سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادراه تهران-شمال با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

روحانی قطعه یک آزادراه تهران-شمال را افتتاح کرد.

به گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز (۶ اسفند) قطعه یک آزادراه تهران - شمال با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور  افتتاح شد.

روحانی هنگام صدور دستور بهره‌برداری رسمی از منطقه یک آزادراه تهران-شمال و پرده‌برداری از لوح یادمان افتتاح این پروژه، گفت: به میمنت و مبارکی آغاز ماه مبارک رجب و روز میلاد با سعادت امام محمد باقر (ع) منطقه یک بسیار مهم شمال از تهران تا سه راه شهرستانک که در واقع نمایشی از قدرت مهندسی مهندسان ایرانی است را افتتاح می‌کنیم.

رئیس جمهور همچنین از بخشی از مسیر این آزادراه و چگونگی حفر تونل ها و احداث پل‌ها در این طرح بازدید کرد.

به گفته مسئولان اجرای این طرح، این مسیر آزادراهی جزو محورهای دارای استاندارد و ایمنی بالا است که نمونه آن در غرب آسیا وجود ندارد؛ وجود تونل‌های طویل با استاندارد بالا، جت‌فن‌های پیشرفته، تونل‌های دسترسی، پل‌های خاص و روکش بتنی از ویژگی‌های خاص منطقه یک آزادراه تهران - شمال است که همه به دست طراحان و شرکت‌های ایرانی اجرا شده است.

مسیر آزادراه تهران - شمال از تقاطع غیر همسطح بزرگراه آزادگان شمال با بزرگراه شهید همت شروع و در امتداد دره کن، پس از گذشتن از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور کرده و سپس توسط تونل بلند تالون به طول 4970 متر رشته کوه البرز را قطع و در دامنه‌های شمالی آن در منطقه دو آب شهرستانک قرار می‌گیرد.

اجرای این قطعه از آزاد راه که طول تقریبی آن ۳۲ کیلومتر است، باعث می‌شود مسیر فعلی تهران-کرج-چالوس حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه‌تر شود.

این مسیر در ادامه به موازات جاده قدیم کرج - چالوس امتداد می‌یابد و در دره سرهنگ وارد تونل البرز به طول ۶۴۰۰ متر شده و در پل زنگوله خارج شده و سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود کرج-چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس-تنکابن متصل می‌گردد.

ایجاد بخشی از کریدور آزادراهی شمال-جنوب، توسعه و رونق اقتصادی و اجتماعی استان های شمالی، بهبود شبکه حمل و نقل منطقه، احداث راهی سریع، کوتاه و ایمن بین پایتخت و شمال کشور، تسهیل و روان سازی ترافیک بین استانهای تهران و البرز و کریدور شرقی- غربی کشور از اهداف اجرای این طرح مهم در حوزه راهسازی کشور عنوان شده است.

