و استاندار کرمانشاه گفت: کار رای گیری در ۶ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه برای انتخاب هشت نماینده مجلس شورای اسلامی از بین ۱۳۴ نامزد باقی مانده آغاز شده است.

الهی تبار گفت: یک هزار و ۵۸۵ صندوق اخذ رای امروز آرای مردم این استان را جمع آوری می کنند که از این تعداد ۶۲۱ صندوق سیار و باقی ثابت هستند.

او افزود: یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۴۱۳ نفر از مردم استان کرمانشاه در این دوره از انتخابات واجد شرایط رای دادن هستند که ۵۸ هزار و ۲۸۰ نفر از آنها را رای اولی ها تشکیل می دهند.

رییس ستاد انتخابات کرمانشاه گفت:کسانی که ۱۸ سال تمام دارند یعنی متولدین دوم اسفند ۱۳۸۰ و قبل از آن می توانند با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی (کد ملی هم قابل قبول است) می توانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

الهی تبار با بیان اینکه بیش از هزار ناظر بر این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه نظارت می کنند، گفت: برای هر صندوق سیار و ثابت در مناطق دورافتاده یک بازرس و برای هر سه صندوق دیگر یک بازرس فعالیت خواهد کرد؛ همچنین در شعب حساس و مکان هایی که با ازدحام جمعیت روبه رو هستیم بازرسان به صورت دائم حضور خواهند داشت.

او افزود: به ازای هر ۱۰ بازرس یک سربازرس نیز انتخاب شده و حراست از صندوق های رای را تحت نظر دارد، علاوه بر این در هر شهرستان هم یک بازرس ویژه تعیین شده که تعداد بازرسین ویژه در حوزه انتخابیه کرمانشاه پنج نفر است.

معاون سیاسی استاندار کرمانشاه گفت: امروز با حضور پرخیر و برکت مردم شاهد برگزاری انتخابات خوبی در سایه سلامت و بی طرفی کامل با عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی خواهیم بود.

الهی تبار با تاکید بر این نکته که انتخابات برای کشور عزت‌آفرین و عظمت‌آفرین است افزود: هرچه میزان مشارکت بالا باشد مجلس قوی‌تری شکل خواهد گرفت و یک مجلس قوی موجب تقویت اقتدار نظام اسلامی را فراهم خواهد کرد.

او با تاکید بر این موضوع که دشمنان با دقت انتخابات را رصد می کنند، گفت: هر چه مشارکت مردم باشکوهتر و حداکثری باشد موجب عزت نظام می شود و دشمنان را ناامید و سرخورده و مایوس می کند.

موردی از تخلف انتخاباتی از سوی مدیران و کارکنان دولت در این استان مشاهده نشد

رییس هیات بازرسی یازدهمین دوره انتخابات مجلس در کرمانشاه، گفت: تاکنون هیچ موردی از تخلف انتخاباتی از سوی مدیران و کارکنان دولت در این استان مشاهده نشده است.

افشین کریمی افزود: تا این لحظه از انتخابات موردی از تخلف انتخاباتی از سوی کارکنان دولت و یا برکناری مدیری در این رابطه نداشتیم.
برخی در فضای مجازی اعلام کرده بودند که بخشدار یکی از شهرستان های استان به علت تخلف انتخاباتی برکنار شده است.

او گفت: اگر احساس شود مسئولی جانبدارانه عمل و از این حق الناس به خوبی مراقبت نکند بدون هیچ اغماضی با آن برخورد خواهیم کرد.

او با بیان اینکه مطابق قانون هیات بازرسی استان تشکیل و در هر شهرستان‌ فعال است، افزود: بیش از هزار ناظر بر این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه نظارت می کنند.

رییس هیات بازرسی انتخابات در کرمانشاه گفت: برای هر صندوق سیار و ثابت در مناطق دورافتاده یک بازرس و برای هر سه صندوق دیگر یک بازرس فعالیت خواهد کرد؛ در شعب حساس و مکان هایی که با ازدحام جمعیت روبه رو هستیم بازرسان به صورت دائم حضور خواهند داشت.

