سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در ایرانشهر ثبت شده است/ شهروندان به شایعات فضای مجازی توجهی نکنند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در محدوده این دانشگاه ثبت نشده است.

منوچهر پرنیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در محدوده این دانشگاه ثبت نشده است، گفت: شهروندان عزیز بدون توجه به شایعات و جوسازی‌های غیرواقعی فضای مجازی، اخبار مربوط به کروناویروس را از سایت دانشگاه علوم پزشکی و رسانه‌های رسمی کشور پیگیری کنند.

پرنیان اظهار داشت: تاکنون تنها سه نفر مشکوک به بیماری در محدوده این دانشگاه شناسایی و قرنطینه شده اند که تا مشخص نشدن نتیجه آزمایشات نمی‌توان در مورد نوع بیماری آنان اظهار نظر کرد.

او  افزود: پیش بینی‌ها و اقدامات لازم به منظور مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر انجام شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیان کرد: دارو و تجهیزات موردنیاز تامین و ذخیره سازی و یک بخش ویژه نیز در بیمارستان‌ها برای مقابله با این بیماری ایجاد شده است.

وی بیان کرد: در صورت مشاهده و مراجعه افراد مشکوک، نمونه برداری لازم برای تشخیص قطعی انجام خواهد شد و این افراد تا حصول نتایج تحت نظر قرار می‌گیرند.

پرنیان تاکید کرد: تاکنون هیچ مورد قطعی در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه گزارش نشده است و از عموم مردم بویژه کاربران فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در خواست می‌شود از دامن زدن به شایعات پرهیز کنند و مطمئن باشند چنانچه موردی در این زمینه مشاهده و نتیجه آزمایشات قطعی شد اطلاع رسانی لازم از سوی دانشگاه انجام می‌شود.

 تدابیر لازم برای اطلاع رسانی و پیشگیری از بیماری کرونا در ایرانشهر اتخاذ شده است

کوثری فرماندار شهرستان ایرانشهر گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور تدابیر لازم در سراسر این شهرستان پیش بینی شده است

او  گفت: تمام تمهیدات لازم برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در خصوص پیشگیری از این ویروس در سطح شهرستان اتخاذ شده است

ابوذر کوثری در حاشیه جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی ایرانشهر افزود: مقابله با شایعه‌های مطرح شده در زمینه بیماری کروناویروس در فضای مجازی و اطلاع رسانی دقیق و موثر باید به قید فوریت از طریق رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی مجوزدار انجام شود.

او  تاکید کرد: اقلام ضدعفونی کننده به‌منظور مقابله با ویروس کرونا از سوی ادارات شهرستان تامین و دانشگاه علوم پزشکی دستورالعمل‌ها و آموزش‌های بهداشتی لازم را برای پیشگیری از این بیماری توزیع و ارائه کند.

فرماندار ایرانشهر گفت: آمادگی کامل مجموعه‌های نظارتی و بازرسی شهرستان برای برخورد با موارد تخلف نظیر عرضه ماسک در ایرانشهر وجود دارد و این بازرسی‌ها روزانه انجام می‌شود.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد اطلاع رسانی لازم در مورد بیماری کرونا فقط از طریق دانشگاه علوم پزشکی صورت گیرد.

اداره صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات بازرسی از داروخانه‌ها برای عدم احتکار مُسکن‌ها و مواد شوینده گندزدا و گران‌فروشی را در اولویت قرار دهد.

آموزش و پرورش استفاده از صابون مایع و مواد شوینده در سرویس‌های بهداشتی را مورد توجه قرار داده و مرکز بهداشت نیز دستورالعمل‌های شستشوی دست و استفاده از مواد شوینده گندزدا را منتشر و توزیع کند.

تعطیلی استخر و حذف دستگاه‌های تایمکس حضور و غیاب کارمندان در ادارات از دیگر تصمیمات این نشست بود.

دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان شامل ایرانشهر، بمپور، دلگان، سرباز، فنوج، قصرقند، نیکشهر، کنارک، چابهار و مهرستان را زیرپوشش دارد.

سایر شهرستان‌های شمالی و مرکزی این استان زیر پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی زابل و زاهدان قرار دارند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.