حفاری بلندترین تونل جاده ای کشور به طول 4970 متر، رکورد اجرای بیشترین حجم عملیات حفاری تونل‌ها در زیرساخت‌های حمل و نقل کشور، رکورد اجرای بیشترین حجم لاینینگ تونل ها  به طور همزمان، اجرای دیوارهای شیت پایل(شمع پایه) به طول 2.5 کیلومتر، اجرای چند رشته تونل به صورت ترکیبی دو قوسی و مجزا به طور همزمان، اجرای سقف دوم برای سیستم تهویه و اطفاء حریق در تونل تالون، طراحی معماری و منظرآرایی مسیر آزادراه با استفاده از تجربیات مشاورین داخلی و خارجی، بهره‌گیری از سامانه تهویه نیمه عرضی در تونل تالون، بهره‌گیری از فناوری پرداخت الکترونیکی عوارض ETC ، بهره‌مندی از سیستم SCADA  برای کل مسیر(سامانه گردآوری، نظارت، پردازش و کنترل هوشمند اطلاعات) بهره‌مندی از سیستم CMA یخ زدایی مسیر، بهره‌مندی از سامانه هوشمند کنترل و نظارت ترافیکی و پوشش رینگ فیبر نوری در کل مسیر از موفقیت ها و دستاوردهای اجرای طرح آزادراه تهران- شمال است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
سعید
۱۰:۰۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
علی برکت اله
عباس
۲۱:۵۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
قیمت عوارض 30 هزار تومان است
علی برکت الله
یک ایرانی
۲۰:۵۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
بعد از 30 سال تازه یک قطعه ساختید و منت بر ایرانی می گذارید و اونوقت عوارض سنگین هم میگیرید، مگر ازپول همین ملت نساختید!؟
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام قبل این افتتاح اقای رئیس جمهور بهتر به فکر ما قمیا باشین ما ماسک نداریم یک هفتس که فهمیدیم کرونا امد شما که میدونستی چرا زودتر اعلام نکردی .ماخودمان وعزیزانمان درخطر هستیم .اون وقت شما..........
مومنی
۲۱:۱۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
موفق باشید انشاالله
نگین
۲۱:۰۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
به سلامتی ویروس کرونا رو به استان های شمالی میفرستید در حالی که بیش از هزار خانواده در اذربایجان در برف بیخانمان شدند و چندین هزار نفر در چند استان منتظر فاجعه سیل در شهرهایشانند و مردم در کل کشور درگیر بیماری همه گیر و بی اعتماد به مسئولین مخفیکار و بی تدبیر و بی لیاقت ، افتتاح این بزرگراه نیمه کاره ازشاهکار دیگر ایست که خطر شیوع بیماری در استان های شمالی را چندبرابر میکند.
مادیار یزدانیان کلشتری
۲۰:۱۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
خواهش میکنم به جای اسمه آزادراه تهران شمال بکنید آزادراه تهران چالوس ممنون تون میشم
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
حالا مثلا الان افتتاحش کردین که چی بشه. بیشتر تهرانیا بیان سمت شمال؟ خودمون کم کرونایی داریم شما هم به بیشتر شدنش دامن بزنین. آقا نخواستیم.شما برو وقتتو بذار بحران کشورو حل کن نه اینکه بعد اینهمه سال تو این وضعیت بحران کرونا اومدین کلنگ زنی. بجای این خودنماییها یکم به فکر جون ملت باشین
شهروند مسلمان ایرانی
۱۴:۰۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
ازسپاه پاسداران وقدرت علمی مهندسی آنان تشکر میشود ،اگرسپاه نبود کشورهم نبود، اما م خمینی رحمه الله علیه
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
سال ۸۵ طرح آزادراه الموت تنکابن تصویب شد. از سال ۸۶ عملیات ساختش شروع شد، اما بعد از ۱۲ سال هنوز خوابیده و پیشرفتی نکرده. مگه نمیگین باید تو مصرف بنزین و گازوئیل صرفه جویی کنیم؟ آزادراه الموت تنکابن استان های تهران، البرز و قزوین را به گیلان و مازندران نزدیک تر میکند و باعث صرفه جویی در مصرف سوخت میشود. خواهش میکنم بجای وعده بعید و تبلیغات کذب لطفا پیگیری کنید. اگه پروژه ی الموت تنکابن دشمن محیط زیسته، پس ویلا های تو لواسان خاتمی چی؟
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
علی برکت الله
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام : پیشنهاد می گردد در کنار و طول آزاد راه تهران شمال طرح پروزه خطوط راه آهن و ریل گذاری برای عبور قطار نیز مطالعه و انجام شود ودر صورت اجرا وعملی شدن این طرح چه صرفه جویی در مصرف بنزین ،جلوگیری از ترافیک و حمل و نقل بار و مسافر ارزان در کشور را به همراه دارد.
عوارض آزاد راه تهران -شمال بایدحدود 10هزار تومان باشد چون به اقشار متوسط و شمالیهای مقیم تهران که تقریباًباید بیشتر ازاین آزادراه استفاده کنندخیلی فشار می آید راهکار دیگر این است که از خودرو های بالای 500میلیونی عوارض دوبرابری نسبت به بقیه خودرو ها ی قیمت پائین تردریافت گردد
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
بعد سی سال بودجه و پول مردم یه آزادراه درست کردن که باهاش همین مردم بدوشن البته دو سه نسل از اون آدما که کلنگ زدنش دیدن به لقا الله پیوستند از جمله خود کلنگ زنش
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
خوبه خوشا بحال ویلا داران شمال که مسیرشان نزدیک‌تر شده
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
دوباره رفتی
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
حتما اگر کلش افتتاح بشه باید۵۰۰ هزار تومان عوارص داد؟!!
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
چه خوب بعد از ۴۵ سال اولین قسمت ان انهم در وسط کروناها افتتاح شد!!!!
فریبا
۱۰:۴۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
بجای فکر کردن به بحران فعلی کشور و عدم تجمع در مکانها امروز بهترین موقع برای افتتاح بوده
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
بعد از 20 سال الان وقت افتتاح این آزاد راه بود؟؟؟
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
اره دیگه افتتاح کنند کرونا زودتر به شمال منتقل بشه
مجتبی/تبربز
۱۰:۱۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
چرا ایشونو زحمت انداختین....
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
علی برکت الله بعد نیم قرن فاز اول !!!؟؟؟
اونم با تعرفه !!!
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
با این گرونی وحشتناک
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
این پروژه بخاطر زمانبدیش مایه ننگه. خودتونو ضایع نکنید با گفتنش
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
بیاین کرونا بیارین واسه ما....
همه دارن قرینطینه میکنن و این بابا داره باز میکنه....
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
با سلام آقای ریس جمهوراین آقای فتاح رانمیشود همراه خودنباشد من زمانی که دروزارت نیرو بودآدم مثبت نیست واکثرا وزارتخانه ازاو بدشان میاید دورغ زیاد میگوید از همکاران وزارت نیرو میتواند نظر خواهی کند با تشکر
کارگر مظلوم
۰۹:۳۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام لطفا و خواهشا یک خبری از نیروهای مظلوم مخابراتی تهیه کنین ..
حقوق من مهندس چرا با حقوق آبدارچی اداره یکی باشد ..!!؟؟؟؟
چرا طبقه بندی مشاغل برای نیروهای شرکتی اجرا نمی کنن!!؟؟؟
ما نیروی بخش خصوصی مخابرات تا کی باید زیر بار ظلم
مخابرات لح شویم و کسی به دادمون نرسه ..؟؟؟
باشگاه خبرنگاران جوان مدد مدد مدد .............
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
علی برکت الله
احمد صفری
۰۹:۲۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
با سلام و احترام، با احتساب صرفه جویی ۱۰ لیتر بنزین در هر سفر از تهران و مبلغ ۹۰ سنتی هر لیتر بنزین، مبلغ ۹ دلار برابر با حداقل ۹۰ هزار تومان برای دولت سود خواهد داشت. با تشکر
فرهنگ
۰۹:۲۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
چه خبره عوارض 35000تومنی بعد 30سال یک قطعه کوچیک رو باز کردید 35000تومن عوارض بستید اخرش هم ته مسیر مثل ازاد راه مرزن اباد قیف میشه و ماشین ها گره میخورن تو همدیگه
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
خب شما نیا برو همان جاده چال‌س و از زیبای هایش حال ببر
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
مبارکه ، اما یه وقتی افتتاح کردین که کرونا بیشتر تو شمال هستش این یعنی بدبختر شدیم