کریمی افزود: به ازای هر ۱۰ بازرس یک سربازرس نیز انتخاب شده و حراست از صندوق های رای را تحت نظر دارد، علاوه بر این در هر شهرستان هم یک بازرس ویژه تعیین شده که تعداد بازرسین ویژه در حوزه انتخابیه کرمانشاه پنج نفر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمانشاه گفت: اگر مواردی همچون خرید و فروش رای، جعل شناسنامه و یا مواردی از این دست مشاهده شود با همکاری دستگاه قضایی به شدت با متخلفان برخورد خواهد شد.

کریمی با بیان اینکه در دستگاه قضایی شعب ویژه ای برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است، گفت: تاکنون تخلف حاد انتخاباتی در استان کرمانشاه گزارش نشده است‌.

فعال بودن تمام ادارت ثبت احوال و دفاتر پیشخوان کرمانشاه تا پایان زمان رای‌گیری

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه از فعال بودن تمام ادارت ثبت احوال و دفاتر پیشخوان کرمانشاه تا پایان زمان رای‌گیری خبر داد.

صادق خدادادی در ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به ارائه خدمات سجلی و هویتی توسط ثبت احوال استان در روز انتخابات، افزود: به منظور پاسخگویی به سوالات سجلی و هویتی مردم استان، امروز (دوم اسفند) تمامی دفاتر پیشخوان و ثبت احوال استان دایر هستند.

او گفت: درصورتی که شهروندی حین رای دادن مشکلی در بحث شناسنامه و یا کارت ملی داشته باشد، می‌تواند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و ادارات ثبت احوال نسبت به رفع مشکل اقدام کند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه افزود: همچنین برای تمامی افرادی که تا پایان ساعت اداری روز چهارشنبه (۳۰ بهمن) درخواست تعویض و یا صدور المثنی داده بودند، مدرک هویتی صادر شده است.

او گفت: کسانی که درخواست داده، اما هنوز مدرک سجلی و هویتی خود را دریافت نکرده اند، امروز می‌توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان مدارک خود را تحول بگیرند

روند رای‌گیری در کمال آرامش در حوزه انتخابیه کرمانشاه در حال برگزاری است

فرماندار کرمانشاه با اشاره به گذشت ۲ ساعت از آغاز رای گیری، گفت: اکنون روند رای‌گیری در کمال آرامش در حوزه انتخابیه کرمانشاه در حال برگزاری است و شاهد ازدحام رای‌دهندگان در شعب اخذ رای هستیم.

فضل الله رنجبر افزود: هیچ مشکلی برای برگزاری انتخابات در این حوزه انتخابیه نداریم و تدابیر لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه اندیشیده شده است.

او گفت: طبق توافق ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان استفاده از استامپ و انگشت زدن برای رای دهندگان الزامی نیست و حالت اختیاری دارد.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه تمام شعب اخذ رای در محل‌های مربوطه مستقر شدند، گفت: عوامل نظارتی، اجرایی و انتظامی در شعبات حضور دارند و روند اخذ آرای مردم در فضایی آرام ادامه دارد.

رنجبر با بیان اینکه چند شعبه اخذ رای در مناطق روستایی دورافتاده و سخت گذر به صورت آف لاین است، گفت: غیراز این چند نقطه مابقی شعبات به صورت آن لاین فعال و کار اخذ آرای مردم را انجام می‌دهند.

او با اعلام اینکه مشکلات خاصی در شعب برای اخذ آرای مردم نداریم، افزود: گزارش‌ها حاکی است که تعداد زیادی از مردم پای صندوق‌های رای حاضر شده اند.

او گفت: در روستا‌های سخت گذر مشکل آنتن دهی شبکه تلفن همراه را داریم که از قبل این موضوع را پیش بینی کرده ایم و مانعی برای اخذ رای مردم نداریم.

استفاده از استامپ برای رای دادن اختیاری شد

استاندار کرمانشاه گفت: منظور رعایت بهداشت و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، استفاده از استامپ برای رای دادن در این استان اختیاری است.

هوشنگ بازوند افزود: ستاد انتخابات استان کرمانشاه به تمام شعب اخذ رای اعلام کرده است که استفاده از استامپ و ثبت اثر انگشت برای رای دادن به دلخواه مردم انجام می‌شود.

