سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصب سرعتکاه پلاستیکی در محدوده شهرداری منطقه یک اهواز

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یک اهواز با هدف ارتقاء کیفیت زندگی در مناطق مسکونی، ایمن سازی معابر و هدایت رانندگان و عابرین پیاده، اقدام به نصب سرعتکاه پلاستیکی کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یاسین کاوه پور مدیر شهرداری منطقه یک اهواز گفت: سرعت و نحوه جریان وسایل نقلیه در طراحی معابر شهری نقش مهمی ایفا می‌کند که یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای کنترل سرعت وسایل نقلیه نصب سرعتکاه است.

او افزود: نصب سرعتکاه در مناطق مسکونی، امنیتی نسبی برای ساکنین و بخصوص کودکان فراهم می‌کند.

کاوه پور بیان داشت: سرعتکاه در مناطقی خاص مثل خیابان‌هایی که در آن‌ها یک یا چند مدرسه وجود دارد، یا مناطق مسکونی که میزان جمعیت و میزان عبور و مرور وسایل نقلیه در حدی است که نیاز به سرعتکاه است نصب می‌شود.

مدیر شهرداری منطقه یک اهواز تصریح کرد: طبق تحقیقات به عمل آمده استفاده از سرعتکاه حجم ترافیک را به میزان ۱۸ درصد و حجم تصادفات را به میزان ۱۳ درصد کاهش می‌دهد. به همین منظور و با هدف رفاه و آسایش شهروندان معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه اقدام به نصب سرعتکاه پلاستیکی در بلوار ساحلی شرقی و تقاطع کرمی خراط و حیدری نژاد کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: نصب سرعتکاه به عنوان بخشی از طرح‌های موسوم به آرام سازی ترافیک استفاده می‌شود. در همین زمینه و با توجه به درخواست و پیگیری شهروندان، با نظارت کارشناسان معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه، این سرعتکاه‌ها نصب شدند.

او در پایان گفت: ما برای حفظ امنیت و آسایش شهروندان تمام سعی و تلاش خود را به کار می‌گیریم و از شهروندان نیز خواست برای افزایش ایمنی و ارتقاء سلامت خود در حفظ و نگهداری از وسایل ترافیکی شهر کوشا باشند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.