سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توکلیان: آزادکاران می‌توانند ۳ مدال المپیک کسب کنند

نایب قهرمان کشتی آزاد جهان گفت: به غلامرضا محمدی و ابراهیم مهربان به عنوان دوستانم گفتم شما حداقل می‌توانید ۳ مدال در بازی‌های المپیک توکیو کسب کنید.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر توکلیان دارنده مدال نقره جهان، مدیر و مربی سابق تیم‌های ملی کشتی و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ با آرزوی سلامتی برای همه هموطنان در سال جدید اظهار داشت: از صمیم قلب دعا می‌کنم خدا عاقبت ایران و ایرانی را ختم به خیر کند.

ساخت مدرسه شیرین‌ترین و فوت مادر و پدرم تلخ‌ترین خاطراتم در سال ۹۸ بود

دارنده مدال طلای بازی‌های آسایی با اشاره به ساخت مدرسه در مناطق محروم توسط قهرمانان کشتی گفت: سال ۱۳۹۸ با زلزله و سیل و کرونا همراه بود، ان شاالله سال ۱۳۹۹ این مشکلات نباشد. اما برای من نائب قهرمانی تیم مان در مسابقات جهانی و در کنارش ساخت مدرسه در روستای سیاه خوله از مناطق محروم و مرزی استان خراسان رضوی به همراه رسول خادم، احسان لشگری و کمیل قاسمی شیرین‌ترین خاطره امسال شد. هر چند که از دست دادن مادر و پدرم به فاصله‌ی شش ماه شدند تلخ‌ترین خاطره‌ی سال، اما یاد گرفتم به خصوص بعد از فوت پدرم باید خیلی صبور باشم.

آزادکاران می‌توانند ۳ مدال المپیک کسب کنند

وی درباره سخت‌ترین رقیب خود گفت: سخت‌ترین رقیب من در دوران کشتی علی اکبرنژاد بود، با او شانزده بار کشتی گرفتم که ۹ بار را بردم و ۷ بار به این کشتی گیر باختم.

توکلیان درباره پیش بینی اش از کسب مدال آزادکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ گفت: به غلامرضا محمدی و ابراهیم مهربان به عنوان دوستانم گفتم شما حداقل می‌توانید ۳ مدال در بازی‌های المپیک توکیو کسب کنید.

سید جعفر موسوی تاثیرگذارترین فرد در زندگی ورزشی ام بود

قهرمان سابق آسیا در خصوص مربی سازنده اش و همچنین بهترین رفیق خود اظهار کرد: اولین مربی‌ام سیدجعفر موسوی؛ خدارحمتش کند هم مربی فنی‌ام بود و هم معلم اخلاقم، او تاثیرگذارترین فرد در زندگی ورزشی من بود. من، امیر خادم و رسول خادم، همه از شاگردان سید جعفر موسوی بودیم. خانواده من اهل کشتی نبودند، اما با صبوری شان مرا در این راه همراهی کردند. جواد عرفانیان بهترین رفیق من است و سالهاست در لیگ برتر کشتی و باشگاه راه آهن کنار هم هستیم.

هر سال، زمان تحویل سال حرم امام رضا (ع) هستم

توکلیان در پایان خاطرنشان کرد: ما همیشه از بچگی روز اول سال نو می‌رفتیم دیدن بزرگان و عیدی می‌گرفتیم، حالا که بزرگان ما (پدربزرگ، دایی، خاله، ...) از دنیا رفتند و ما عیدی می‌دهیم. اما هر سال تحویل سال حرم امام رضا (ع) هستم و «یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ. یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ. یَا مُحَوِّلَ‏ الْحَوْلِ‏ وَ الْأَحْوَالِ. حَوِّلْ حَالَنَا إِلَى أَحْسَنِ الْحَالِ.» را به امام رضا (ع) می‌گویم و از خودش می‌خواهم و در دلم می‌گویم: خدا عاقبت ایران و ایرانی را ختم به خیر کند. بعدش به دیدن خانواده و بستگان بزرگتر می‌روم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.