او با بیان اینکه کد ملی افراد رای دهنده در سامانه جامع انتخابات ثابت می‌شود، افزود: افرادی که قصد رای دادن دارند باید شناسنامه و کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.

حضور استاندار کرمانشاه در پای صندوق رای

مسئولان استانی اعم از استاندار و نماینده، ولی فقیه در مراکز رای دهی حضور پیدا کرده و آرای خود را به صندوق انداختند.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه پس از انداختن رای خود در صندوق با بیان اینکه امروز شاهد یک جشن ملی در کشور هستیم، گفت: مردم سراسر ایران اسلامی، امروز (دوم اسفند) با حضور در پای صندوق‌های اخذ رای انسجام و وحدت ملی خود را به نمایش خواهند گذاشت

استاندار کرمانشاه از مردم خواست در همان ساعات ابتدایی رای گیری به پای صندوق‌های اخذ رای بیایند و رای دادن خود را به ساعات پایانی مهلت رای گیری موکول نکنند.

او گفت: تلاش خواهیم کرد در کوتاهترین زمان ممکن و تا صبح فردا نتیجه انتخابات را اعلام کنیم

پوشش کامل همه شعب اخذ رای توسط پلیس

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به پوشش کامل همه شعب اخذ رای توسط پلیس، گفت: خوشبختانه امنیت کافی در همه شعب برقرار و مردم در کمال آرامش مشغول رای دادن هستند.

سردار علی اکبر جاویدان پس از انداختن رای خود به صندوق افزود: از مدت‌ها قبل تمامی تمهیدات لازم توسط پلیس به عنوان متولی نظم و امنیت انتخابات اندیشیده شده است.

او افزود: همه ۱۵۸۰ شعب ثابت و سیار در سطح استان می‌شود توسط نیرو‌های پلیس پوشش داده شده تا مردم بتوانند با خیالی آسوده در این رویداد مهم و سرنوشت ساز شرکت کنند.

جاویدان با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون مشکل امنیتی در هیچ کدام از شعبه‌های اخذ رای گزارش نشده، گفت: پلیس همه توان و ظرفیت خود را به کار گرفته تا بتواند در کنار سپاه و بسیج شرایط لازم را برای مشارکت حداکثری مردم فراهم کند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در دور افتاده‌ترین نقاط استان کرمانشاه پلیس برای برقراری امنیت حضور دارد تا همه مردم بتوانند با خیالی آسوده در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت و در آینده کشور سهیم باشند.

وی حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای و انتخاب اصلح و آگاهانه را دو موضوع بسیار مهم ذکر کرد و گفت: با تحقق این امور هم بر اقتدار انقلاب و نظام افزوده شده و هم شاهد مجلسی قوی و کارآمد خواهیم بود.

جاویدان گفت: حضور پرشور در انتخابات و انتخاب اصلح و آگاهانه پاسخی محکم به یاوه گویی دشمنان انقلاب و در راس آن‌ها آمریکا است که برای ایجاد تفرقه میان مردم و مسئولان تلاش می‌کند

انتخابات مظهر اقتدار کشور

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: انتخابات مظهر اقتدار کشور و نماد بارز مردم سالاری دینی است و حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای باعث نابودی بدخواهان و دشمنان نظام اسلامی می‌شود.

محبت جمالی نیا افزود: اداره امور کشور براساس انتخابات است و امروز اگر عزت و اقتداری داریم به واسطه برگزاری انتخابات ها و مشارکت بالای مردم در این عرصه و رویداد سیاسی است.

او افزود: انتخابات با روند بسیار خوبی در شهرستان در حال برگزاری است و به طور یقین امروز بازهم شاهد خلق حماسه ای به یادماندنی از مردم با حضور آگاهانه در پای صندوق های رای خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: با همراهی سه هزار تن از عوامل اجرایی، نظارتی، انتظامی و امنیتی و بازرسی و سایر برگزارکنندگان انتخابات شرایط برای حضور مردم این شهرستان در پای صندوق های رای فراهم شده است.

