سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبودی در تامین اقلام پزشکی مورد نیاز کادر درمان نداریم

دبیر کل خانه پرستار ایران با اشاره به افزایش تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز برای کادر درمان گفت: در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کمبودی در زمینه تجهیرات و لباس‌های حفاظتی در کشور نداریم.

محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آمار پرستاران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور اظهار کرد: متاسفانه نسبت تعداد پرستاران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به ازای هر هزار نفر جمعیت در ایران در حدود یک و نیم است در صورتی که بر اساس استاندارد بین المللی به ازای هر هزار نفر جمعیت حدود ۳ پرستار باید در بیمارستان‌ها مشغول به ارائه خدمات بهداشتی درمانی باشند.

او ادامه داد: کمبود پرستار از چندین سال گذشته در کشور وجود داشته است اما با شیوع کووید ۱۹ و مراقبت از بیماران در بخش‌های مختلف به ویژه بخش مراقبت ویژه کمبود کادر پرستاری بیشتر به چشم می‌خورد.

دبیر کل خانه پرستار ایران تاکید کرد: متاسفانه یک پرستار نمی‌تواند تعداد زیادی بیمار مبتلا به کووید ۱۹ برای مراقبت تحت نظر داشته باشد و همین مسئله سبب کمبود پرستار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شده است. متاسفانه باید بگویم که به دلیل ابتلای پرستاران به عارضه کووید ۱۹ و خارج شدن آن‌ها از چرخه ارائه خدمت، کمبود کادر درمان در بیمارستان‌ها بیش از گذشته احساس می‌شود.


بیشتر بخوانید: تولید «گیت ضدعفونی پرسنل» برای محافظت از کادر درمانی در مقابل کرونا


او بیان کرد:  به طور کلی بیمارستان‌ها آلوده هستند و در شرایط پیش آمده با شیوع کووید ۱۹ این محیط‌ها را بیشتر از گذشته آلوده کرده است.

دبیر کل خانه پرستار ایران افزود: من به مردم توصیه می‌کنم که به خاطر مسائل جزئی  تا حد امکان به بیمارستان مراجعه نکنند، زیرا احتمال ابتلا به ویروس کرونا در این محیط‌ها وجود دارد.

شریفی مقدم یادآوری کرد: ما در اوایل شیوع کووید ۱۹ در کشور وسایل حفاظتی مانند ماسک، عینک و لباس ویژه پرستاران دچار کمبود‌هایی بودیم، اما خوشبختانه با افزایش تولید و ممنوعیت صادرات دیگر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کمبودی در زمینه تجهیرات و لباس‌های حفاظتی در کشور نداریم.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.