سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت مراکز درمانی تعدیل می‌شود نه تعطیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: تعطیلی کامل فعالیت‌های درمانی مراکز به صلاح دانشگاه نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال، هر گونه تأخیر در انجام اعمال جراحی موجب انباشته شدن آن‌ها و حجم بالای بیماران در انتظار این نوع از خدمات می‌گردد، لذا با کاهش قابل توجه تعداد اعمال جراحی، برخی از اعمال جراحی در اولویت، روزانه انجام می‌شود.

او افزود: شیوع کرونا ویروس مانند وقوع حوادث غیر مترقه‌ای همچون سیل و زلزله نیست که به یکباره رخ بدهد و احتمال شیوع آن می‌طلبد تا در فرصت باقی مانده ضمن ارائه آموزش‌های لازم به کادر درمانی، آن‌ها را برای مقابله با شرایط بحرانی آماده نمود.

شیرانی اضافه کرد: بنابراین فعالیت‌های بیمارستان‌های استان بر اساس دستورالعمل و با تعدیل اعمال جراحی و خلوت سازی هرچه بیشتر مراکز درمانی انجام می‌شود.

او از رؤسا و مدیران مراکز درمانی خواست با مدیریت شرایط تا حد امکان ضمن حضور مستمر پزشکان در بیمارستان و کلینیک ها، تعداد معاینات و ساعات کاری آن‌ها را کمتر و تعامل و ارتباطشان با مجموعه را حفظ نمایند.

شیرانی در ادامه بر لزوم حفظ و تسلط کامل رؤسا و مدیران مراکز درمانی بر پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی و آموزش و اطلاع رسانی آن‌ها در بین پرسنل در تمامی سطوح از نیرو‌های خدماتی، ادرای تا پزشکان متخصص تأکید کرد و افزود: این امر می‌تواند با برگزاری آزمون‌های آنلاین و برپایی کارگاه‌های کوتاه مدت و کوچک محقق گردد.

او گفت: همه پرسنل شاغل در مراکز درمانی باید نحوه برخورد و ارائه خدمت به بیماران مشکوک به کرونا و علائم سرماخوردگی و شبه آنفولانزا را بدانند و به اجرا بگذارند.

شیرانی به کمبود برخی وسایل حفاظت شخصی پرسنل در سطح کشور و به تبع آن دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره و این مسئله را در چنین شرایطی طبیعی دانست و اضافه کرد: برای تأمین وسایل حفاظت شخصی برای پرسنل بخش‌های عفونی و کادر درمانی که مرتباً با بیماران دارای علائم حاد تنفسی در ارتباط هستند نباید خساست به خرج داد.

او ادامه داد: در هر بیمارستان ضمن اختصاص یک بخش برای ارائه خدمات به بیماران احتمالی کرونا ویروس، باید بخش‌های ویژه به حالت آماده باش باشند.

شیرانی، اعمال سیستم تشویقی و تنبیهی بسیار قوی را در مدیریت این بحران مؤثر دانست و در ادامه از پرسنل، کادر درمانی و رؤسا و مدیران مراکز بهداشتی و درمانی خواست: ضمن توجه به قوانین و مقررات و داشتن برخورد قاطعانه در حل مسائل مختلف، به حفظ سلامت خود توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.