جمالی نیا با بیان اینکه ۶۹ هزار و ۷۰۰ تعرفه رای بین ۸۷ شعبه ثابت و سیار این شهرستان توزیع شده، افزود: مردم فرآیند رای دادن را به ساعات پایانی روز موکول نکنند و هرچه سریع تر به شعبه های اخذ رای مراجعه کنند

سرمای هوا و بارش برف و باران، مانع حضور پای صندوق‌ها نشد

فرماندار دالاهو گفت: مردم شهرستان دالاهو با وجود سرمای هوا و بارش برف و باران، پای صندوق‌های رای حاضرند.

کرم محمدی با اشاره به سردسیر بودن شهرستان دالاهو، گفت: با وجود سرمای هوا و بارش باران و بعضا برف در برخی از نقاط شهرستان دالاهو، مردم این شهرستان مشارکت خوبی در انتخابات دارند.

فرماندار دالاهو با بیان اینکه مردم انقلابی و ولایتمدار شهرستان دالاهو همواره در عرصه‌های انتخابات و دیگر عرصه‌های مهم و سرنوشت ساز در کنار نظام بوده‌اند، گفت: مردم این شهرستان این بار نیز با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های اخذ رای بار دیگر دشمنان اسلام و انقلاب را از توطئه‎‌چینی برای ضربه زدن به نظام دلسرد خواهند کرد.

محمدی سپس با اشاره به استقرار ۵۵ شعبه اخذ رای در شهرستان دالاهو، گفت: ۲۱ شعبه ثابت و ۳۴ شعبه سیار کار اخذ رای از مردم این شهرستان را برعهده دارند.

محمدی افزود: از باب تعرفه مورد نیاز رای دهندگان هم هیچ مشکلی در شهرستان نداریم و در صورت نیاز تعرفه جدید در اختیار شعب اخذ رای قرار خواهد گرفت

نزدیک به ۱۴۰ هزار نفر در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو واجد شرایط رای دادن هستند

فرماندار اسلام آبادغرب با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۴۰ هزار نفر در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو واجد شرایط رای دادن هستند، گفت: از ساعات آغازین انتخابات شاهد حضور مردم پای صندوق‌های رای هستیم.

جهانبخش حیدری با اشاره به آغاز روند رای گیری در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو همزمان با سراسر کشور، افزود: ۱۸۳ شعبه اخذ رای آماده هستند که آرای مردم این حوزه انتخابیه را جمع‌آوری کنند.

او گفت: تمام امکانات در شعب اخذ رای فراهم است و مشکلی از نظر کمبود نیرو، کمبود تعرفه، تامین امنیت شعب اخذ رای و... نداریم.

حیدری افزود: از همان ساعات اولیه رای‌گیری شاهد حضور مردم پای صندوق‌های رای بودیم و پیش بینی می‌کنیم با گذشت زمان حضور مردم پای صندوق‌ها گسترده‌تر شود.

فرماندار اسلام آبادغرب گفت: با توجه به رقابت پرشور انتخاباتی که در ایام تبلیغات نامزد‌ها شاهد بودیم، پیش‌بینی ما این است که مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد.

حیدری با اشاره به واحد شرایط بودن بیش از ۱۳۰ هزار نفر برای رای دادن در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو، گفت: از مردم تقاضا داریم حضور خود پای صندوق‌ها را به ساعات پایان رای‌گیری موکول نکنند، زیرا ممکن است به دلیل ازدحام و شلوغی با مشکل مواجه شوند.

او افزود: مردم اسلام آبادغرب مردمی همیشه در صحنه هستند که در همه انتخابات گذشته حضور پرشوری داشته اند و امیدواریم در انتخابات امروز نیز شاهد حضور حداکثری مردم باشیم.

فرماندار اسلام آبادغرب درباره شمارش آرا گفت: این آمادگی را داریم در کوتاه‌ترین زمان پس از پایان انتخابات، شمارش آرا را آغاز و به محض پایان شمارش نتایج را اعلام کنیم

مشارکت مردم سنقر در انتخابات مجلس یازدهم

فرماندار شهرستان سنقروکلیایی مشارکت مردم این شهرستان در انتخابات مجلس یازدهم را تا این لحظه خوب ارزیابی کرد و گفت: مردم سنقروکلیایی همواره در حمایت از نظام پای کار بوده‌اند.

