سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

عدم پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی مساوی با فروپاشی این سازمان است

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی درباره بدهی دولت به تأمین اجتماعی، توضیحاتی داد.

علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بدهی دولت به تأمین اجتماعی، اظهار کرد: کمیته ای با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصادی و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: قرار شد برای پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی، برخی از اموال دولت به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شود.

دهقان‌کیا  گفت: دولت سازمان تأمین اجتماعی را به نوعی خالی کرده است چراکه نه تنها ۲۵۰ میلیارد تومان بدهی خود را پرداخت نمی‌کند بلکه ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تعهدی که سالانه به این سازمان دارد را نیز واریز نمی‌کند.

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی اضافه کرد: ساختارهای سازمان در سال ۸۹ تغییر کرد و هیئت امنا دولتی شد، اما قبل از سال ۸۹ سه جانبه گرایی بود و ۸ نفر نماینده دولت، ۴ نفر نماینده کارفرما و ۳ نفر نماینده کارگر بوده است، در آن زمان شرایط بهتر بود چراکه اگر مدیرعامل تخلفی می‌کرد شورای عالی کار از آن جلوگیری می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت با همین روش پیش رود و بدهی خود را به تأمین اجتماعی پرداخت نکند این سازمان از هم فرو می‌پاشد و دولت باید یک فکر اساسی برای پرداخت بدهی خود به تأمین اجتماعی کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.