محمدناصر معصومی‌زاده با بیان اینکه در حوزه انتخابیه سنقروکلیایی 65 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند، گفت: مردم این شهرستان از ساعات ابتدایی آغاز رای گیری پای صندوق‌های رای حاضر شده و تاکنون مشارکت خوبی داشته‌اند.

معصومی‌زاده با بیان اینکه مردم سنقروکلیایی همواره در حمایت از نظام پای کار بوده‌اند، گفت: میزان مشارکت مردم این شهرستان در ادوار مختلف برگزاری انتخابات قابل قبول بوده و امیدواریم این بار هم شاهد حضور گسترده مردمان این خطه در پای صندوق‌های اخذ رای باشیم.

او گفت: مشکل خاصی برای برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه سنقروکلیایی نداریم و از صبح هم شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای هستیم.

فرماندار سنقروکلیایی اشاره ای هم به تعداد شعب اخذ رای در حوزه انتخابیه سنقروکلیایی داشت و گفت: 99 شعبه اخذ رای در سطح حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی در نظر گرفته شده است.

او گفت: کمبودی از حیث تعرفه در حوزه انتخابیه شهرستان سنقروکلیایی نداریم و در صورت نیاز هریک از شعب، تعرفه اضافی نیز برای ادامه روند برگزاری انتخابات در اختیار شعب اخذ رای قرار خواهد گرفت.

یک نفر از حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی راهی بهارستان می‌شود

تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه فراهم شده است

فرماندار قصرشیرین گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه فراهم شده است و تمامی شعب اخذ رای فرآیند رای‌گیری را از ساعت هشت امروز آغاز کرده‌اند.

مرادعلی تاتار افزود: یک هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی، بازرسی و انتظامی امر برگزاری انتخابات را عهده دار هستند و به میزان مورد نیاز نیز تعرفه رای در اختیار شعبه‌ها قرار گرفته است.

او افزود: ۳۸ شعبه در قصرشیرین برای جمع آوری آرای مردم اختصاص یافته و بنا به اعلام وزارت کشور فرایند رای گیری تا ساعت ۱۸ امروز ادامه دارد.

رییس ستاد حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب گفت: ۲۵ هزار تعرفه رای بین ۳۸ شعبه اخذ رای در مرکز حوزه قصرشیرین توزیع شده و از آغاز فرایند رای گیری تا کنون مشکل خاصی وجود ندارد و نیرو‌ها پای کار هستند و مردم مطمئن باشند از آرای آن‌ها صیانت می‌کنیم.

تاتار افزود: مردم در ساعات نخست رای گیری آرای خود را به صندوق‌های رای بیندازند و رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند.

او گفت: همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی برای رای دهندگان از شرایط حضور در این رویداد مهم است و اثر انگشت و استفاده از استامپ در تمامی شعب اخذ رای اختیاری است.

فرماندار قصرشیرین گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند امروز جشن ملی است و همه با تبعیت از فرامین رهبری باید به تکلیف شرعی خود برای حضور در عرصه انتخابات شرکت کنیم

تمام صندوق‌های اخذ رای از طریق سامانه برخط در حال رصد است

رییس مرکز حوزه انتخابیه شهرستان‌های پاوه و اورامانات با بیان اینکه تمام صندوق‌های اخذ رای از طریق سامانه برخط در حال رصد هستند، گفت: مشارکت مردم در ساعات اولیه انتخابات چشمگیر بوده و امیدواریم این روند تا آخر امروز ادامه داشته باشد.

پرویز ایده پور افزود: در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حدود ۱۷۶ هزار نفر از شهروندان شهرستان‌های پاوه و اورامانات (جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی) حق رای دارند.

او گفت: در این حوزه انتخابیه ۲۴۳ صندوق اخذ رای وجود دارد که ۷۰ صندوق آن در شهرستان پاوه پذیرای ۴۷ هزار نفر از واجدان حق رای است.

ایده پور با بیان اینکه طی چند روز گذشته از جمله شب جمعه در حوزه این انتخابیه بارندگی داشته ایم، گفت: با این حال هیچ مشکلی در استقرار صندوق‌های رای گیری و آغاز فرآیند انتخابات وجود نداشته و اکنون هوای منطقه آفتابی است

فرماندار پاوه از حضور قابل توجه مردم اورامانات در انتخابات در همین ساعات اولیه رای‌گیری خبر داد و گفت: هیچ مشکلی در روند برگزاری انتخابات نداریم.

پرویز ایده‌پور افزود: با گذشت بیش از سه ساعت از شروع رای گیری، حضور مردم برای مشارکت در انتخابات قابل توجه است.

فرماندار پاوه افزود: با این روند حضور مردم، مشارکت قابل توجهی را در حوزه انتخابیه اورامانات شاهد خواهیم بود.

 ایده‌پور،گفت: بیش از ۴۸۰۰ نفر عوامل اجرایی، نظارتی و... در این انتخابات پای کار هستند تا روند برپایی انتخابات بدون کوچکترین مشکل پیش برود.

او تعداد نهایی نامزد‌های انتخابات در حوزه انتخابیه اورامانات را ۹ نفر اعلام کرد و با اشاره به انصراف پنج نفر در حوزه انتخابیه اورامانات، گفت: کاندیدا‌ها نیز در مهلت قانون به تبلیغات خود پایان دادند و با هرگونه بی قانونی و تخلف در این زمینه نیز برخورد خواهد شد.

فرماندار پاوه درباره روند شمارش آرا و اعلام نتایج گفت: به محض پایان موعد قانونی رای گیری، شمارش آرا را آغاز می‌کنیم و پیش‌بینی ما این است که در ساعات ابتدایی بامداد فردا کار شمارش آرا به پایان برسد و بتوانیم در زمان کوتاهی نتایج را اعلام کنیم

باران حضور مردم را کمرنگ نمی کند

خزایی رییس مرکز حوزه انتخابیه شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین گفت : ۱۷۴ هزار نفر در ۲۵۱  شعبه اخذ رای این شهرستان حق رای دارند بارندگی ها مانعی برای برگزاری انتخابات مجلس نشد و فرآیند اخذ رای از شهروندان از ساعت هشت صبح امروز بدون هیچ مشکلی آغاز شده است.

او گفت : ۱۷ کاندیدا با یکدیگر رقابت می‌کنند.

تعرفه‌های رای بیش از تعداد در شعب وجود دارد

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اعلام اینکه مشکل کمبود تعرفه نداریم، گفت: اگر حتی مشارکت ۱۰۰ درصدی مردم در انتخابات را داشته باشیم، باز حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد تعرفه اضافه ذخیره و در اختیار فرامانداری‌ها قرار داده‌ایم.

بهرام سلیمانی بااشاره به آغاز فرآیند رای گیری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه از ساعت ۸ صبح امروز (دوم اسفند)، افزود: از زمان شروع رای گیری تا این لحظه مشکل خاصی در سامانه اخذ رای نداشته ایم و انتخابات به خوبی درحال برگزاری است.

او گفت: ۱۵۸۵ شعبه اخذ رای در استان کرمانشاه شامل ۹۶۴ شعبه ثابت و ۶۲۱ شعبه سیار درحال اخذ رای مردم استان هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان بااشاره به جمعیت یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۱۳ نفری واجد شرایط رای دادن در استان، گفت: اگر حتی اگر مشارکت ۱۰۰ درصدی داشته باشیم، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد برگه تعرفه مازاد ذخیره و در اختیار فرمانداری‌ها قرار داده ایم.

او با تاکید بر ممنوع بودن هر نوع تبلیغ و نصب پوستر کاندیدا‌ها در اطراف شعب اخذ رای افزود: به مسئولین حوزه‌های رای گیری تاکید کرده‌ایم که با تبلیغ و خرید فروش رای در اطراف شعب اخذ رای با همکاری نیروی انتظامی برخورد کنند و البته تاکنون موردی نیز در استان نداشته‌ایم.

سلیمانی با اشاره به اختیاری بودن استفاده از استامپ در زمان رای دادن، گفت: باتوجه به وجود دستگاه‌های احراز هویت در داخل شعب و به منظور رعایت مسائل بهداشتی، استفاده از استامپ اختیاری است، اما در مجموع در همه شعب مسائل بهداشتی کاملا رعایت می‌شود.

او در خصوص مدت زمان رای گیری در شعب اخذ رای هم گفت: طبق قانون زمان اولیه رای گیری ۱۰ ساعت و تا ساعت ۱۸ است که در صورت نیاز این زمان تمدید می‌شود، البته ساعت ۲۴ امشب بصورت اتوماتیک سامانه رای گیری قطع خواهد شد، بنابراین از هم استانی‌ها می‌خواهیم حضور خود در پای صندوق‌های رای را به اواخر وقت موکول نکنند

 

اطلاعیه شماره ۳۱

مسئولین شعب به هیچ وجه مجاز نیستند برای رای دهندگان اقدام به نوشتن رای نمایند.

متن اطلاعیه  به شرح زیر است:

به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که از نعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن برای خود نیستند می‌رساند: برای شرکت در انتخابات و دادن رای می توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رای مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر با کمک وی نام و نام خانوادگی و کد نامزد را در برگ بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رای بیندازند.

ضمناً مسئولین شعب اعم از نمایندگان فرماندار و اعضاء شعب،ناظرین هیئت نظارت، عوامل انتظامی، نمایندگان نامزدها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برای رای دهندگان اقدام به نوشتن رای نمایند

اطلاعیه شماره ۲۹

حضور نمایندگان نامزد‌ها در شعب اخذ رأی به همراه کارت شناسایی صادره از سوی هیأت نظارت مربوطه مجاز است.

 متن اطلاعیه شماره ۲۹ به شرح زیر است:

بر اساس ماده ۵۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره الحاقی ماده ۶۳ آیین نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری، حضور نمایندگان محترم نامزد‌ها در شعب اخذ رای به همراه کارت شناسایی صادره از سوی هیات نظارت مربوطه مجاز است و این افراد می‌توانند تا پایان زمان اخذ رأی و شمارش آراء و تنظیم صورت جلسه در محل شعبه حضور داشته باشند.

نمایندگان محترم نامزد‌های انتخاباتی در صورت مشاهده هر گونه تخلف، بدون دخالت در امور اجرایی، مراتب را به هیات‌های اجرایی یا نظارت بخش یا مرکز شهرستان گزارش نمایند

اطلاعیه شماره ۲۸

بر اساس اطلاعیه شماره ۲۸ ستاد انتخابات کشور، کلیه متولدین روز ۲ اسفند ماه سال۱۳۸۰و قبل از آن می‌توانند با حضور در شعب اخذ رأی اولین حضور خود در انتخابات را به ثبت برسانند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، متن اطلاعیه شماره 28 ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

 به اطلاع کلیه جوانان عزیز و برومند ایران اسلامی می‌رساند، بر اساس بند ۲ ماده ۲۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، سن انتخاب کنندگان در روز اخذ رای ۱۸ سال تمام  می باشد. یعنی کلیه متولدین روز ۲ اسفند ماه سال۱۳۸۰ و قبل از آن می‌توانند با حضور در شعب اخذ رأی اولین حضور خود در انتخابات را به ثبت رسانده و رأی بدهند

اطلاعیه شماره ۲۶

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۶ اعلام کرد که اخذ اثر انگشت رای دهندگان اختیاری است.

 متن اطلاعیه شماره ۲۶ ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

به اطلاع کلیه مجریان و دست اندرکاران انتخابات می‌رساند با توجه به احراز هویت رای دهندگان به وسیله دستگاه‌های الکترونیک و ثبت کد ملی افراد در سامانه انتخابات و به‌منظور تسهیل فرآیند اخذ رای با موافقت شورای محترم نگهبان، اخذ اثر انگشت اختیاری است

اطلاعیه شماره ۲۵

بر اساس اطلاعیه شماره ۲۵ ستاد انتخابات کشور، دارندگان شناسنامه بدون عکس هم می‌توانند در انتخابات شرکت کرده و رای دهند.

 متن اطلاعیه شماره ۲۵ ستاد انتخابات کشور، به شرح زیر است:

هموطنان عزیز و اعضای محترم شعب اخذ رأی توجه داشته باشند که به استناد استفساریه مصوب ۹-۳-۱۳۸۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست. دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می‌توانند در انتخابات شرکت نموده و رأی دهند.

همچنین از کلیه هموطنان گرامی درخواست می‌شود جهت تسهیل در امر رأی گیری به هنگام حضور در شعبه اخذ رأی علاوه بر شناسنامه، کارت ملی یا شماره ملی خود را نیز به همراه داشته باشند

اطلاعیه شماره ۲۳

ستاد انتخابت کشور در اطلاعیه‌ای از مردم خواست تا رای دهی را به ساعات پایانی روز موکول نکنند.

 متن اطلاعیه به شرح زیر است:

با عنایت به اینکه تمامی شعب اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸ صبح آماده اخذ رأی از کلیه واجدین شرایط می‌باشند، لذا از هم میهنان عزیز تقاضا می‌شود در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه واز موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خود داری نمایند

اطلاعیه شماره ۲۲ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات وزارت کشور در اطلاعیه‌ای از طراحی برنامه‌ای در بستر تلفن همراه برای یافتن نزدیکترین شعبه اخذ رای به محل سکونت شرکت کنندگان در انتخابات خبر داد.

 در اطلاعیه شماره ۲۲ ستاد انتخابات کشور آمده است:

به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند به منظور تسریع و تسهیل برای اخذ رای از واجدین شرایط انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، ستاد انتخابات کشور اقدام به طراحی و ساخت برنامه‌ای در بستر تلفن همراه نموده است.

بر این اساس عموم واجدین شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت کشور به نشانی www.moi.ir اپلیکیشن مذکور نزدیکترین شعبه اخذ رای به محل سکونت خود را شناسایی و به آنجا مراجعه نمایند

اطلاعیه شماره ۲۱

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد به رأی دهندگان تذکر داده شود که نام نامزد موردنظر خود را حتماً در برگ رأی مربوط به همان انتخابات درج کنند.

 متن اطلاعیه شماره ۲۱ به شرح زیر است:

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی در استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم که همزمان دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را برگزار می‌نمایند می‌رساند؛ به رأی دهندگان تذکر دهند که نام نامزد موردنظر خود را حتماً در برگ رأی مربوط به همان انتخابات درج نمایند و توجه داشته باشند که برگه‌های رأی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در صندوق‌های مربوط به آن انتخابات انداخته شود

اطلاعیه شماره ۲۰

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۰ اعلام کرد که اخذ رأی فقط با ارائه اصل شناسنامه، کارت ملی یا شماره ملی امکان پذیر است.

 متن اطلاعیه شماره ۲۰ به شرح زیر است:

به اطلاع کلیه هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می‌رساند: اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیارفقط با ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر می‌باشد و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نمی‌باشد

اطلاعیه شماره ۱۸ ستاد انتخابات کشور

در اطلاعیه شماره ۱۸ ستاد انتخابات کشور آمده است که کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه‌های سیاسی و نامزد‌های انتخاباتی نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.

متن اطلاعیه شماره ۱۸ ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند، کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه‌های سیاسی و نامزد‌های انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد؛ لذا ضروری است در صورت مشاهده هرگونه آثار تبلیغات در طول زمان اخذ رأی آن را امحاء نمایند

اطلاعیه شماره۱۷ستاد انتخابات کشور

در اطلاعیه شماره ۱۷ستاد انتخابات کشور تاکید شد که برای اخذ رأی به همراه داشتن شماره ملی و شناسنامه ضروری است.

 متن اطلاعیه شماره۱۷ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

با عنایت به آغاز فرایند اخذ رای از ساعت ۸ صبح، به آگاهی عموم ملت شریف ایران می‌زساند جهت اخذ رای از تمامی واجدین شرایط در انتخلبات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولبن میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری علاوه بر شناسنامه، همراه داشتن کارت ملی یا شماره ملی نیز ضروری می‌باشد؛ لذا از هموطنان عزیز درخواست می‌شود با همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی خود ضمن مراجعه به یکی لز شعب اخذ رای برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات ملت بزرگ ایرانی افزوده و مجریان انتخابات را در هرچه بهتر برگزار نمودن آن یاری نمایند .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.